دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۳:۳۹
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

فراموشی؛ سکانس تازه زندگی بازمانده سانحه هوایی مونیخ

به گزارش فرهنگ سار، «سر بابی چارلتون» که به همراه تیم ملی انگلیس قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ شد، با تایید همسرش به این عارضه مبتلا شده است. چارلتون به زعم بسیاری یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ انگلیس محسوب می‌شود؛ او ۱۷ سال در منچستریونایتد بود و پس از نجات یافتن از فاجعه هوایی مونیخ در سال […]



به گزارش فرهنگ سار، «سر بابی چارلتون» که به همراه تیم ملی انگلیس قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ شد، با تایید همسرش به این عارضه مبتلا شده است.

چارلتون به زعم بسیاری یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ انگلیس محسوب می‌شود؛ او ۱۷ سال در منچستریونایتد بود و پس از نجات یافتن از فاجعه هوایی مونیخ در سال ۱۹۵۸ به بازیکن فیکس این تیم بدل شد.

او به همراه هم تیمی‌هایش  که به بازبی بِیبز مشهور بودند، در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ دوبار فاتح لیگ داخلی انگلیس شده و پیش از سانحه هوایی مذکور نیز یک بار این جام را بالای سر برده بودند.

او در سال ۱۹۶۸ و زمانی که یونایتد به نخستین تیم انگلیسی فاتح جام قهرمانان اروپا بدل شد، در فینال دو گل زد و در سال ۱۹۶۶ توپ طلا را بالای سر برد.

از تیم انگلیسی که در فینال ۱۹۶۶ برابر آلمان غربی به میدان رفت، تنها چارلتون، جورج کوهن، راجر هانت و «جف هرست» هنوز در قید حیات هستند.

«نوبی استایلز» و برادر چارلتون هر دو در سال جاری درگذشتند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

19 − سه =