دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹:۵۱
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

معاون وزیر ورزش: ۶۹۹ زن ورزشکار عضو تیم‌های ملی هستند

به گزارش فرهنگ سار، «مهین فرهادی‌زاد» روز یکشنبه و در نخستین روز هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ورزش برای زنان سلامت جامعه را با خود به همراه دارد.  در حوزه مدیریت ورزش زنان از سال ۹۲ تاکنون اتفاق‌های خوبی از جمله ارتقا ساختاری رخ داده است. وی در تبین عملکرد حوزه […]



به گزارش فرهنگ سار، «مهین فرهادی‌زاد» روز یکشنبه و در نخستین روز هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ورزش برای زنان سلامت جامعه را با خود به همراه دارد.  در حوزه مدیریت ورزش زنان از سال ۹۲ تاکنون اتفاق‌های خوبی از جمله ارتقا ساختاری رخ داده است.

وی در تبین عملکرد حوزه زنان در ورزش اظهار داشت: در اساسنامه جدید ارتقا جایگاه زنان در بخش تصمیم‌گیری بازنگری شد و به عبارتی قدرت تصمیم‌گیری به زنان در حوزه‌های استانی و نایب رییسی فدراسیون‌ها داده شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ایران به عنوان نمونه در دنیا فضایی ایجاد کرد که زنان می‌توانند در پست‌های مختلف ورزشی فعالیت کنند. ۱۲۰ هزار مربی ورزشی زن داریم که ۴۵۰ نفر آنها سرمربی و مربی تیم‌های ملی هستند.  ۸۰ زن توانمند در امر قضاوت رویدادهای مختلف ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی ملی‌پوشان در تیم‌های خارج از کشور، فعالیت دارند. از ابتدای انقلاب مربیانی را تربیت کردیم که اکنون در ۱۲۹ رشته ورزشی کشور فعال هستند و مربیان خاص خود را دارند که از سوی فدراسیون‌های ورزشی گواهینامه تربیت ورزشکار را دارند.

رییس کمیسیون زن و ورزش کمیته المپیک همچنین اظهار داشت: امروز باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی دولتی و خصوصی داریم تعداد این سالن‌ها از سال ۹۲ تاکنون ۲.۵ برابر شده است و در باشگاه رشد ۶.۵ برابری داشتیم.

فرهادی‌زاد افزود: ورزشکاران زن در حوزه قهرمانی و بعبارتی سازمان یافته یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر هستند. ورزشکاران حاضر در اردوهای تیم ملی ۱۰ هزار ۸۵ نفر و ورزشکاران عضو تیم ملی ۶۹۹ نفر هستند.

وی ادامه داد: ورزشکاران زن ایران با کسب مجوزهای لازم برای حضور در میادین بین‌المللی به عنوان الگوی زن مسلمان خود را مطرح کردند و ارزش‌های زن مسلمان را به نمایش گذاشتند.

معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: ورزشکاران می‌توانند به عنوان الگوی رفتاری تاثیرگذار باشند. در حوزه معاونت ورزش قهرمانی فضا را برای ورزش همگانی فراهم کردیم و در این راستا هشت طرح ملی تعریف و برخی اجرا شده و برخی در حال اجرا است.

فرهادی‌زاد همچنین خاطر نشان کرد: ظرفیت مدال‌آوری زنان در ۲ دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچیون و ۲۰۱۸ جاکارتا نشان داد که فدراسیون‌های ورزشی ظرفیت‌های لازم در بخش زنان را دارند.

وی درباره فعالیت‌های آینده در حوزه ورزش زنان توضیح داد: جانشین پروری یکی از موضوعات جدید در این حوزه است که نیروهایی در حال تربیت هستند.

معاون وزیر ورزش همچنین گفت: ادامه طرح ساختار سنجش قامتی در روستاها با رویکرد جدید و با همکاری معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری اجرا می‌شود.

فرهادی‌زاد درباره پاداش اعضا تیم ملی فوتسال زنان هم گفت: با «مهدی محمدنبی» دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص صحبت کردم و فدراسیون فوتبال اکنون مشکلاتی در بخش مالی دارد اما با وجود اینکه پاداش فوتسال زنان ارتباطی به وزارت ورزش ندارد اما پیگیر مطالبات به حق آنها هستیم.

وی درباره نقش معاونت ورزش زنان در عزل و نصب نایب رییسان گفت: این معاونت در عزل و نصب نایب رییس به رییس فدراسیون کمک می‌کند. اگر نایب رییسی کم کاری کند ایراد به خودشان باز می‌گردد و ما بر عملکرد نایب رییسان زن نظارت داریم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک + 1 =