سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱:۳۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۷

خسارت ۳ هزار میلیاردی «حریق» به کشاورزی «رودان»

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودان گفت: آتش‌سوزی به بخش کشاورزی این شهرستان بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.



ضیاءالدین صامتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در رودان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵۴ هکتار از باغات و تأسیسات کشاورزی در شهرستان رودان طعمه حریق شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در بخش کشاورزی شهرستان در بخش‌های مرکزی و رودخانه رخ داده است، افزود: عوامل طبیعی، تغییرات اقلیمی، خطای انسانی و غیرعمدی مهمترین دلایل آن است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودان از عدم انجام عملیات به‌باغی و جمع‌آوری شاخه‌های خشک و هرس شده در حاشیه باغات، عدم مبارزه با علف هرز، آتش زدن بقایای گیاهی توسط زارعین و باغداران به‌عنوان مهمترین دلایل غیر طبیعی و مهم در بروز آتش‌سوزی و سرایت آن در سطح شهرستان رودان نام برد.

صامتی تصریح کرد: کشاورزان با اهتمام به برخی موارد مانند جلوگیری از رها کردن ظروف شیشه‌ای، پرهیز از آتش زدن عمدی مزارع بعد از برداشت محصول و آتش زدن بوته‌ها و مزارع به جهت غلبه بر جانوران موذی و همچنین پیشگیری از ایجاد هرگونه آتش غیر ضروری در باغات و مزارع، حذف علف‌های هرز و نصب شیرهای آبگیر در مواقع اضطراری، کمک شایانی را به عدم وقوع آتش‌سوزی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میزان خسارت آتش‌سوزی به بخش کشاورزی شهرستان دقیقأ سه هزار و ۴۹۵ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال برآورده شده است خاطرنشان ساخت: با شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی و برگزار مانور و دوره آموزشی برای بهره‌برداران کشاورزی در شهرستان تلاش خواهیم کرد از وقوع آتش‌سوزی پیشگیری شود.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ق


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 4 =