سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱:۴۵
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

ماژول جدید روسیه امروز در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو می‌گیرد

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس، یک فروند موشک سایوز ساخت روسیه که حامل یک فضاپیمای باری اصلاح شده «پروگرس» و ماژول پهلوگیری جدید «پریچال» بود، روز چهارشنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی ( ساعت ۱۳:۰۶ دقیقه به وقت گرینویچ) از پایگاه […]



به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس، یک فروند موشک سایوز ساخت روسیه که حامل یک فضاپیمای باری اصلاح شده «پروگرس» و ماژول پهلوگیری جدید «پریچال» بود، روز چهارشنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی ( ساعت ۱۳:۰۶ دقیقه به وقت گرینویچ) از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به پرواز درآمد.

این موشک ۹ دقیقه پس از پرتاب وارد مدار از پیش تعیین شده خود شد و چنانچه همه چیز خوب پیش رود قرار است امروز جمعه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) به ایستگاه فضایی بین المللی برسد. کپسول پروگرس به ماژول روسی «نائوکا» متصل می‌شود که ماه ژوئیه به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

این ماژول جدید، ۵ پورت پهلو گیری به ماژول روسی نائوکا  اضافه می کند.هفته گذشته خدمه روسی ایستگاه بین المللی تمرین‌هایی را برای ورود ماژول پریچال آغاز کردند و فرایند کنترل ماژول به طور دستی (برای استفاده از مواقعی که سیستم اتصال خودکار از کار می‌افتد) را شبیه سازی کردند.

تلویزیون ناسا رویه پهلو گیری ماژول پریچال را در ایستگاه بین المللی فضایی که در ساعت ۹:۳۰ دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی آغاز می شود، پوشش می دهد. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 3 =