دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۲:۴۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

علائم ویروس کرونا از پیک اول تا امروز/ بهبودیافتگان پلاسمای خون خود را اهدا کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از بروز علائم جدید ویروس کرونا گفت و افزود: بهبودیافتگان بیماری کرونا به شکرانه سلامتی خود پلاسمای خون خود را اهدا کنند.



کوروش سلیمی، مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در کرج، با بیان اینکه علائم ویروس کرونا از پیک گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات شده است، گفت: برای مثال شاهدیم که شیوع بیماری در میان جوانان و افراد کم سن و سال نیز اتفاق افتاده است.

علائم بیماری به سمت مشکلات گوارشی همچون اسهال و استفراغ رفته است که این علائم بیشتر در بیماران کم و سن سال دیده می‌شود

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه علائم بیماری به سمت مشکلات گوارشی همچون اسهال و استفراغ رفته است، افزود: این علائم بیشتر در بیماران کم و سن سال دیده می‌شود، همچنین افرادی که دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند این علائم را دارند.

سلیمی با اشاره به اینکه علائم تنگی نفس و سرفه در بیماران کرونایی به قوت خود باقی است، اظهار کرد: تنها راه مبارزه با بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

حین استفاده از ماسک دهان و بینی افراد باید پوشیده باشد، همچنین اگر ماسک بر اثر گرما  و تعریق خیس و مرطوب شد باید تعویض شود

 

وی یادآور شد: توصیه می‌شود شهروندان درست از ماسک استفاده کنند تا تأثیرگذار باشد و از شیوع و انتقال ویروس جلوگیری شود، حین استفاده از ماسک دهان و بینی افراد باید پوشیده باشد، همچنین اگر ماسک بر اثر گرما  و تعریق خیس و مرطوب شد باید تعویض شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهروندان می‌توانند انواع ماسک خود را به طرق مختلف شست‌وشو و دوباره استفاده کنند، افزود: در این رابطه توصیه می‌شود پس از شست‌وشو ماسک حتما توسط اتو خشک و ضدعفونی شود.

در مراکز درمانی استان البرز تمام روش‌های درمانی وجود دارد از این نظر مردم نگران نباشند

 

سلیمی با اشاره به اینکه شهروندان با دست آلوده ماسک را جا به جا نکنند، اظهار کرد: در مراکز درمانی استان البرز تمام روش‌های درمانی وجود دارد از این نظر مردم نگران نباشند، داروهای پیشرفته ای از جمله پلاسما درمانی و نمونه سلول های درمانی در کشور وجود دارد در البرز نیز انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: خواهشمند است بهبود یافتگان کرونا پس از گذشت یک ماه از طول درمان خود برای اهدای پلاسما اقدام کنند و شکرانه سلامت خود را به جا بیاورند.

انتهای پیام/ج/ی


منبع: فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − 3 =