سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۳:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

مراسم تجلیل از پرستاران در حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار شد

استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و “روز پرستار” در این مراسم در محل پایگاه آداب و زیارت حرم رضوی گفت: همزمان با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون جهان از جمله ایران هزینه‌های زیادی را به لحاظ انسانی و اقتصادی در مسیر مبارزه با آن کرده و همچنین محدودیتهای زیادی ایجاد شده […]



استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) و “روز پرستار” در این مراسم در محل پایگاه آداب و زیارت حرم رضوی گفت: همزمان با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون جهان از جمله ایران هزینه‌های زیادی را به لحاظ انسانی و اقتصادی در مسیر مبارزه با آن کرده و همچنین محدودیتهای زیادی ایجاد شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با وجود تحریمهای ظالمانه استکبار علیه مردم ایران در چنین شرایطی، با تعامل و همکاری همه بخشها در سطح کشور از جمله دولت، نیروهای مسلح، مردم و کادر درمانی موفقیتهای خوبی در مسیر ممانعت از شیوع ویروس منحوس کرونا و مهار بیماری کووید ۱۹ حاصل شده است. 

وی ادامه داد: نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا ویژه و تاثیرگذار بوده است چنانکه استفاده از مراکز درمانی ارتش و راه‌اندازی نقاهتگاه اقدامی بزرگی بوده که انجام شد.

استاندار خراسان رضوی از تلاشهای کادر درمانی و همکاری قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق قدردانی و بیان کرد: توانمندی ارتش علاوه بر دوران دفاع مقدس و تامین امنیت و مرزها، در حوادث مختلف نیز برای مردم ثبت شده است.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در جریان حوادثی مثل سیل و زلزله نقشی موثر در کمک به دولت و مردم برای امدادرسانی و کاهش رنجها ایفا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: امروز پس از دوران هشت سال دفاع مقدس سخت‌ترین روزها را تجربه می‌کنیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: ولایتمداری امروز به معنای ترک نکردن سنگر مبارزه و گوش به فرمان ولی امر بودن است. 
وی ادامه داد: از روز نخست شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا وارد مبارزه با این بحران شده  است. 

فرمانده نزاجا گفت: ارتش در همین چارچوب یک بیمارستان موقت را با دو هزار تخت ظرف مدت ۴۸ ساعت در تهران برپا و راه‌اندازی کرده است. 

وی افزود: همچنین ۱۱ هزار عضو کادر درمان و پزشکی شاغل در بیمارستانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور برای مبارزه با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در خدمت مردم هستند.ارتش همیشه تاثیرگذار بوده است

هفت بیمارستان ارتش در منطقه شمال شرق کشور
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور نیز در این مراسم گفت: هم‌اینک هفت بیمارستان از مجموع ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش، در منطقه شمال شرق فعالیت دارند. 
امیر سرتیپ رضا آذریان همچنین اقدامات و فعالیتهای فرماندهی نزاجا را در طول دوران انقلاب اسلامی بی‌نظیر توصیف و بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح مختلف توسط این نیرو اجرا شده که یکی از آنها “طرح حضرت زینب(س)” در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: بالاترین تعداد مراجعان مرتبط با کرونا در سطح یگانهای ارتش مربوط به بیمارستان این نیرو در مشهد است و امروز هم بهترین و تخصصی‌ترین کلینیک پزشکی با نام “شهدای سلامت” در مدتی کوتاه در محل بیمارستان شمس‌الشموس ارتش در مشهد به بهره‌برداری رسید. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور گفت: ارتش که همیشه در کنار مردم و پیرو ولایت است، در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز با همه امکانات و توانمندیها در کنار سایر دستگاهها قرار دارد و هر جا نیاز باشد وارد عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبانعلی صالحی‌نسبرییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) صحت، بی‌نیازی، دانش و توفیق را از ویژگیهای کار خوب و درست ذکر و بیان کرد: خدمت پرستاران به بیماران توفیقی است که نصیب هرکسی نمی‌شود. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۸۷۵ هزار و ۹۴۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان ۷۶ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۶۲ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۹۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۵۳ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۷۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۷ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۵۳ بیمار کووید ۱۹ و ۳۲۰ هزار و ۸۴۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 + هفده =