جمعه, ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶:۵۴
دسته بندی: سیاسی
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

دولتمردان باید مردادماه به نمایندگان گزارش دهند

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور و وزرا باید مردادماه گزارش عملکرد خود را به نمایندگان مجلس ارائه دهند.



محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور و وزرا باید در مردادماه هر سال عملکرد خود را درباره برنامه هایی که زمان اخذ رأی اعتماد به مجلس ارائه کردند گزارش دهند.

وی بیان کرد: بر این اساس وزرا و رئیس جمهور ماه آینده باید در مجلس حاضر شوند و گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامه های خود برای سال آینده را به نمایندگان مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دغدغه اصلی مردم بحث معیشت است و سئوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور نیز به این مسئله بازمی گردد.

صباغیان متذکر شد: البته تجربه نشان داده که سئوال از رئیس جمهور راهگشا نیست اما با حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس و ارائه گزارش آنها به سئوالات نمایندگان حداقل برخی از مشکلات مردم حل و فصل می شود و انتظار مردم آن است که یک نفر به آنان پاسخ دهد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس باید به وظایف قانونی خود عمل کند و بر این اساس وزرا با ارائه گزارش عملکرد سالانه خود به نمایندگان می توانند در حل مشکلات کشور مؤثر باشند.

وی تأکید کرد: نمایندگان باید به نقش نظارتی خود عمل کنند و امیدواریم هماهنگی های لازم صورت گیرد تا وزرا در صحن علنی یا کمیسیون های تخصصی مجلس درباره عملکرد خود به نمایندگان گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 3 =