چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۶:۵۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

رکوردزنی به نفع کرونا در سنندج

به گزارش فرهنگ سار، کرونا هنوز تمام نشده و در سنندج این وضعیت بسیار حادتر از دیگر شهرهای استان است و این در حالی است که تعدادی هنوز توجهی به این بیماری که یکهزار و ۳۲۸ قربانی در کردستان از سال ۱۳۹۸ تاکنون داشته، ندارند و بر طبل بی تفاوتی می کوبند. ورزش اگرچه عامل […]



به گزارش فرهنگ سار، کرونا هنوز تمام نشده و در سنندج این وضعیت بسیار حادتر از دیگر شهرهای استان است و این در حالی است که تعدادی هنوز توجهی به این بیماری که یکهزار و ۳۲۸ قربانی در کردستان از سال ۱۳۹۸ تاکنون داشته، ندارند و بر طبل بی تفاوتی می کوبند.

ورزش اگرچه عامل سلامتی است ولی کرونا این بعد از سلامت را هم تحت تاثیر قرار داده است و باشگاههای ورزشی بارها تعطیل شده اند.

در همین شرایط برنامه عمومی رکوردزنی ۲۴ ساعته با دمبل در سنندج برگزار شد که هنوز مشخص نیست چه کسی مجوز آن را صادر کرده است و دانشگاه علوم پزشکی قصد دارد متخلفان را به دادگاه معرفی کند چون گفته می شود صدها نفر در این تجمع حضور داشته اند و بسیاری هم از ماسک استفاده نکرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: وضیعت کنونی استان از لحاظ شیوع کرونا شکننده بوده و سنندج در حالت هشدار قرار دارد.

محمد ابراهیم زارعی افزود: در حال حاضر وضعیت شهرستانهای دیواندره، دهگلان، مریوان و سروآباد زرد است و دیگر شهرها در وضعیت نارنجی کرونا به سر می برند.

وی افزود: براساس آخرین آمارها وضعیت استاناز لحاظ ابتلا به بیماری نه تنها کاهشی نیست که افزایش هایی را شاهد هستیم و باید نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به هزینه هایی که کرونا بر دولت تحمیل می کند اشاره کرد و افزود: بعضی افراد بحث سلامت را رها کرده اند که این مساله جای تاسف دارد.

زارعی اضافه کرد: مرگ شهروندان بر اثر کرونا گرانترین هزینه ای است که متحمل می شویم و این مساله با هیچ هزینه ای قابل جبران نیست.

رکوردزنی به نفع کرونا در سنندج

تجمع مرگ بار رکوردزنی

بخشی از نشست امروز به تجمعی اختصاص داشت که به منظور رکوردزنی دمبل زنی در پارک کودک سنندج برگزار شد و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی به شدت از آن انتقاد داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این نشست با ابراز نگرانی از وضعیت سنندج گفت: در روزهای اخیز تجمع بزرگ ورزشی در یکی از پارکهای سنندج برگزار شده که متخلفان به دادگاه معرفی می شوند.

دکتر فرزین رضاعی تاکید کرد: چنین مراسمی در این وضعیت کرونایی لزومی نداشت و می شد آن را به وقتی موکول کرد که وضعیت شهرستان به ثبات رسیده باشد.

وی افزود: نتیجه این بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی تا ۱۵ روز آینده خود را نشان خواهد داد.

رضاعی درباره واکسیناسیون گروههای پرخطر هم گفت: تاکنون ۹۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده که حدود ۶۹ هزار دوز آن تزریق شده است.

رکوردزنی به نفع کرونا در سنندج

سنندج در آستانه موج پنجم کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار داشت: موج چهارم در کردستان برخلاف موجهای گذشته بزرگ نبود و لی مزمن شده است و در برخی شهرها شاهد افزایش مجدد بیماران هستیم که این مساله نگران کننده است.

دکتر ابراهیم قادری افزود: احتمال موج پنجم در سنندج بسیار بالاست و با بروز آن در تیرماه وارد موج جدی و خطرناکی می شویم که اگر از الان پیشگیری نبودیم وضعیت بسیار حاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد نمونه گیری همچنان بالاست گفت: تعداد بیماران کرونا مثبت نیز همچنان بالاست.

باز بودن باشگاههای ورزشی و فعالیت آن فارغ از محدودیتهای کرونا، دیگر مساله ای بود که معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آن انتقاد کرد و خواستار نظارت جدی بر این بخش شد.

رییس پلیس راهور کردستان هم از منع تردد شبانه و سفرهای بین استانی خبرداد.

سرهنگ برزو مردای افزود: منع تردد شبانه همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد اعمال و با متخلفان برخورد می شود.

وی گفت: تردد بین استانی هم از ۱۱ تا ۱۷ خرداد ممنوع است و تنها افرادی مجاز به تردد خواهند بود که بنا به ضرورت مجبور به سفر باشند و مجوز فرمانداری شهر مقصد را حتما به همراه داشته باشند وگرنه درباره آنان اعمال قانون خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد هم اکنون ۳۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند و بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس مربوط به سنندج است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + چهارده =