چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۴:۴۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

فرماندار کنگاور: فیلم قرار سرخ قطره‌ای از دریای فرهنگی فش است

به گزارش فرهنگ سار، «فرزاد الماسی» عصر یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر فیلم قرار سرخ و اکران خصوصی این فیلم، با اشاره به تاریخ و تمدن با شکوه این شهرستان، اظهار داشت: تپه هشت هزار ساله گودین تپه و معبد آناهیتا به عنوان بزرگترین تک بنای سنگی کشور با بیش از سه هزار و ۵۰۰ […]



به گزارش فرهنگ سار، «فرزاد الماسی» عصر یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر فیلم قرار سرخ و اکران خصوصی این فیلم، با اشاره به تاریخ و تمدن با شکوه این شهرستان، اظهار داشت: تپه هشت هزار ساله گودین تپه و معبد آناهیتا به عنوان بزرگترین تک بنای سنگی کشور با بیش از سه هزار و ۵۰۰ سال قدمت تنها بخشی از تاریخ شکوه این دیار است.

فرماندار کنگاور افزود: روستای فرهنگی و کهن فش نیز با مردمانی میهمان نواز دارای قریحه و ذوق هنری خاصی در رشته های مختلف هستند.

این مسئول ادامه داد: هنر تعزیه خوانی که ریشه در آیین و فرهنگ این مردمان دارد در مراسم سوم امام بالغ بر چهار تا پنج هزار ببینده و مستمع دارد که در نوع خود بی نظیر است.

الماسی با اشاره به مردمان سلحشور و دلاور روستای فش؛ خاطرنشان کرد: داشتن بیش از ۵۰۰ رزمنده در دفاع مقدس و اهدای ۳۰ شهید گلگون کفن نمادی از ایثار و فداکاری مردمان این دیار در نبردهای حق علیه باطل است.

وی گفت: ۳۲ روستای برتر فرهنگی کشور انتخاب شده که یکی از آنها روستای فش است.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان اینکه کنگاور لایق برگزاری یک برنامه شاخص ملی سالانه است، تصریح کرد: نیاز است در راستای معرفی بیشتر هنر تعزیه، کنگره ملی تعزیه در کنگاور راه اندازی شود.

سراب فش یکی از جاذبه‌های طبیعی استان کرمانشاه است که در ۱۷ کیلومتری شمال‌غرب کنگاور در دهستان فش قرار دارد.

شهرستان کنگاور با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
 

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده + 1 =