سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳:۱۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

ربات ایرانی شبیه‌ساز حرکت مداری ماهوراه‌ای ساخته شد

علی حسین رضائیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش فرهنگ سار افزود: نسخه اولیه این ربات ایرانی که با امکانات اولیه و دانشگاهی ساخته شده است هم اکنون در آزمایشگاه عملکرد پروازی سیستم های هوا فضایی نگهداری می شود. کاربرد این ربات در صنایع فضایی بخش آزمون‌های قبل از پرتاب جهت […]



علی حسین رضائیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش فرهنگ سار افزود: نسخه اولیه این ربات ایرانی که با امکانات اولیه و دانشگاهی ساخته شده است هم اکنون در آزمایشگاه عملکرد پروازی سیستم های هوا فضایی نگهداری می شود.

کاربرد این ربات در صنایع فضایی بخش آزمون‌های قبل از پرتاب جهت چک  الگوریتم‌های کنترلی  است.

وی ضمن گرامیداشت یک دهه فعالیت این دانشکده از ساخت دیگر ربات ایرانی با کاربرد سمپاش کشاورزی و امور شهری پرده برداشت و افزود: این محصول با پتانسیل بالا در قالب نمونه آزمایشگاهی تولید شده است.

وی تصریح کرد: این ربات پرنده سمپاش پتانسیل بهینه سازی مصرف سموم را متناسب با سرعت وسیله و الگوی مشخص دارا است.

رضائیان همچنین از ساخت ربات شناور بازرسی خطوط با فنآوری لیدارو سونار خبر داد و گفت: این ربات با توجه به نوع ساخت آن که از پیچیدگی خاصی برخوردار است و بازرسی و اندازه گیری میزان خوردگی و رسوبات خطوط قطر بزرگ سیال به انجام می رساند.

ربات ایرانی شبیه‌ساز حرکت مداری ماهوراه ساخته شد

رئیس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران ساخت فناوری تبدیل عکس نوشته به متن فارسی (بینا) به عنوان دیگر دستاورد این دانشکده عنوان کرد و اظهار داشت: با این فناوری عکس ها و فایل های PDF حاوی نوشته فارسی به متن های قابل ویرایش تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای این دانشکده در طول یک دهه فعالیت علمی گفت: تولید محلول ضد عفونی کننده رومینا طلایی با قدرت پاک کنندگی و دوام طولانی بر پایه آب و بدون الکل را از دیگر دستاوردهای شاخص این دانشکده عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در زمینه ۴۱ رشته تخصصی تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت دارد، گفت: در حال حاضر ۸۴۶ دانشجو در قالب ۶۸۱ نفر مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

رضائیان با بیان اینکه دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با ۷۰ نفرعضو هیات علمی در عرصه علم و فناوری تلاش های چشم گیری در زمینه توسعه همه جانبه کشور با هدف  عدم وابستگی کرده است، اظهار داشت: به همین منظور و با هدف ارائه و معرفی دستاوردهای یک دهه فعالیت های علمی دانشگاهیان، صنایع ، شرکت های مرتبط دانش بنیان و جمعی از مسئولان کشوری همایش دهمین سال تاسیس این دانشکده فردا هجدهم خرداد در محل این دانشکده برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 8 =