چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۲:۲۶
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

مهارت خوب زیستن در نظام آموزشی از رویکردهای مهم دولت است

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز سه شنبه در مراسم اختتامیه رویدادهای کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر(کمند) در دانشگاه های کشور با میزبانی دانشگاه مازندران، با یادآوری اینکه در دولت دوازدهم همپیمانی های موثر و کاربردی را در حوزه های مرتبط با زنان داشتیم، اظهار داشت:‌ در این دوره، معاونت حدود ۲۳۰ […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، معصومه ابتکار روز سه شنبه در مراسم اختتامیه رویدادهای کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر(کمند) در دانشگاه های کشور با میزبانی دانشگاه مازندران، با یادآوری اینکه در دولت دوازدهم همپیمانی های موثر و کاربردی را در حوزه های مرتبط با زنان داشتیم، اظهار داشت:‌ در این دوره، معاونت حدود ۲۳۰ موافقتنامه با دستگاه های مختلف اجرایی از جمله با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه های کشور منعقد کرده که بر اساس آن همکاری های بسیار خوبی شکل گرفته است؛ به طور مشخص رویداد کمند و سفیران فرهنگی که در حوزه توان افزایی کانون های فرهنگی دانشجویی است.

وی ادامه داد:  طرح سفیران فرهنگی و کمند برای افزایش مهارت های تاب آوری و مهارت های گفت و گو و ارتباطی در جمع دانشجویان بسیار کاربردی و مهم است. ضمن اینکه در موضوع نمایشگاه های صنایع دستی، مد و لباس دانشجویان دختر همکاری های خوبی صورت گرفته و فرصتی برای عرضه کارهای دانشجویان است که در حال حاضر نمایشگاه دائمی مجازی برای این موضوع فعال است.

ابتکار با یادآوری اینکه جشنواره زن و علم با جایزه مرحوم مریم میرزاخانی هم از دیگر همکاری ها است که هر ساله اجرا می شود و در آن زنان برتر در حوزه های پژوهش معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: امسال به طور خاص جشنواره پروین اعتصامی را برای زنان نویسنده و شاعر کشور برگزار خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه همواره در موضوع ارتباط بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه و تولید و بخش های مختلف اجرایی کشور همانند بهداشت و درمان، دغدغه نبود ارتباط و پیوند مناسب وجود دارد، توضیح داد: چرا که دانشگاه ها بیشتر نگاه نظری داشتند و به جنبه کاربردی علم کمتر توجه می شد به همین دلیل یافتن کسب و کار مناسب برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دغدغه بود.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم چند رویکرد باعث تغییر این شرایط شد و با تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان، فرصت خوبی برای دختران و پسران فارغ التحصیل به دست آمد؛ این شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها از دستاوردها و پیشرفت های بزرگ کشور ما است که توانست اکوسیستم خوبی که بین معاونت علمی و فناوری و بخش خصوصی به وجود آورد.

ابتکار، توجه به بحث مهارت زندگی در نظام آموزشی را از دیگر رویکردهای مهم دولت دوازدهم عنوان و تصریح کرد: مهارت آموزی چه در دانشگاه ها و چه در آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گرفت چرا که معتقدیم مهارت های خوب زیستن در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم مهارت های خوب زیستن، تاب آوری و ارتباط گیری را گسترش دهیم تا انسجام خانواده و اجتماع و حس خودباوری و اعتماد به نفس ملی ارتقا یابد. همینطور مهارت های شغلی و  کاری که به افراد این فرصت را می دهد که آینده خود را بسازند و دیدگاه هایی که دارند را به نتیجه برسانند.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه با آموزش مهارت های شغلی، طرح ها از سطح ایده و نظریه به خدمات و محصول تبدیل می شود، یادآور شد: طرح کمند بر روی موضوع مهارت ها و توجه به خلاقیت و نوآوری دانشجویان تمرکز دارد و مورد استقبال دانشجویان و اساتید قرار گرفته است. از استان ها و روسای دانشگاه ها انتظار داریم این نهال کمند که امروز در دانشگاه ها کاشته شده را آبیاری مراقبت و این الگوی موفق برای مهارت افزایی دانشجویان را توسعه دهند.

ابتکار تاکید کرد: در سطوح مختلف دانشگاه ها این ایده را بسط دهید تا به نقطه ای برسیم که دانشجویان همه این فرصت را داشته باشند که در طرح کمند مشارکت کنند و آموزش های مهارتی بییند و اعتماد به نفس برای مشاغل خود کسب کنند. با این کار اعتماد به نفس و امید به آینده در آنان شکوفا می شود و این اتفاق بزرگی است برای دانشجویان و دانشگاه های ما که در عصر نوین از نوآوری و نگاه به سمت آینده و افق گشایی بهره ببرند.

منبع : ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 14 =