دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳:۰۳
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

حمایت وزیر پیشنهادی نفت از تولید داخل و مخالفت با خام‌فروشی

“محسن امیری” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فرهنگ سار درباره وضعیت این روزهای صنعت برق و انتخاب جواد اوجی  به عنوان وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: با انتخاب اوجی به عنوان وزیر نفت، وی اجازه نخواهد داد خاموشی به دلیل تامین نشدن سوخت مورد نیاز نیروگاه ها بروز کند. وی خاطر […]



“محسن امیری” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فرهنگ سار درباره وضعیت این روزهای صنعت برق و انتخاب جواد اوجی  به عنوان وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: با انتخاب اوجی به عنوان وزیر نفت، وی اجازه نخواهد داد خاموشی به دلیل تامین نشدن سوخت مورد نیاز نیروگاه ها بروز کند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت نفت با توجه به مشکلاتی که تحریم های ظالمانه ایجاد کرده در زمینه فروش نفت و استفاده از میادین گازی مشترک با مشکلاتی روبرو است.

امیری افزود: تحریم ها سبب شد کشورمان نتواند به راحتی صادرات داشته باشد و همین امر به مشکلات دامن زده است. از طرف دیگر بحث خام فروشی در دولت های قبل به خصوص در بخش پتروشیمی سبب شده محصول خام از کشور خارج و در عوض محصولات فرآوری شده مورد نیاز صنایع کشور با چند برابر قیمت وارد شده و هزینه تمام شده را افزایش دهد.
وی در ادامه با ذکر این نکته که “با شناختی که از اوجی دارم و با توجه به سابقه ای که ایشان در صنعت نفت و گاز  دارند و تحصیلات مرتبط خواهد توانست از پس مشکلات به خوبی برآیند.” گفت: وزیر پیشنهادی نفت از زمانی که در این هلدینگ فعالیت خود را شروع کرد بسیاری از مشکلات شرکت های تابعه را با درایت برطرف کرده و راندمان شرکت های بزرگ وابسته به بنیاد را تا ۷۰ درصد افزایش داد.
امیری افزود: او سیاست مداری توانا و دیپلماتی قوی است و فردی است که صنعت را می شناسد و بر همه مسائل آن وقوف دارد. اگر کشور فردی نیاز داشته باشد تا بتواند تحریم های خصمانه را دور بزند این فرد اوجی خواهد بود.
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: جلوگیری از خام فروشی، اعتقاد به ایجاد جزیره های مجموعه ای پتروشیمی و حمایت از تولید داخل را دیگر ویژگی های وزیر پیشنهادی نفت است.
وی اضافه کرد: اگر این مسئله رقم خورد، باعث توقف خروج ارز از کشور می شود.

منبع:ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 1 =