چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۳:۵۹
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۱

راه صدور انقلاب حل مشکلات داخلی است/ رنج مردم از ناکارآمدی‌هاست

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راه صدور انقلاب اسلامی این است که بتوانیم در داخل کشور یک امید در دل مردم ایجاد کنیم و مشکلات کمرشکن اقتصادی را سر و سامان دهیم.



حجت الاسلام جواد مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار خبرسار در رابطه با اینکه انقلاب اسلامی چقدر توانسته هژمونی آمریکا را در منطقه و جهان شکست دهد اظهار داشت: روشن است که انقلاب اسلامی ایران توانسته سلطه‌گری آمریکا را حداقل نسبت به کشور خود تمام کند و با پیروزی انقلاب سلطه آمریکا بر کشور پایان پذیرفت. در این رابطه شواهد و ادله فراوانی وجود دارد.

وی عنوان کرد: این سلطه‌گری با توجه به نقشی که آمریکا در کشور داشت و دخالت‌هایی که می‌کرد و سرسپردگی که رژیم ستمشاهی نسبت به آمریکا داشت تمام شد. نسبت به کشور ما که مساله روشن است اما نسبت به منطقه هم آمریکا به دنبال آن است که در کشورهایی دیگر جایی داشته باشد و مستقیم یا غیرمستقیم نسبت به منافع کشورهای مختلف دست اندازی‌هایی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما می‌بینیم بعضی کشورهایی که در منطقه هستند همچنان رابطه قوی و مستحکمی با آمریکا دارند و سرسپردگی آنها به آمریکا قابل انکار نیست و آمریکا نیز دارد از منابع این کشورها حداکثر استفاده را می‌کند و با ایران هراسی که در منطقه ایجاد کرده توانسته است منافع زیادی را کسب کند سلاح‌های خود را بفروشد و در منطقه حضور داشته باشد. اما با توجه به اتفاقاتی که در یکی دو سال اخیر رخ داده است نسبت به عراق می‌بینیم که کم کم دست آمریکا در حال رو شدن است و مردم عراق نیز از حضور آمریکا در کشورشان خسته شدند.

مجتهد شبستری افزود: حضور نیروهای آمریکایی در عراق و همچنین افغانستان روز به روز در حال کمتر شدن است. با شهادت سردار شهید سلیمانی خشم مردم دنیا و به خصوص مردم منطقه از این برخورد آمریکا که مستقیماً در ترور ایشان و همراهانش دست داشت تقویت شد. این شهادت‌ها طبعاً برکاتی را به همراه دارد و یکی از این برکات این است که مردم منطقه آگاه می‌شوند و دست آمریکا در منطقه رو می‌شود و دیری نخواهد پایید که شاهد خواهیم بود آمریکا با ذلت و خواری به کلی منطقه را ترک کند. با توجه به شواهد و قراینی که وجود دارد ما آن روز را دور و دیر نمی‌بینیم و امیدواریم به زودی شاهد چنین واقعه بزرگی باشیم.

وی در رابطه با چگونگی صدور انقلاب با مدل گام دوم انقلاب تاکید کرد: صدور انقلاب هرگز به این معنا نبوده است که ما لشکرکشی داشته باشیم و بخواهیم با کشورهای مختلف دنیا به صورت رو در رو بایستیم و نبرد کنیم بلکه صدور انقلاب به معنای صدور فکر و مدلی است که مردم در جمهوری اسلامی ایران قیام کردند و با شعارهای دینی یک حکومتی را برپا کردند که آن حکومت در عین اینکه برخواسته از آراء مردم و نقش مردم بود یک شکل دینی هم داشت یعنی جمهوری اسلامی.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این فکر یعنی نفی سلطه و نفی تحمیل استقلال و عزت و تکیه بر آراء مردم و مبانی دینی و منظور از صدور انقلاب صدور این فکر است. این فکر امروز در دنیا طرفداران بسیاری دارد و البته ما زمانی در صدور این فکر موفق خواهیم بود که بتوانیم در داخل کشور خود را آن گونه که شایسته است بسازیم. البته علیرغم همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که برای کشور ما وجود داشته است ما در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های خوبی داشتیم اما در برخی عرصه‌ها نیز مشکلات زیادی داشتیم و این موفقیت‌ها کمرنگ بوده است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: در برخی عرصه‌ها مانند پزشکی فنی تکنولوژی نانو صنایع دفاعی نظامی و موشکی توانستیم گام‌های بلندی برداریم اما در برخی مباحث اقتصادی کشور ما با مشکلاتی مواجه هستند که معلول تحریم‌ها و ناکارآمدی و بی کفایتی است. برخی فسادهایی که در درون دستگاه‌ها رخ می‌دهد چیزهایی است که مردم را ناراحت می‌کند و رنج می‌دهد.

وی ادامه داد: طبیعتاً مشکلات هست اما ما زمانی می‌توانیم انقلاب را از طریق بیانیه گام دوم انقلاب صادر کنیم که علیرغم همه موفقیت‌هایی که داشتیم بتوانیم مشکلاتی که امروزه کشور و مردم ما دارند را سامان بدهیم. با آمدن آقای رئیسی به قوه قضاییه خیلی کارهای مثبتی انجام و امیدی در دل مردم ایجاد شده است اما نسبت به قوه مجریه طبیعتاً مردم نارضایتی زیادی دارند و امیدوار هستیم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده چهره‌ای انتخاب شود که همت او رفع چنین نارضایتی‌هایی باشد که مردم را آزرده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر اینکه مردم به اصل نظام و انقلاب وفادار هستند گفت: به هر حال مشکلات و نارضایتی‌هایی وجود دارد و راه صدور انقلاب اسلامی این است که بتوانیم در داخل کشور یک امید در دل مردم ایجاد کنیم و این گرانی‌ها و مشکلات کمرشکن اقتصادی را سر و سامان دهیم تا صدور انقلاب تحقق پیدا کند. در غیر این صورت تا وقتی در داخل چنین مشکلاتی داریم نمی‌شود از این مسائل صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست + 14 =