سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵:۴۶
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

خزعلی: پژوهش در حوزه زنان از حالت تئوری خارج شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، دکتر انسیه خزعلی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی علمی تخصصی گروه های مطالعات و پژو هش های زنان و خانواده که به مناسبت هفته پژوهش با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران این حوزه در محل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش را […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، دکتر انسیه خزعلی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی علمی تخصصی گروه های مطالعات و پژو هش های زنان و خانواده که به مناسبت هفته پژوهش با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران این حوزه در محل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش را گرامی می داریم و باید بر این مساله که پژوهش چه آثار کاربردی می تواند بر جامعه و حل مسائل آن داشته باشد، تمرکز داشته و آن را جدی تلقی کنیم.

وی افزود: در روایت های مختلف کمال علم در آثار عملی آن بیان شده و علمی که با عمل همراه نباشد تبدیل به وزر و وبال می شود از این جهت باید نتیجه هر پژوهشی به منصحه عمل رسیدن و مفید بودن برای جامعه باشد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، همچنین بیان کرد: رویکرد این معاونت در بخش پژوهش در امور زنان و خانواده را باید در دو بخش تعریف کرد. بخش اول حرکت در مرزهای دانش و دریافت آخرین دستاوردها چه در داخل و چه خارج از کشور و بخش دوم کاربردی کردن این پژوهش ها است که این بخش بسیار مهم و در شرایط کنونی حیاتی است.

خزعلی با بیان این مساله که باید از افراط و تفریط در این حوزه بپرهیزیم اظهار داشت: اینکه هیچ پژوهشی نباشد یا اینکه فقط پژوهش انجام شود بدون اینکه این داده ها دردی از حوزه زنان و خانواده درمان کند، درست نیست. همانطور که در بالا گفته شد ما در حوزه کاربردی کردن دستاورهای پژوهشی دچار خلا هستیم که باید این  مساله را برطرف کنیم.

وی افزود: ما از نظریه پردازی در حوزه زنان و خانواده در کنار پژوهش های کاربردی استقبال می کنیم و از همین جا از همه کسانی که در این حوزه صاحب رای و ایده هستند دعوت می کنیم تا برای رسیدن به مدل مطلوب و فراگیر برای اجرا در این حوزه پیشقدم شوند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری یادآور شد: ما از همه گروه هایی که نقشی در حل مشکلات مرتبط با زنان و خانواده داشته باشند، حمایت مادی و معنوی می کنیم.

وی ادامه داد: بخش بین الملل و نقش ایران در تحولات منطقه ای و جهانی نیز اقتضای خود را در مسایل مربوط به زنان دارا است. بدین معنا که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه در مجامع بین المللی می تواند پیشتاز باشد و در بسیاری از موارد مرجعیت علمی را به دست آورد.

خزعلی با اشاره به لزوم توجه به کار جمعی و پرهیز از پژوهشهای فرد محور افزود: طرح کلان پژوهش های مطالعات زنان را در سطح ملی اعلام خواهیم کرد و از همه گروه‌های مرتبط دعوت می‌کنیم که در این مسیر ما را همراهی کنند تا ضمن تدارک بانک اطلاعاتی تخصصی  بتوانیم گروه‌های ماموریت محوری را در سراسر کشور داشته باشیم و اولویت های پژوهشی را با توجه به تخصص موجود در مراکز علمی خود مشخص نمایند.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − 1 =