چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۳:۰۴
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

میزبانی تهران از نشست بین‌المللی ولایت اجتماعی زن بر مبنای الگوی فاطمی

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مینا بیابانی روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دهه فجر، هفته مقام زن و میلاد حضرت زهرا(س) و نخستین نشست بین المللی «ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی» افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی به موضوع زن و نقش آفرینی او در عرصه اجتماع فراهم […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مینا بیابانی روز شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دهه فجر، هفته مقام زن و میلاد حضرت زهرا(س) و نخستین نشست بین المللی «ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی» افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی به موضوع زن و نقش آفرینی او در عرصه اجتماع فراهم شد چنانچه بنیانگذار انقلاب، زن را انسان ساز و موثر در عرصه تحولات اجتماعی و سیاسی عنوان کردند تا آنجا که با توجه به نقش موثری که زنان در پیروزی نهضت اسلامی داشتند امام(ره) زنان را رهبران نهضت خطاب کردند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز زنان را معماران ایران جدید و موثر در تحولات تاریخی، اجتماعی و سیاسی معرفی می کنند. همین نگاه متعالی نسبت به زن و معرفی مدلی جدید از حضور اجتماعی زن به جهان باعث شد تا گفتمان انقلاب اسلامی، مباحث جدیدی را بیان کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با یادآوری اینکه همه برنامه ها و طرح ها در حوزه زنان بر مبنای همین گفتمان رهبران انقلاب اسلامی پایه ریزی شده، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، برنامه هایی که در این ایام مبارک به مرحله اجرا می رسد به صورت ملی و محله ای در سطح پایگاه های بسیج و با محوریت خواهران بسیجی گزار می شود.

برگزاری نشست تبیین ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی  

بیابانی با بیان اینکه یکی از محوری ترین برنامه ها نخستین نشست بین المللی تبیین ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی است، گفت: چشم انداز ما از برگزاری این نشست، برگزاری کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن طی دو سال آینده است.  

وی افزود: همزمان با دهه فجر و هفته بزرگداشت زن و مادر در سراسر کشور، بسیج زنان استانی هم نظیر نشست تبیین ولایت اجتماعی زن را در سطح استانی برگزار خواهد کرد و پیرامون مساله حوزه زنان به طرح گفت وگو خواهد پرداخت.

بیابانی درباره اهداف برگزاری کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن را فراهم کردن زمینه های لازم برای نقش آفرینی زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی و بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: شعار کنگره هم جهانی سازی سبک زندگی فاطمی است.

وی توضیح داد: در کنار این نشست بین المللی، فراخوان مقاله با محورهای مرتبط با موضوع کنگره خواهیم داشت که بنا داریم از اندیشمندان، اساتید و طلاب برجسته حوزه های علوم دینی و فرهیخته یاری بگیریم تا پژوهش های قابل توجهی در قالب مقاله به این کنگره ارائه کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: مسابقه ای هم در سطح ملی با عنوان زنان معماران ایران جدید برگرفته از پیام رهبر انقلاب در کنگره ملی هفت هزار شهید برگزار خواهیم کرد که امیدواریم حضور گسترده خواهران و برادران را شاهد باشیم.

برگزاری پویش #مادر می آید

بیابانی همچنین از برگزاری پویش#مادر می آید خبر داد و گفت: به شکرانه میلاد حضرت زهرا (س)، نذر آزاد سازی و اهدای آغوش پر مهر مادر به فرزندان بانوان زندانی جرایم غیر عمد در قالب پویش مادر می آید برگزار خواهد شد که این پویش با حضور سازمان ها و نهادهای بسیار از جمله اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج مردمی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در کنار این پویش، تلاش می شود این زنان پس از آزادی هم تحت حمایت قرار گیرند و همه زنان آزاد شده از بند، تحت پوشش مشاوره مددکاری قرار گیرند تا شرایط روحی و روانی آنان به سطح قابل قبول برسد.

بیابانی درباره اشتغال این مادران آزاد شده هم از  بهره گیری خواهران کارآفرین بسیج جامعه زنان از این بانوان خبر داد تا علاوه بر مهارت آموزی، شغل داشته باشند.

برگزاری رزمایش دهه امن  

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، برگزاری مسابقه برترین پایگاه بسیج خواهران را از دیگر برنامه‌های این دهه و هفته عنوان کرد و گفت: برگزاری مردمی ترین جشن ها و مراسم در سطح محله و کنگره ملی دختران دانش آموز شهید توسط استان مازندران از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی افزود: همچنین رزمایش دهه امن در سطح محلات انجام می شود که رزمایش خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی و ارائه مشاوره و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا در سطح محلات است.

تهیه هدایا به صورت جهیزیه برای ازدواج آسان، آموزش دوخت چادر به شکل رایگان و اهدای چادر به صورت رایگان در سطح استان ها هم از دیگر برنامه های این رزمایش است که بیابانی به آن اشاره کرد و گفت: در روز ۱۵ و ۲۰ بهمن ماه  کمک مومنانه و خدمات بهداشتی به زنان در سطح محلات صورت می گیرد چرا که این روز به بانوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و مدافع وطن و تجلیل از این افراد در کنار حضور در گلزار شهدا و تجلیل از شهدا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هم در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد. همزمان با ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی هم دوره های توانمندسازی مربیان طرح ملی مربی محله در سطح ملی آغاز می شود تا در حوزه تربیتی کودک گام های خوبی برداشته شود.

به گزارش فرهنگ سار، ‌هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال ۱۳۹۹ از روز شنبه ۱۱ بهمن ماه آغاز شده و در روز جمعه ۱۷ بهمن ماه خاتمه می یابد.

روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با ۱۵ بهمن ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در تقویم رسمی کشور روز زن نامگذاری شده است. 

در تقویم رسمی کشور، هفته زن از روز شنبه ۱۱ بهمن آغاز و در روز جمعه ۱۷ بهمن خاتمه خواهد یافت.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 4 =