چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۵:۲۵
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۶

مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری خراسان رضوی در هفته گذشته

هفته گذشته به مناسبت اربعین حسینی، نمایش آیینی “اسارت دختر آفتاب” توسط هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت‌حیدریه، نمایش “باد آمد و با خود برد دنیای خالی رو” و هفتمین سوگواره آیینی – مذهبی نینوا در نیشابور به اجرا درآمد. همچنین مراسم پایانی سوگواره پرده خوانی “قدسیان” با حضور پیشکسوتان پرده خوانی استانهای خراسان در بقعه متبرکه بی […]



هفته گذشته به مناسبت اربعین حسینی، نمایش آیینی “اسارت دختر آفتاب” توسط هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تربت‌حیدریه، نمایش “باد آمد و با خود برد دنیای خالی رو” و هفتمین سوگواره آیینی – مذهبی نینوا در نیشابور به اجرا درآمد.

همچنین مراسم پایانی سوگواره پرده خوانی “قدسیان” با حضور پیشکسوتان پرده خوانی استانهای خراسان در بقعه متبرکه بی بی حسنیه شهرستان تربت‌حیدریه برگزار شد.

مراسم نکوداشت اولین های فرهنگی – هنری هشت سال دفاع مقدس نیز در کاشمر علاقه‌مندان بسیاری را گردهم آورد.

به مناسبت هفته دفاع مقدس و همسو با مناسبتهای این هفته، کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه، رشتخوار، زاوه و مه‌ولات، شب شعری با عنوان “شهید” در محل تالار اندیشه شهرستان تربت‌حیدریه، شب های شعر دیگر از جمله “خاطره دفاع مقدس” در تایباد، “در امتداد عاشورا” در شهرستان طرقبه شاندیز، “پلاک عشق” در کاشمر و شب شعری در مسجد جامع روستای دلویی گناباد برگزار شد. 

برپایی نمایشگاه عکس مجازی آیین عزاداری دهه آخر صفر، کارگاه نقاشی “اربعین از نگاه نقاشان” در نیشابور، نمایشگاه منتخب عکسهای سیزدهمین دوره سوگواره ملی “مهر محرم” در حرم مطهر رضوی، نمایشگاه مجسمه در آرامگاه خیام نیشابور و نمایش ۱۳ اثر هنری، نمایشگاه نقاشی علمدار در سبزوار، نمایشگاه عکس عاشورایی و دفاع مقدس در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز از جمله رویدادهای هنری هفته گذشته در این استان بود.

طرح توانمندسازی فرهنگی کانونهای فرهنگی – هنری مساجد حاشیه شهر مشهد نیز با حضور مسوولان فرهنگی خراسان رضوی اجرا شد که در این راستا سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان به مسوولان این کانونها اهدا شد. 

یادواره شهدای رسانه و تجلیل از خبرنگاران دفاع مقدس طی هفته گذشته در مشهد برگزار شد که در این مراسم از چهره شهید رسانه “محسن خزائی” که به صورت دیجیتالی نقاشی شده بود، رونمایی و توسط مسوولان حاضر در مراسم امضای الکترونیکی شد.

هفته گذشته سینماهای خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور به مناسبات اربعین حسینی به مدت ۲ روز تعطیل بودند و فیلم قابل توجهی در این هفته اکران نشد، اما پویانمایی “هرچند میلیون سال یکبار” به نویسندگی و کارگردانی مشترک ” کمیل سهیلی و جویان سهیلی” از هنرمندان انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی به بخش پویانمایی مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 3 =