چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۹:۲۶
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۵۳

سربازان برای دفاع مقدس عزت آفریدند

سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در جشنواره سرباز خراسان جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: در دفاع مقدس به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد اولین گروه‌های اعزامی سربازان بودند. وی گفت: از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان و با وجود اینکه […]



سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در جشنواره سرباز خراسان جنوبی که در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: در دفاع مقدس به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد اولین گروه‌های اعزامی سربازان بودند.

وی گفت: از آنجایی که کسری سرباز داشتیم سربازانی که سال ۵۶ مرخص شدند، مجدد فراخوان و با وجود اینکه دوره خدمت آنان تمام شده بود، دوباره داوطلبانه به میدان نبرد آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: شالوده اصلی جمهوری اسلامی ایران بر سربازان استوار است و بیشترین نیروهای کلاسیک ما در دوران دفاع مقدس سربازانی بودند که همواره نقش کلیدی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

وی گفت: از اوایل سال ۶۰‌ که بسیج وارد جبهه‌ها شد، جوانان قبل از رسیدن سن سربازی در جبهه‌ها حضور یافتند و سال ۶۲ به خاطر اینکه جبهه تخصصی بود و بسیجیان سه ماهه می‌آمدند، قرار شد سرباز پنج ساله هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جذب شود.

سردار قاسمی افزود: سپاه سراغ جوانان ولایتمدار می‌رفت و سربازی در سپاه به صورت داوطلبانه آغاز شد و رفتن به جبهه در این نهاد جهادی بود.

وی بیان کرد: بسیاری از این سربازان فرمانده تیپ و لشکر و جذب سپاه پاسداران شدند، بسیاری از سرداران امروز سربازانی بودند که وارد دفاع مقدس شدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  گفت: آن روز به سرباز، پاسدار وظیفه می‌گفتند یعنی نقش آنها مانند پاسدار بود.

وی افزود: عزتی را که سرباز در دفاع مقدس آفریده، قابل تحسین، تجلیل و گرامیداشت است زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سپهبد تا سرباز همه سرباز انقلاب و ولایت هستیم.

سردار قاسمی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هم بارها گفت من سرباز ولایتم؛ سرباز واژه‌ای است مقدس و اصطلاحی است که بالاترین درجه نظامی هم به آن افتخار می‌کند.

وی اظهار داشت: مساله سربازی بار معنوی و مسوولیتی دارد و رییس جمهوری هم بعد از مراسم تنفیذ می‌گوید من سرباز ولایت هستم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: دفاع مقدس یک تکلیف بود و همه مراجع فرمودند دفاع مقدس واجب کفایی است که این حکم شرعی بسیاری را داوطلبانه به سمت دفاع مقدس و جبهه‌ها کشاند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس حتی یک سال مانده به سن سربازی، جوانان داوطلب می‌شدند در حالی که رفتن به جبهه در جنگ اجباری نبود و به‌واسطه عشق و تعهد بود.

سردار قاسمی گفت: شهیدان باکری، چمران، همت و سلیمانی به سربازان نمی‌گفتند شما بروید بلکه فرمانده جلوتر از سرباز بود و در رزم و میدان و شناسایی‌ها فرمانده نفر اول ستون می‌ایستاد و در خط شکنی شب عملیات فرمانده گروهان کنار سربازان بود.

وی ادامه داد: مادامی که جبهه به نیرو نیاز داشت همه به جبهه می‌رفتند و امام فرمود وقتی از کسی تکلیف خارج می‌شود که فرمانده بگوید نیاز نداریم و هیچ موقع در دوران جنگ این بحث اتفاق نیفتاد و حتی برای عبور از میدان مین قرعه‌کشی می‌شد.

در این آیین از پنج سرباز نمونه و چهار سرباز متاهل در حوزه مسوولیت‌پذیری تجلیل شد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده + شانزده =