چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۶:۱۸
دسته بندی: هنری
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

معماری تئاتر شهر برای ایران مورد تحسین و احترام است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معمار تئاتر شهر را تسلیت گفت. به گزارش فرهنگ سار، امیرعلی سردارافخمی ـ از معماران پیشرو و برجسته ایرانی ـ به علت کهولت سن در ۹۱ سالگی در فرانسه درگذشت. از جمله آثار مهم سردارافخمی می‌توان به ساختمان تئاتر شهر تهران، آرام‌گاه صادق‌ هدایت […]



معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معمار تئاتر شهر را تسلیت گفت.

به گزارش فرهنگ سار، امیرعلی سردارافخمی ـ از معماران پیشرو و برجسته ایرانی ـ به علت کهولت سن در ۹۱ سالگی در فرانسه درگذشت.

از جمله آثار مهم سردارافخمی می‌توان به ساختمان تئاتر شهر تهران، آرام‌گاه صادق‌ هدایت در پاریس و ساختمان کنونی مجلس که در سال ۱۳۵۵ طراحی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال‌های ۱۳۷۶ تا  ۱۳۸۰ اجرایی شد، اشاره کرد.

سیدمجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت امیرعلی سردار افخمی نوشته است:

«سردارافخمی از معماران پیشرو است که تئاتر شهر یکی از آثار ماندگار و ارزشمندی است که با طراحی زنده یاد سردارافخمی ساخته شده است.

معماری و طراحی تئاتر شهر هویت خاص و ممتازی به این بنا داده که همیشه برای هنرمندان و جامعه ایران مورد تحسین و احترام است.

سردارافخمی با طراحی تئاتر شهر به عنوان یک بنای فرهنگی و کاربردی برای تئاتر با مشخصه های زیبایی شناسانه میراث و اثر جاودانی به یادگار گذاشت. درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده و هنرمندان و دوستداران هنر تسلیت می گویم، یادش گرامی باد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + هفت =