جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۳:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۲۷

در دفن اجساد کرونایی چه مواردی رعایت می‌شود؟

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: شستشو و دفن متوفیان به عهده کارکنان آرامستان(شهرداری) بوده و با استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک، لباس ضد آب، چکمه، عینک یا شیلد تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت می‌گیرد.



به گزارش فرهنگ سار از بوشهر، حسن فخرایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت شستشو، گندزدایی و دفن می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: شستشو و دفن متوفیان به عهده کارکنان آرامستان(شهرداری) بوده و با استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک، لباس ضد آب، چکمه، عینک یا شیلد تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه داشت: از جمله مواردی که در طی نظارت بهداشتی بر دفن اجساد کرونایی مورد توجه قرار می‌گیرد حفر قبر حداقل به عمق دو متر بوده که بایستی کف قبر با پودر آهک پوشانده شود و حتماً بر روی اجساد مجدداً مقداری آهک ریخته می‌شود.

فخرایی اضافه کرد: همچنین ضروری است مراسم تشییع با حداقل جمعیت برگزار شود و از انتقال میت به مساجد، اماکن متبرکه و منازل خودداری شود.

وی اظهار داشت: تمامی اجساد در شهر محل دفن، غسل و گندزدایی می‌شوند و پس‌از آن با رعایت پروتکل بهداشتی جهت دفن به آرامستان مورد نظر توسط آمبولانس حمل جسد منتقل می‌شوند.

فخرایی تأکید کرد: به بازماندگان تأکید می‌گردد در صورت دارا بودن علائم ازجمله تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و گلو درد، نارسایی تنفسی و تنگی نفس و علائم گوارشی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: اجساد افراد مبتلا به کرونا در آرامستان‌هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

انتهای پیام/و


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 2 =