یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۶:۴۰
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

مسئله فروش اراضی بنیاد مستضعفان با حضور «فتاح» بررسی شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، مسئله فروش اراضی بنیاد مستضعفان با حضور«فتاح» مورد بحث و بررسی قرار گفت.



روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار خبرسار در تشریح جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان جهت ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد مستضعفان در این کمیسیون حضور یافت.

وی بیان کرد: بنده در این جلسه موضوع فروش اراضی بنیاد مستضعفان در شهرها را مطرح و به دلیل وسعت این اراضی و فروش اقساطی آن انتقاد کردم چرا که باعث قیمت گذاری بالا در بازار زمین شده و به التهاب بازار زمین در شهرهای کوچک دامن زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتاح در پاسخ به این سوال گفت املاکی که توسط رژیم پهلوی از مردم غصب شده را با اذن مقام معظم رهبری  به مردم می دهیم و بخشی دیگر از اراضی بنیاد مستضعفان را به صورت مزایده به فروش می رسانیم.

ایزدخواه بیان کرد: حرف بنده آن است فروش زمین آن هم در قطعات نسبتا بزرگ ۲۰۰ و ۴۰۰ متری سبب ایجاد تقاضای سوداگری  احتکار زمین و نرخ گذاری غلط در بازار زمین می شود و پیشنهاد عرضه اراضی به متقاضیان ساخت مسکن در قالب تعاونی و آن هم مشروط به ساخت و ترجیحا با رعایت الگوی مصرف مورد نیاز اقشار مستضعف را مطرح کردم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتاح کلیت این موضوع را قبول داشت و به معاون برنامه ریزی بنیاد مستضعفان دستور داد تا مدل جایگزین برای واگذاری اراضی بنیاد دنبال شود.

وی بیان کرد: رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه تاکید کرد که مجلس هر طرحی برای ساخت مسکن محرومان داشته باشد آمادگی لازم برای همکاری را دارند و از مجلس خواست برای این کار تمهید قانونی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سیزده + 1 =