سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴:۴۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷

فضانوردان اسپیس ایکس ۶ ماه در ایستگاه فضایی اقامت می کنند

به گزارش فرهنگ سار، فرمانده “راجا چاری” و خلبان “توماس مارشبورن” به همراه متخصصان ماموریت “کایلا بارون” و “ماتیاس مورر” در این ماموریت حضور خواهند داشت و طی آن به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار خواهند کرد. زمان پرتاب ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس، ۳۰ اکتبر ساعت ۲:۴۳ بامداد به […]



به گزارش فرهنگ سار، فرمانده “راجا چاری” و خلبان “توماس مارشبورن” به همراه متخصصان ماموریت “کایلا بارون” و “ماتیاس مورر” در این ماموریت حضور خواهند داشت و طی آن به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار خواهند کرد.

زمان پرتاب ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس، ۳۰ اکتبر ساعت ۲:۴۳ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۰:۱۳ به وقت تهران) خواهد بود.

این اولین پرواز فضایی بارون، چاری و ماورر و سومین پرواز مارشبورن خواهد بود. مارشبورن قبلا به عنوان عضوی از ماموریت شاتل فضایی STS-۱۲۷ در سال ۲۰۰۹ و اکسپدیشن ۳۴/۳۵ در داخل ایستگاه فضایی فعالیت داشت که این ماموریت در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

چاری قبل از فضانورد شدن به عنوان سرهنگ نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار با هواگرد سبک را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. چاری همچنین برای عضویت در تیم آرتمیس انتخاب شده بود و می‌توانست در سال ۲۰۲۴ به ماه برود.

به گزارش فرهنگ سار، پیش از این نیز فضاپیمای باری دراگون ۲۹ آگوست (۷ شهریورماه) از پایگاه کندی پرتاب شد و ۳۰ آگوست (۸ شهریورماه) در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت. این فضاپیما بیست‌ و سومین مأموریت باری تجاری اسپیس‌ ایکس برای تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز ایستگاه بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه − پنج =