سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵:۱۷
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

صدور تولیدات شرکت‌های فناور خراسان شمالی بیش از ۲ برابر شد

مهران گرمه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، ارزش صادرات کالاها، فناوری ها و خدمات واحدهای مزبور که سال گذشته سه هزار و ۲۵۰ دلار بود امسال به هفت هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است. وی افزود: در مجموع امسال ارزش […]



مهران گرمه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، ارزش صادرات کالاها، فناوری ها و خدمات واحدهای مزبور که سال گذشته سه هزار و ۲۵۰ دلار بود امسال به هفت هزار و ۵۰۰ دلار رسیده است.

وی افزود: در مجموع امسال ارزش ریالی فروش محصولات، فناوری ها و خدمات فناورانه این واحدها ۴۷۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بود در حالی که در تمام سال قبل این رقم ۳۵۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود.

وی گفت: امسال میزان اشتغال زایی پارک علم و فناوری و شرکت های فناور و دانش بنیان نیز ۱۰۰ نفر افزایش یافته است و از ۲۹۶ نفر سال قبل به ۳۹۷ نفر رسیده است.

گرمه ای، کمبود اعتبارات و منابع مالی در پارک و کمبود فضا و تجهیزات آموزشی را از مهمترین مشکلات این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: کمبود فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در پارک با توجه به نوپا بودن آن،  اجرایی نشدن مفاد تفاهم نامه های میان پارک با مراکز علمی و پژوهشی، نبود چرخۀ بهبود کیفیت و بهره وری و خالی بودن اکثر پست ها در ساختار سازمانی و تشکیلاتی از دیگر مشکلات پارک علم و فناوری خراسان شمالی است.  

وی خاطرنشان کرد: پارک های علم و فناوری قوانینی مانند مناطق آزاد تجاری دارند اما در استفاده از ظرفیت های قانونی مرتبط با پارک موفق نبوده ایم، با این حال پارک های علم و فناوری فرصت های ویژه ای در اختیار واحدهای فناور و دانش بنیان قرار می دهند که یکی از آنها حمایت های همه جانبه معاونت علمی ریاست جمهوری از آنها و استفاده از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

۱۳۲ شرکت فناور، ۱۹ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 + دوازده =