سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷:۵۲
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

ناسا سنگ‌های سطح ماه را از شرکت های خصوصی خریداری می‌کند

به گزارش روزنامه دیلی میل، ناسا به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن یک مرد و نخستین زن به ماه تا سال ۲۰۲۴، به دنبال دستیابی به مقداری از خاک این قمر است. این سازمان امروز به شرکت های فضایی خصوصی پول پرداخت خواهد کرد تا مقدار کمی سنگ های سطح ماه را جمع آوری و […]



به گزارش روزنامه دیلی میل، ناسا به عنوان بخشی از برنامه خود برای فرستادن یک مرد و نخستین زن به ماه تا سال ۲۰۲۴، به دنبال دستیابی به مقداری از خاک این قمر است. این سازمان امروز به شرکت های فضایی خصوصی پول پرداخت خواهد کرد تا مقدار کمی سنگ های سطح ماه را جمع آوری و نمونه برداری کنند و به زمین بیاورند.

ناسا با انتشار یک درخواست از شرکت ها خواسته است که پیشنهادات خود را ارائه دهند و همچنین در این درخواست آمده است که همکاری با شرکت های خارج از آمریکا نیز آزاد است.  ناسا از شرکت ها در مورد نحوه جمع آوری سنگ از سطح ماه با استفاده از کاوشگرهای سطحی رباتیک، پیشنهاد دریافت می کند. این سازمان قصد دارد که نمونه هایی در اندازه های ۵۰ تا ۵۰۰ گرمی را میان ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار دلار خریداری کند.

ناسا می‌خواهد که این شرکت ها تصاویر مربوط به مجموعه و نمونه های جمع آوری شده را به علاوه داده های مکانی آنها ارائه دهند. این نمونه های جمع آوری شده به مواد تحت مالکیت اختصاصی ناسا تبدیل خواهند شد و ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ نمونه های مورد نیاز آن تأمین شود.

ناسا دوازده پروژه دیگر نیز در دست اجرا دارد که به آن کمک می کند تا خود را برای ماموریت بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ آماده کند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 10 =