دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۵:۴۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۶

روایت پزشک افغانستانی از دفاع مقدس تا خدمت به محرومان و آرزوی شهادت

پزشک افغانستانی که ۴۹ ماه در کنار رزمندگان لشکر ۴۱ ثارلله استان کرمان در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کرد امروز جانبازی در کنار رزمندگان را افتخار خود می‌داند و آرزو دارد در جبهه مدافعان حرم به شهادت برسد.



به گزارش فرهنگ سار از سیرجان، پزشک افغانستانی که ۴۹ ماه در کنار رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کرد امروز جانبازی در کنار رزمندگان را افتخار خود می‌داند.

رحیم محمد سالم که در سال ۵۸ مقیم ایران شد و در لشکر ۴۱ ثارلله استان کرمان ۴۹ ماه در جبهه هور‌العظیم افتخار حضور در کنار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این لشکر را دارد، اکنون ساکن شهرستان سیرجان در استان کرمان است و جانباز ۳۲ درصد هم هست.

او به خبرنگار فرهنگ سار در سیرجان گفت: مدرک جانبازی‌ام را از بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی دارم و اصابت ترکش‌های خمپاره بعثیون عراقی به گوش و چشم و بدنم موجب جانبازی‌ام شد.

وی می‌گوید: افتخار می‌کنم که می‌توانم در جمهوری اسلامی ایران به مردم خدمت کنم چوی اسلام مرز نمی‌شناسد و باید در کنار هم علیه دشمن مشترک مسلمانان ایستاد .

سالم در خصوص زندگی‌اش در ایران افزود: در سال ۵۹ در سه پایه پزشکی اعم از کاردانی و کارشناسی وزارت بهداشت و پزشک عمومی قبول شدم و تابعیت جمهوری اسلامی گرفتم و مقیم سیرجان شدم، ۶ سال در روستاهای سیرجان خدمات پزشکی داشتم و ۸ سال در بیمارستان آیت‌الله کاشانی و ۴ سال هم در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر خدمت کردم، امروز هم در مطب مشغول خدمت به مردم هستم و هرگاه نیاز به خدمت محرومین یا قشر ضعیف باشد در هفته یک یا دو روز را به روستاها و حاشیه شهرستان می‌روم و خدمات پزشکی دارم.

وی می‌گوید: ایران اسلامی چهار دهه میزبان پناهجویان افغان بوده است و به این میهمان‌نوازی ایرانیان به خود افتخار می‌کنم گرچه برخی رسانه‌های وابسته به غرب در مقاطعی با بزرگنمایی از برخی حوادث تلاش دارند تا رابطه برادری و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مهاجران افغان در ایران را خدشه‌دار کنند اما موفق نخواهند شد و برداری و دوستی ما پابرجا و همیشگی است.

این پزشک حاذق که خیلی از مردم از طبابت و روش درمانش راضی هستند، عنوان کرد: سه برادرم در افغانستان به دست جبهه ملحد غرب به شهادت رسیدند و خودم هم جانباز جبهه حق در دوران دفاع مقدس ایران شدم و امروز هم آرزو دارم در جبهه مدافعان حرم به شهادت برسم، چند بار هم درخواست این حضور را داده‌ام اما به علت جانبازی و عوارض ناشی از آن موافقت نشد.

این پزشک افغانستانی گفت: تجربه زندگی در سختی‌ها و طبابت در مناطق محروم را دارم، مدت اقامتم از اول شهرستان سیرجان بوده به‌نوعی سیرجانی محسوب می‌شوم و با درآمد ناچیز حاصل از پزشکی بخشی برای کمک به پدر و مادرم در افغانستان واریز می‌شود و بخشی هم امرار معاش خود و خانواده‌ام در اینجا است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۵/ق/خ


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × چهار =