چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۴:۳۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

فعال سیاسی: نخبگان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات روشنگری کنند

حجت الاسلام یوسفعلی عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: نخبگان، خواص و برجستگان سیاسی و اجتماعی در هر نظامی از  نقش مهمی در بالندگی سیاسی برخوردارند و به  و  گروه‌های مرجع، نقش اساسی در تببین اهمیت و تاثیر حضور مردم در انتخابات دارند و در این زمینه چشم انداز آینده […]



حجت الاسلام یوسفعلی عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: نخبگان، خواص و برجستگان سیاسی و اجتماعی در هر نظامی از  نقش مهمی در بالندگی سیاسی برخوردارند و به  و  گروه‌های مرجع، نقش اساسی در تببین اهمیت و تاثیر حضور مردم در انتخابات دارند و در این زمینه چشم انداز آینده کشور را برای مردم ترسیم کنند.

این فعال سیاسی عنوان کرد : هرچه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، مشروعیت حکومت بیشتر می‌شود و رییس جمهوری که بار رای بالا انتخاب  شود از  قدرت چانه زنی  بیشتری در فضای بین الملل برخوردار می شود.

وی افزود: نخبگان، دانشگاهیان و علماء حوزه علمیه باید آگاه باشند که حضور حداکثری مردم در انتخابات، دوام و پایداری یک حکومت را افزایش می دهد و بایستی جامعه را به حضور پررنگ‌تر و کیفی‌تر در پای صندوق های رای تشویق کنند.

حجت الاسلام عباسی اظهارداشت : نخبگان جامعه در شرایط فعلی کشور با تهیه راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات و ایجاد امید در میان مردم می توانند نقش زیادی ایفا کنند زیرا آنها با استفاده از ظرفیت‌های موجود امکان ارائه راهکار برای تغییر ساختار و بهبود شرایط کشور را دارند.

وی گفت: تخریب گری و ویران کردن کار سختی نیست ، ولی همان گونه که تاریخ به ما نشان داده است، ساختن هر چیزی به راحتی ممکن نیست و این مسیر با تفکر، ایجاد امکانات، آزمون و خطا و رسیدن به دستاوردهای کوچک، تجربیات موفق را شکل خواهد داد.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: دراین راستا باید مراقب توطئه های دشمن نیز بود که برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات از هر راهی همچون ایجاد حس ناامیدی در جامعه استفاده می‌کنند.

پرهیز از شعارهای تبلیغاتی

دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان شمالی در ادامه گفت:  نامزدهای انتخابات رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستا باید به جای شعار و تبلیغات برنامه های خود را برای اداره امور و رفع گرفتاری کشور اعلام کنند و از شعار محوری پرهیز کنند.
 وی تصریح کرد: حضور کاندیداها از اقشار مختلف جامعه و دوری از شعارهای تبلیغاتی و خلاف واقع از سوی آنان موجب ترغیب مردم برای حضور باشکوه در انتخابات می‌شود.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه شعارهای تبلیغاتی موفق مسیر ماندگاری و تعهد کاندیداها را هموار خواهد کرد افزود: اگر شعاری پوچ و بی محتوای باشد موجب یاس و ناامیدی مردم از نظام می شود و برای کشور هزینه ایجاد می کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری به همراه  میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری  و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − 7 =