جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۴:۴۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

قهرمانی امید نساجی، مسیر موفق نسل‌سازی برای باشگاه

به گزارش فرهنگ سار، آخرین مسابقه لیگ برتر امیدهای کشور شامگاه سه‌شنبه یکم تیر در ورزشگاه کارگران تهران بین تیم‌های اول دو گروه هشت تیمی این مسابقات، یعنی نساجی و تراکتور برگزار شد که در پایان این مسابقه تیم فوتبال امید نساجی موفق شد حریف تبریزی خود را با نتیجه ۲ – ۱ شکست دهد […]



به گزارش فرهنگ سار، آخرین مسابقه لیگ برتر امیدهای کشور شامگاه سه‌شنبه یکم تیر در ورزشگاه کارگران تهران بین تیم‌های اول دو گروه هشت تیمی این مسابقات، یعنی نساجی و تراکتور برگزار شد که در پایان این مسابقه تیم فوتبال امید نساجی موفق شد حریف تبریزی خود را با نتیجه ۲ – ۱ شکست دهد و جام قهرمانی این مسابقات را به قائمشهر بیاورد.

امیدهای نساجی پس از این که با تساوی بدون گل نیمه نخست را به پایان رساندند و به رختکن رفتند، در نیمه دوم آغازی هجومی داشتند و تراکتور را تحت فشار قرار دادند و سه دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم موفق شدند توسط محمد عباسی گل نخست بازی را به ثمر برسانند. نساجی با ادامه حملات روی دروازه تراکتور توانست دقیقه ۵۳ نیز توسط حسین باباجانی به گل دوم برسد و با خیالی آسوده‌تر بازی را اداره کند. تراکتور بعد از دریافت گل دوم حملاتی را تدارک دید و موفق شد در دقیقه ۶۳ یک گل را جبران کند. اما تلاش‌های این تیم برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه نداد و در نهای نساجی توانست جام قهرمانی را کسب کند.

کسب این موفقیت از نگاه کارشناسان فوتبال می‌تواند برای نساجی که بویژه در یک فصل اخیر در جذب بازیکن با مشکلاتی مواجه شد و از این حوزه آسیب‌هایی هم دید اتفاق خوشایندی باشد، چرا که این بازیکنان پایه می‌توانند پشتوانه‌ای برای تیم بزرگسالان نساجی باشند و بخش مهمی از نیاز این باشگاه به بازیکنان در پست‌های مختلف را برطرف کنند.

 این اهمیت در باشگاه نساجی نیز درک شده و به همین دلیل برای بازی فینال، علاوه بر کادر فنی تیم بزرگسالان نساجی، کادر مدیریتی و مالک باشگاه نیز در استادیوم حضور یافتند و از نزدیک به تماشای بازی نشستند و در پایان هم در جشن قهرمانی حضور یافتند.

قهرمانی امید نساجی، مسیر موفق نسل‌سازی برای باشگاه

رئیس هیات مدیره باشگاه نساجی پس از قهرمانی امیدهای نساجی در لیگ برتر گفت: معمولا تیم‌ پایه و آکادمی مهم‌ترین رکن یک باشگاه است ، زیرا آینده باشگاه را تأمین و تضمین می‌کند. خوشبختانه بازیکنان امید نساجی نشان دادند که ظرفیت درخشش در سطح قهرمانی را دارند که این برای آینده باشگاه نساجی امیدبخش است.

علیرضا اسدی افزود: اگر نگاه را به تولید بازیکن با استفاده از استعدادهای فوتبالی منطقه در تیم‌های پایه معطوف کنیم برای ما سرمایه‌گذاری سودمندی خواهد بود. هم مردم منطقه خوشحال می‌شوند و استعدادهای منطقه رشد می‌کنند و هم باعث پایداری در تیم بزرگسالان می‌شود. امیدواریم این قهرمانی‌ها ادامه پیدا کند.

رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی نیز پس از قهرمانی تیم امید نساجی در لیگ برتر اظهار کرد: کادر فنی و بازیکنان نشان دادند که تیم بسیار خوبی هستند و از نظر فنی کیفیت بالایی دارند. در مسابقه فنیال هم خیلی بالاتر از تیم حریف بودند و به حق خودشان رسیدند. همین بچه‌ها مراحل ترقی را طی می‌کنند و به تیم بزرگسالان نساجی می‌رسند.

سرمربی تیم بزرگسالان نساجی نیز یکی از تماشاگران مسابقه فینال لیگ برتر امیدهای کشور بود. ساکت الهامی درباره امیدهای نساجی و نقش این تیم در آینده نساجی گفت: بچه‌ها بازی سختی را به سود خود تمام کردند و شایسته این برد هم بودند.

وی افزود: این جوان‌ها آینده‌ساز نساجی هستند و می‌توانند نساجی پرقدرتی در آینده بسازند.

چالش‌های نساجی برای جذب بازیکن در دو سال اخیر مشکلات متعددی را برای این باشگاه خصوصی و پرطرفدار ایجاد کرد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، استعدادیابی و پرورش استعدادها در آکادمی باشگاه‌های مطرح فوتبال جهان اکنون به یک اصل در نسل‌سازی تبدیل شده و عمدتا بخش مهمی از نیاز این باشگاه‌ها از تیم‌های پایه تأمین می‌شود. ضمن این که با توجه به امکان فروش بازیکنان به سایر تیم‌ها، نقش مهمی در افزایش درآمد باشگاه‌ها نیز دارد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 1 =