سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۸:۵۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۰۵

معاون استاندارهمدان: ۱۰ هزار و ۴۳۳ نفر از شمار بیکاران همدان کاسته شد

ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: سهمیه اشتغال استان ۱۹ هزار و ۴۵۰ شغل در سال جاری است که بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد در پنج ماه نخست امسال نیمی از این میزان محقق شده است.   وی اضافه کرد: ۵۰ درصداز  افراد شاغل […]



ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: سهمیه اشتغال استان ۱۹ هزار و ۴۵۰ شغل در سال جاری است که بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد در پنج ماه نخست امسال نیمی از این میزان محقق شده است.  

وی اضافه کرد: ۵۰ درصداز  افراد شاغل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند و بخشی هم توسط صندوق بیمه روستائیان و عشایر حمایت می‌شوند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تعهد اشتغال استان به صورت سالانه و به تفکیک دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۴۰۰ در سند راهبردی مشخص شده و طبق این نقشه راه حرکت می‌کنند. 

به گفته پورمجاهد سهم بخش صنعت و معدن از تعهد اشتغال استان  ۲۷.۷  درصد، بخش کشاورزی ۲۸.۴ و گردشگری و خدمات نیز ۴۳.۸ درصد است.  

وی نرخ بیکاری استان در سال گذشته را ۷.۴ درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماه امسال نرخ بیکاری استان به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب دیدن بیشتر مشاغل استان اندکی افزایش یافت که به مرور در ماه‌های بعدی جبران می‌شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید براینکه نرخ بیکاری را مرکز آمار ایران به صورت فصلی جمع‌آوری و متوسط آن را در پایان سال اعلام می‌کند خاطرنشان کرد: استان‌ها در این فرآیند دخالتی ندارند و افزایش نرخ بیکاری در بهار امسال گواه صحت این آمار است. 

پورمجاهد یادآوری کرد: ۳۵ تا ۴۰ هزار بیکار در استان همدان وجود دارد که تلاش می‌کنیم با حمایت از طرح های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات با سود کم به ساکنان روستا و مناطق شهری برای جوانان کسب و کارهایی شایسته ایجاد شود.  

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 4 =