چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۱:۲۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

دستاوردهای سفر وزیر راه به هرمزگان از افتتاح تا شتاب بخشی به طرح‌ها

این سفر در نیمه‌های اسفند و در ماه پایانی سال صورت گرفت که ضمن بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ از جمله ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان، ۲۰طرح دریایی و بندری در مجتمع بندری شهید رجایی، استخر سرپوشیده در بندرلنگه و عملیات اجرایی ۱۶۰واحد مسکونی آغاز شد. درجریان این سفر که وزیر از بوشهر و […]



این سفر در نیمه‌های اسفند و در ماه پایانی سال صورت گرفت که ضمن بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ از جمله ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان، ۲۰طرح دریایی و بندری در مجتمع بندری شهید رجایی، استخر سرپوشیده در بندرلنگه و عملیات اجرایی ۱۶۰واحد مسکونی آغاز شد.

درجریان این سفر که وزیر از بوشهر و از غرب هرمزگان وارد این استان شد، از طرح‌های در حال ساخت نیز غافل نشده و علاوه بر بازدید از این طرح‌ها، توصیه اکید بر کیفیت بخشی و ساخت بادوام و موثر بر رفع موانع مالی و حمایتی نیز داشت که امید و نشاط تازه‌ای برای تکمیل این طرح‌ها به پیمانکاران داد.

توسعه بزرگ راه‌های استان هرمزگان به عنوان شریان حیاتی کشور به ویژه راه‌های ارتباطی به استان‌های همجوار بوشهر، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان نقش مهمی در سرعت‌بخشی در رفت وآمد دارد، لذا تقویت زیرساخت‌های بندری و دریایی این استان موجب پیشرفت وآبادانی کشور خواهد شد.

افتتاح ۳۱۰۰میلیارد ریال پروژه بزرگراهی درهرمزگان

استاندارهرمزگان گفت: یکی از برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ از جمله بهره برداری از ۵۰ کیلومتر از طرح‌های بزرگراهی به ارزش سه هزار و ۱۰۰میلیارد ریال بود که به نتیجه رسید.

فریدون همتی در توضیح این طرح اضافه کرد: ۳۳.۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوارساحلی کشور در محدوده غرب استان، ۱۱.۵کیلومتر از محور کهورستان-لار-جهرم به عنوان مهم‌ترین مسیر اتصالی استان هرمزگان به فارس از قطعه اول باند دوم محور مذکور و پنج کیلومتر از بزرگراه گهکم -فورک امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تسهیل ارتباط تجاری بین بنادر جمهوری اسلامی ایران با بندر گواتر و سایر بنادر مهم خلیج‌فارس و دریای عمان، افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه و توسعه صنعت گردشگری از جمله اهداف و مزیت‌های بهره‌برداری از طرح‌های امروز است.

همتی از هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور و مهم‌ترین درگاه صادرات و واردات ایران یاد کرد که بخش قابل توجهی از کالاهای ورودی و خروجی کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندارهرمزگان با بیان اینکه همچنین ارتباط صادراتی با کشورهای همسایه نیز از طریق این استان و بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد و بخش حمل و نقل جاده‌ای مانند کل کشور بیش‌ترین سهم جابجایی بار و مسافر در این استان را بر عهده دارد و تکمیل و احداث بزرگراه‌ها با هدف ارتقا این بخش درحال انجام است.

وی، از دیگر دستاورهای سفر وزیر به غرب هرمزگان را بهره‌برداری از استخر سرپوشیده به وسعت یک‌هزار ۹۲۵ مترمربع با اعتبار نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال،آغازعملیات اجرایی کمربندی بندرلنگه به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال و شروع مرحله نخست طرح مسکن ملی این شهرستان در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع و با اعتباری افزون بر ۷۲۰ میلیارد ریال در راستای کمک به تامین مسکن اقشار محروم و زوج‌های جوان، در قالب احداث ۱۶۰ واحد مسکونی در این شهرستان عنوان کرد.

استاندارهرمزگان ابرازداشت: بازدید وزیر از میزان پیشرفت چند طرح راه‌سازی در بستک شامل تعریض و به‌سازی محور جناح- کمشک و تنگ بستک- چاه بنارد به طول هشت کیلومتر، اجرای عملیات روکش راه‌های غرب هرمزگان به طول ۸۶کیلومتر، اجرای عملیات روکش محور فرامرزان به طول ۲۹کیلومتر، اجرای پل بزرگ ارمک و اجرای آسفالت راه روستایی رودبار انجیردان به طول ۲۵کیلومتر از دیگر برنامه بود.

به گفته همتی، درمجموع برای اجرای این طرح‌های راه‌سازی اعتباری افزون بر ۹۰۸ میلیارد ریال اختصاص یافته و در دولت تدبیر و امید در مجموع ۱۰۴ طرح راه‌سازی به طول ۷۸۹کیلومتر در حوزه غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

افزایش ۲۰ هزار کیلومترطول بزرگراه‌های کشورتا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم

وزیر راه و شهرسازی نیز در آیین افتتاح ۵۰ کیلومتر از پروژه‌های بزرگراهی در بندرلنگه اظهارداشت: درابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان بزرگراه‌های کشور، ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم، طول بزرگراه‌ ‌های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

محمد اسلامی با بیان اینکه میزان بزرگراه های کشور در دولت تدبیر و امید رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و ۶۰ درصد افزایش یافته، گفت: با اهتمام ویژه‌ای که در دولت وجود دارد و تلاش مستمر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، کشورمان به کارگاه سازندگی تبدیل شده و در هر نقطه طرح‌های مختلفی فعال است.

اسلامی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های بزرگراهی در هرمزگان بیان داشت: تاکنون اقدام‌های خوبی برای ساخت کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور در این استان صورت گرفته و باید با تداوم تلاش و مدیریت خوب و مناسب، این کریدور در هرمزگان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بندر تجاری و فرودگاه بندرلنگه بخشی از حیات تجاری تاریخی کشور محسوب می‌شوند، گفت: باید به توسعه رونق فعالیت‌ها در بندر تجاری و فرودگاه شهرستان بندرلنگه توجه شود تا هرچه بیشتر کسب و کار و تجارت در این شهرستان توسعه یابد.

بهره‌برداری از ۲۰ طرح دریایی وبندری در بندرشهید رجایی

مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان کریدور حمل و نقل دریایی شمال جنوب که از سال ۶۴ به صورت رسمی فعالیت بندری خود را آغاز کرده ، هرسال به توسعه طرح‌های آن اضافه می‌شود که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شتاب‌گیری بیشتری در طرح‌های زیربنایی داشته است.

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی ۲۰طرح بندری و دریایی بندر شهید رجایی به ارزش ۳ هزار ۳۵۶ میلیارد ریال به صورت تجمیع شده شامل ۱۳ مخزن نگهداری فرآورده های نفتی به عنوان نخستین واحد تولیدی روغن‌های دریایی در بندر شهید رجایی از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که به نمایندگی از ۲۰ طرح بندری و دریایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح و بهره‌برداری شد.

سرمایه‌گذار این طرح نفتی در بندرشهید رجایی در خصوص ویژگی‌های مخازن نفتی گفت: این مخازن با مساحت ۷هزار و ۸۹۲ مترمربع و حجم عملیاتی ۱۳ هزارو ۵۰۰ مترمکعب و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰میلیارد ریال احداث شده که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

به گفته سیدمجید طباطبایی، این طرح در زمینه تهیه، تولید، ساخت و توزیع انواع روانکارهای صنعتی، خودرویی و دریایی فعالیت دارد و با مساعدت بندرشهید رجایی اولین محصول این شرکت تا قبل از پایان امسال به میزان ۱۰۰ هزار لیتر روغن دریایی تولید می‌شود.

وی، دلیل انتخاب اسکله شهید رجایی برای احداث این مخازن فرآورده‌های نفتی و تولید و صادرات روغن های دریایی را حجم رفت وآمد کشتی‌های تجاری و خارجی و نزدیکی به مجموعه شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی و همچنین وجود معافیت‌هایی مانند ارزش افزوده و تسهیل در تهیه مواد اولیه مناسب‌تر از بازارهای خارجی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه‌ بخش خصوصی در بنادر ایران اظهارداشت: بخشی از این طرح‌ها شامل تاسیسات زیربنایی، روبنایی و طرح‌هایی است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی از محل منابع داخلی سازمان و بخش خصوصی تامین شده است.

محمد راستاد با بیان اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور شاهد اعتماد از طرف شرکت‌های خصوصی هستیم، به بهره‌برداری از ۲۰ طرح بندری و دریایی در بندرشهید رجایی اشاره کرد و افزود: این اقدامات هم از نظر اشتغال و هم ارتقا کیفیت و کمیت خدمات در بزرگ‌ترین بندرتجاری کشور بسیار راهبردی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارامیدواری کرد درآینده نزدیک و تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید ۲ طرح مهم بندر شهید رجایی( طرح توسعه فاز سوم بندرشهید رجایی و اسکله‌های نفتی) به بهره‌برداری برسد.

استاندارهرمزگان نیز که در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی وزیر راه وشهرسازی را همراهی می‌کرد، ابرازداشت: درسفر امروز وزیر راه و شهرسازی در مجموع طرح‌های مختلفی با یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار و سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و بندرشهید رجایی بندرعباس به بهره‌برداری رسید که نشان دهنده تلاش شبانه‌روزی همه نهادهای اجرایی و عمومی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های خصوصی در این استان است.

همتی بابیان اینکه؛ این استان شرایط مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از طرح‌های زیرساختی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی دارد، قول داد دولت به طورجدی ایجاد زیرساخت‌های مناسب درهرمزگان را دنبال می‌کند.

و اما سخن پایانی وزیرراه: تحریم‌ها مانع پیشرفت های اقتصادی ایران نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی پنج‌شنبه شب در مراسم بهره‌برداری از ۲۰طرح دریایی و بندری هرمزگان در مجتمع بندری شهید رجایی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: دشمنان باید بفهمند که تحریم‌ها و تهدیدها هیچ جایگاهی در متوقف‌کردن توسعه ایران و پیشرفت‌های اقتصادی این کشور ندارد.

اسلامی افزود: امسال که سال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن بوده این حجم از طرح‌های افتتاحی به‌ویژه در روزهای پنجشنبه هرهفته ازسوی رییس جمهوری نشان از حرکت نوآورانه در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور است.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان و درجریان بهره‌برداری از طرح‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری کشور، شناور طناب‌گیر، در ردیف شناورهای تعهد شده برای سال جهش تولید در بندرعباس به آب انداخته شد و چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر استان و یک دستگاه ایکس ریز در جزیره ابوموسی به بهره‌برداری رسید.

تعمیر اساسی خط پنج ریلی بندر شهید رجایی، بهره‌برداری از پروژه دیسپاچینگ برق مجتمع بندری شهید رجایی، پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه کالای خطرناک، مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی، کانال هدایت آب‌های سطحی ورودی شرقی و سامانه مانیتورینگ دوربین‌های مدار بسته یگان حفاظت از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده بندر شهید رجایی در برنامه‌ سفر یک‌ روزه وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده + 5 =