سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴:۰۷
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

 فضاپیمای روسی حامل محموله برای فضانوردان به فضا پرتاب شد

به گزارش فرهنگ سار به نقل از بیانیه شرکت فضایی دولتی روس کوسموس روسیه، فضاپیمای باری پروگرس. ام. اس-۱۸ با یک موشک سایوز-۲.۱ ای به فضا پرتاب شد.۹ دقیقه پس از پرتاب، فضاپیمای باری از موشک جدا شد و به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در حرکت است و قرار می باشد ساعت ۴ و […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از بیانیه شرکت فضایی دولتی روس کوسموس روسیه، فضاپیمای باری پروگرس. ام. اس-۱۸ با یک موشک سایوز-۲.۱ ای به فضا پرتاب شد.
۹ دقیقه پس از پرتاب، فضاپیمای باری از موشک جدا شد و به سوی ایستگاه فضایی بین المللی در حرکت است و قرار می باشد ساعت ۴ و ۳۴ دقیقه بامداد فردا جمعه به این مرکز فضایی ملحق شود.
بر روی بدنه فضاپیمای باری، نماد هشتصدمین سالگرد تاسیس شهر نیژنی نووگراد روسیه و نمادی از هنر خوخلوما که خاستگاه آن از این شهر است و نیز نماد یکصد و هشتادمین سال تاسیس اسبربانک (بزرگترین بانک روسیه) نقش بسته است.  
فضاپیما حامل ۲.۵ تن بار از جمله ۴۷۰ کیلوگرم سوخت، ۴۳۰ کیلوگرم (لیتر) آب آشامیدنی و یکهزار و ۵۰۹ کیلوگرم تجهیزات و دستگاهها است.  
خوخلوما نام روستایی در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود است که ظروف غذاخوری پرطرفدار روسی را تولید می‌کند و هنرمندان روسیه ورژن‌های مدرن از این ظروف را خلق کرده و عرضه می‌کنند. این ظروف هنرمندانه با نقوش گل‌دار ظریف و با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی شده‌اند و از سوغاتی ها معروف روسیه محسوب می شوند.  
ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش‌ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می‌گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 9 =