چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۱:۴۱
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

حمایت جانسون از پیشنهاد انگلیس برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰

به گزارش فرهنگ سار، «بوریس جانسون» در گفت‌وگویی با نشریه سان اظهار داشت: بسیار بسیار مشتاقیم تا در سال ۲۰۳۰ فوتبال را به خانه بیاوریم. واقعا فکر می‌کنم انگلستان مکان مناسبی است. اینجا خانه فوتبال است و زمان مناسبی برای میزبانی است. چنین اتفاقی برای کشور فوق العاده خواهد بود. نشریه سان گزارش کرده است […]



به گزارش فرهنگ سار، «بوریس جانسون» در گفت‌وگویی با نشریه سان اظهار داشت: بسیار بسیار مشتاقیم تا در سال ۲۰۳۰ فوتبال را به خانه بیاوریم. واقعا فکر می‌کنم انگلستان مکان مناسبی است. اینجا خانه فوتبال است و زمان مناسبی برای میزبانی است. چنین اتفاقی برای کشور فوق العاده خواهد بود.

نشریه سان گزارش کرده است که «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس امروز(سه‌شنبه) در لایحه بودجه خود مبلغ ۲.۸ میلیون پوند(۳۹۰ میلیون دلار) برای ترویج و تبلیغ پیشنهاد میزبانی این کشور از جام جهانی کنار خواهد گذاشت.

جانسون در ادامه افزود: ما می‌خواهیم در سال‌های پیش رو شاهد رونق فوتبال باشیم.

اتحادیه فوتبال انگلیس با پیوستن به همتایان خود در اسکاتلند، ولز و ایرلند و ایرلند شمالی از تعهد مالی دولت‌های متبوع خود برای آغاز فرآیند پیشنهاد احتمالی میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۰ استقبال کرد.

در دوران برگزاری جام جهانی، انگلیس یک بار در سال ۱۹۶۶ میزبان بود و عنوان قهرمانی را هم در خانه از آن خود کرد.

جانسون همچنین از تمایل و آمادگی انگلستان برای میزبانی از دیدارهای بیشتری در یورو ۲۰۲۰ خبر داد؛ دولت انگلیس هفته گذشته از برنامه‌های خود برای پایان دادن به تمام محدودیت‌های مرتبط با تماس و روابط اجتماعی تا ۲۱ ژوئن خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: ما میزبان یورو هستیم. میزبانی نیمه نهایی و فینال را داریم. اگر آنها بخواهند بازی‌های بیشتری میزبان باشیم قطعا آماده‌ایم اما در حال حاضر برنامه ما با یوفا همانی است که پیش از این بود.

یورو ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کرونا یک سال به تعویق افتاد و حالا طبق برنامه جدید قرار است از ۱۱ ژوئن تا ۱۱ جولای (۲۱ خردادماه تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰) در ۱۲ شهر متفاوت اروپا برگزار شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − 7 =