سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷:۴۸
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

صادرات سامانه گندزدایی آب دانش‌بنیان ایرانی به امارات

به گزارش روز دوشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ قرارداد فروش و نصب سامانه الکترولیز آب دریا با یک شرکت اماراتی برای استفاده در تصفیه و گندزدایی آب مزارع دریایی پرورش میگو و ماهی امارات به امضای این شرکت دانش بنیان رسید. سامانه‌های الکترولیز آب در صنایع مختلفی کاربرد دارند که می‌توان به گندزدایی آب مورد […]



به گزارش روز دوشنبه ستاد توسعه فناوری نانو، در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ قرارداد فروش و نصب سامانه الکترولیز آب دریا با یک شرکت اماراتی برای استفاده در تصفیه و گندزدایی آب مزارع دریایی پرورش میگو و ماهی امارات به امضای این شرکت دانش بنیان رسید.

سامانه‌های الکترولیز آب در صنایع مختلفی کاربرد دارند که می‌توان به گندزدایی آب مورد نیاز شرب شهری و روستایی، گندزدایی آب خنک‌کاری و فرایند در صنایع نفت و گاز، گندزدایی آب توازن کشتی اشاره کرد.

این فناوری جایگزین مناسبی برای روش سنتی استفاده از گاز کلر که گازی سمی، قابل اشتعال و قابل انفجار است.

تاکنون طرح ‌های بزرگی در این خصوص در ایران توسط این شرکت دانش بنیان انجام شده است که ازجمله طرح انتقال آب خلیج فارس – بخش گندزدایی است.

در سامانه طراحی شده توسط این شرکت دانش بنیان، آب دریا به عنوان ورودی دریافت‌شده و طی فرآیند الکترولیز، ماده هیپوکلریت سدیم (آب ژاول) با غلظت کلر آزاد مناسب برای گندزدایی آب، تولید و تزریق می‌شود تا بتوان شرایط حساس آب را برای پرورش میگو و ماهی فراهم کند.

این روش نوین، در حال حاضر در کشورهای پیشرو در صنعت پرورش آبزیان همچون کشورهای شیلی و استرالیا مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی و ساخت تمامی قطعات و تجهیزات به‌کار رفته در این سامانه کاملا ایرانی بوده و با کوشش جمعی از مهندسان و محققان جوان این شرکت دانش بنیان به مرحله تولید، بهره‌برداری و صادرات رسیده است. در طراحی و ساخت این سامانه از فناوری‌های نوین و دانش روز دنیا استفاده شده است که از جمله آن می‌توان به آند با پوشش نانوساختار مخلوط اکسیدهای فلزی (آند MMO) اشاره کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × پنج =