چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۳:۵۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

نماز ظهر عاشورا در جای‌جای تهران اقامه شد

عزاداران حسینی، هیات‌ها و دسته‌های عزاداری امروز، یکشنبه همزمان با ندای اذان ظهر وضو گرفتند و با تشرف به این مکان های مشخص در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند. نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) در جای‌جای استان تهران اقامه شد تا فلسفه نماز خواندن امام حسین (ع) […]



عزاداران حسینی، هیات‌ها و دسته‌های عزاداری امروز، یکشنبه همزمان با ندای اذان ظهر وضو گرفتند و با تشرف به این مکان های مشخص در نماز ظهر عاشورا شرکت کردند.

نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) در جای‌جای استان تهران اقامه شد تا فلسفه نماز خواندن امام حسین (ع) بار دیگر یادآوری شود.

به گزارش فرهنگ سار امام حسین(ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همّت گمارد تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی آن حضرت به دین به حدّی بود که در هنگامه‌ای همچون میدان نبرد هم نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت.

آیین‌هایی چون سینه‌زنی، زنجیرزنی، روضه‌خوانی و برپا داشتن نماز ظهر عاشورا و تعزیه از جمله شیوه‌هایی است که تاثر خاطر مردم استان تهران را از فرا رسیدن سالگرد واقعه کربلا عینیت می‌بخشد.

بر همین اساس مردم عزادار استان تهران قبل و بعد از نماز ظهر عاشورا طی روز جاری، در غم و ماتم فرو رفتند و علاوه بر خانه‌ها، خیابان‌ها و فضاهای باز را به عرصه سینه‌زنی و زنجیزنی برای عاشوراییان تبدیل کردند.  

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، برای اولین‌بار مراسم‌های عزاداری چهره جدیدی به خود گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 + دوازده =