سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴:۰۱
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

فضاپیمای باری چین در ایستگاه فضایی پهلو گرفت

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شینهوا، فضاپیمای  «تیانژو -۲» (Tianzhou-۲ ) یا به زبان چینی «کشتی آسمانی» ساعت پنج و یک دقیقه بامداد امروز به وقت پکن در مادول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام Tianhe یا «هارمونی آسمان ها»  پهلو گرفت. دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد: این فضاپیما ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه شامگاه شنبه […]



به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شینهوا، فضاپیمای  «تیانژو -۲» (Tianzhou-۲ ) یا به زبان چینی «کشتی آسمانی» ساعت پنج و یک دقیقه بامداد امروز به وقت پکن در مادول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام Tianhe یا «هارمونی آسمان ها»  پهلو گرفت.

دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد: این فضاپیما ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه شامگاه شنبه به وقت پکن توسط راکت «لانگ مارچ ۷» از مرکز پرتاب فضایی Wenchang در جزیزه «هاینان» در چین به فضا پرتاب شد.

فضاپیمای «تیانژو -۲» که طول عمر یک ساله ای برای آن طراحی شده است، حامل لوازم مورد نیاز برای فضانوردان آتی از جمله مواد غذایی برای خدمه «شنژو -۱۲» (Shenzhou-۱۲) است که ماه آینده برای اقامت سه ماهه در این ایستگاه پرتاب می شود. این فضاپیما همچنین حامل دو تن پیشرانه است.

تیانژو -۲، دومین مأموریت از ۱۱ مأموریتی است که برای تکمیل اولین ایستگاه فضایی چین در حدود سال ۲۰۲۲، مورد نیاز است. این ماموریت به دنبال پرتاب مدول Tianhe در اواخر ماه اوت که اولین مدول ایستگاه فضایی چین است، انجام شد.  

این ایستگاه فضایی سه مدوله رقیب ایستگاه بین المللی فضایی محسوب می شود. ایستگاه بین المللی فضایی توسط کشورهایی از جمله آمریکا،  ، روسیه و ژاپن پشتیبانی می شود. آمریکا مانع حضور چین در ایستگاه بین المللی فضایی شده است.

طبق اعلام رسانه های چینی، پرتاب فضاپیمای باری تیانژو -۲ در ماه جاری به دلایل فنی به تعویق افتاد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − یازده =