سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸:۴۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

حضور حماسی و انتخاب اصلح تعیین‌کننده وضعیت چهار سال آینده کشور

به گزارش فرهنگ سار، انتخابات در واقع تجلی آزادی، استقلال و مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای در بیست و هشتم خرداد در واقع اقتدار، عزت و وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد. دشمنان با القای ناامیدی و تکیه بر مشکلات اقتصادی سعی […]



به گزارش فرهنگ سار، انتخابات در واقع تجلی آزادی، استقلال و مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای در بیست و هشتم خرداد در واقع اقتدار، عزت و وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد.

دشمنان با القای ناامیدی و تکیه بر مشکلات اقتصادی سعی دارند تا حضور مردم در انتخابات را کم رنگ کنند و حضور پرشور مردم، دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام خواهد کرد و مشروعیت و مقبولیت نطام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است و وظیفه هر ایرانی در پاسداشت خون شهدا حضور در پای صندوق رای است و انتظار می‌رود مردم ایران بیست و هشتم خرداد بار دیگر با حضور حداکثری در انتخابات با انقلاب و آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد و دشمنان را زمین گیر می‌کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

حضور حماسی و انتخاب اصلح تعیین‌کننده وضعیت چهار سال آینده کشور

خروج از شرایط کنونی با حضور حماسی در انتخابات 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ملت ایران اگر می‌خواهد کشور از وضعیت کنونی خارج شود باید به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری توجه کند.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی افزود: مردم ایران اگر امام راحل را قبول دارند، ایشان فرمود رای دادن تکلیف است، یعنی واجب و تکلیف شرعی، عقلی و قانونی است. 

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد انتخابات این دوره را کم‌ارزش جلوه دهد بیان کرد: در داخل کشور نباید عده‌ای به راهی که دشمن می خواهد بروند. 

امام جمعه سمنان یادآور شد: انتخابات عزت، افتخار و قدرت کشور است، اگر می خواهیم از وضع کنونی خارج شویم باید مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را سرلوحه قرار دهیم. 

وی ادامه داد: از مردم مومن می خواهم با عشق و علاقه رای بدهند تا قلب آمریکا به درد بیاید. 

انتخابات نماد وحدت ملی

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حضور در انتخابات نمایش وحدت ملی است، گفت:  برگزاری انتخابات و شرکت در آن ها به فرد یا گروه خاصی بستگی ندارد ، بلکه به همه ایرانیان و آنهایی که دل در گرو استقلال کشور دارند، مربوط است.

حجت الاسلام عباس امینی اظهار داشت :  دشمنان در طول چهار دهه گذشته تبلیغات زیادی برای ایجاد گسست در میان مردم و نظام انجام داده و همچنان ادامه می دهند ، اما مردم بصیر ایران با بی توجهی به  این تبلیغات همچنان از پیروان رهبر معظم انقلاب بوده و از نظام اسلامی حمایت می کنند. 

 وی افزود : شرکت در انتخابات موجب تعیین سرنوشت  مردم می‌شود ، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند به این معنا نیست که سرنوشت بهتری خواهد داشت. 

 امام جمعه شاهرود گفت : آنهایی هم که درانتخابات شرکت می کنند باید دقت نمایند به چه کسی رای می دهند ، باید به کسی رای داده شود که با کفایت ، مدیر ، مدبر بوده و ضدیت با فساد داشته باشد. 

 وی ادامه داد : عدالت‌خواهی ، مردمی بودن ، تحول‌خواهی ، و اعتماد به جوانان از دیگر ویژگی های یک نامزد شایسته است .

به گفته امام جمعه شاهرود، مسوولان وظیفه دارند بستر مناسبی برای شرکت گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند، هر چند که مسوولان اجرایی و نظارتی از ماه ها قبل اقداماتی انجام داده اند. 

حضور حماسی و انتخاب اصلح تعیین‌کننده وضعیت چهار سال آینده کشور

تقویت اقتدار ملی در سایه مشارکت حداکثری در انتخابات

امام جمعه سرخه گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه مهم آحاد جامعه و ضرورتی برای تقویت اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در گفت و گو با فرهنگ سار ابراز داشت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است و آحاد جامعه با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به تقویت استحکام پایه‌های مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است و مشارکت حداکثری در انتخابات لازمه حفظ نظام و بسترساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

فاطمی بصیر بیان کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و باید از تمام ظرفیت‌های جامعه برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری استفاده شود.

وی اظهار داشت: اکنون چشم دشمنان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران و میزان حضور و مشارکت مردم در آن دوخته شده است از این رو باید با حضور حداکثری به جهان ثابت کنیم که پای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

امام جمعه سرخه تصریح کرد: علما و روحانیان  نقش مهمی در بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه دارند و باید در این شرایط حساس با اقناع افکار عمومی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

فاطمی بصیر خاطرنشان کرد: مردم با تحقیق و مشورت تلاش کنند تا فردی صالح، صادق، امانت‌دار، آگاه به درد و رنج محرومان، حافظ خون شهدا و آگاه به اصول و قوانین را برای سکان داری امور اجرایی کشور انتخاب کنند و در جهت تحقق اهداف بلند جامعه اسلامی گام بردارند.

وی یادآور شد: تشکیل دولت جوانگرا و انقلابی لازمه تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران در چله دوم انقلاب است و افراد واجد شرایط رای دادن با انتخاب فرد اصلح نقشی مهم در تعیین سرنوشت کشور دارند.

امام جمعه سرخه گفت: رئیس جمهوری، عالی ترین مقام اجرایی بعد از مقام رهبری است که با تشکیل هیات وزیران، همه امور اداری کشور و ابلاغ مصوبات برای اجرای وزارتخانه‌ها را برعهده دارد پس باید انتخاب مردم انتخاب دقیق و بدون اشکال باشد.

حضور حماسی و انتخاب اصلح تعیین‌کننده وضعیت چهار سال آینده کشور

برنامه نامزد ریاست جمهوری برای رفع مشکلات اقتصادی معیاری برای انتخاب

امام جمعه آرادان گفت: مردم فرد اصلح از بین نامزدهای رئیس جمهوری را با توجه به ارائه برنامه‌های هر فرد در ابعاد مختلف به ویژه برای رفع مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیل شریفی نیا در گفت و گو با فرهنگ سار ابراز داشت: مردم به فردی رای دهند که در برنامه‌هایش، برای حل مشکل بیکاری، ازدواج و معیشت خانواده‌ها برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم باید با مشورت، اندیشه، تدبر و تحقیق برررسی کنند تا برنامه ارائه شده از سوی داوطلبان تنها برای جلب آرای مردم نباشد و اگر چنین است آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

وی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در مورد انتخابات ادامه داد: انتخابات یک روز است ولی آثار انتخاب تا چند سال باقی است و در واقع دقت و مشارکت در انتخاب فرد اصلح در تعیین سرنوشت کشور مهم قلمداد می شود.

شریفی‌نیا بیان کرد: آحاد جامعه به واسطه میهن دوستی و برای حفظ این آب و خاک و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، تقویت اقتدار ملی و نشان دادن وحدت ملی به دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای حضور پرشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پرشور موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود، یادآور شد: هر رای سدی بزرگ برابر دسیسه های دشمنان نظام اسلامی است و حضور گسترده مردم دست رد به سینه بدخواهان انقلاب می زند.

امام جمعه آرادان اظهار داشت: انتخابات یکی از ارکان مهم و نماد مردم سالاری دینی و دموکراتیک بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ایران جزو دموکرات ترین کشورها در بین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود.

وی یادآور شد: هر ۲ سال در کشور انتخابات برگزار می‌شود و برگزاری انتخابات نشان دهنده توجه به نظر مردم و اهمیت نظر و نقش آنان در اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در مدیریت شهری و روستایی گرفته تا مدیریت کشور نشان از دموکراتیک بودن ایران است و چنین شرایطی در کمتر کشوری دیده می‌شود.

توجه به سوابق مدیریتی لازمه  انتخاب رئیس‌جمهور اصلح

امام جمعه مُجِن شاهرود گفت: رای دهندگان در انتخابات رئیس‌جمهوری فردی اصلح را انتخاب کنند که در سوابق مدیریتی خود موفق بوده و در کارش قاطع و دلسوز مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین جناتی در گفت و گو با فرهنگ سار ابراز داشت: انقلابی بودن، شجاع‌بودن، مومن بودن، طرفدار حق و عدالت بودن، متعهد و متخصص بودن از دیگر معیارهای انتخاب فرد اصلح است.

امام جمعه مجن بیان کرد: مردم باید هوشیار باشند و با انتخاب فرد اصلح به تقویت پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنند و بدانند انتخاب اصلح، رمز اقتدار و شکوفایی کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی است.

وی با تاکید بر تحقیق در انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش‌رو، خاطر نشان کرد: مردم برای انتخاب فرد اصلح باید بدانند کدام داوطلب حق‌گرا و گره گشای مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌هایی که نقش اساسی در پیشرفت نظام، حفظ و پایداری انقلاب دارد و مردم باید حضور پرشوری در آن داشته باشند انتخابات است افزود: در انتخابات باید به کسی رای داده شود که صلاحیت داشته و به فکر منافع مردم، کشور و جامعه باشد.

امام جمعه مجن گفت: اگر استقلال، عزت، امنیت و سرافرازی کشور را در صحنه‌های مختلف می خواهیم شاهد باشیم باید در تمام عرصه‌ها حضوری پر رنگ از خود نشان دهیم.

حضور حماسی و انتخاب اصلح تعیین‌کننده وضعیت چهار سال آینده کشور

حضور رای اولی‌ها محرک خلق حماسه دیگر در دفتر انقلاب

امام جمعه آرادان بیان کرد: حضور رای اولی‌ها تهییج کننده و عامل تشویق بزرگترها برای حضور در پای صندوق های رای است.

وی ادامه داد: حضور رای اولی ها در این انتخابات، صحنه های زیبایی از مشارکت سیاسی این قشر فعال و پر انرژی را به نمایش خواهد گذاشت.
شریفی‌نیا خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه رای اولی ها در انتخابات به طور قطع برای این قشر تجربه ای بسیار جذاب خواهد بود و خاطره ای به یادماندنی برای آنان به یادگار خواهد گذاشت. 

وی تاکید کرد: حضور حداکثری در انتخابات موجب خنثی شدن توطئه‌های مستکبران می‌شود و در این راستا فرهنگیان نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تبیین نقش و جایگاه رای آگاهانه مردم درخلق حماسه ای دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ به ویژه در خانواده آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: حضور دانش آموزان رای اولی درانتخابات، می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات کمک کند.

امام جمعه آرادان یادآور شد: حضور و مشارکت حداکثری رای اولی‌ها و اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

رسانه‌ها رکن مهم ایجاد شور انتخاباتی

امام جمعه آرادان گفت:  رسانه مولفه اصلی ایجاد شور انتخاباتی در جامعه است و انتظار می‌رود در این زمینه بیش از پیش به رسالت خود برای اطلاع رسانی و در نتیجه ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.

وی ادامه داد: امروز اگرچه در شرایط سخت اقتصادی به واسطه تحریم ها به سر می بریم اما  ضرورت دارد بخش‌های مختلف مانند رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و آموزش و پرورش با اقناع افکار عمومی، مردم را به حضور در پای صندوق رای تشویق کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی مردم را دلسرد کرده است اما اگر در انتخابات شرکت نکنند بدون شک وضعیت بهتر نخواهد شد و اطلاع‌رسانی این مهم به جامعه با کمک رسانه محقق می‌شود.

شریفی‌نیا خاطر نشان کرد: ایجاد شور، نشاط و امید در جامعه از کارکردهای مهم رسانه ها برای بسترسازی به منظور تحقق مشارکت حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در ۲۸ خرداد است.

امام جمعه آرادان تاکید کرد: رسانه ها  با افزایش سطح آگاهی مردم، نقشی مهم در تقویت انگیزه آنها برای حضور در پای صندوق های اخذ رای و گرم شدن تنور انتخابات دارند و باید این نقش خود را جدی گرفته و بیش از پیش تلاش کنند.

انتخابات مظهر تجلی اراده ملی و نمایش اقتدار داخلی نظام با حمایت مردم و حضور در پای صندوق های رای برای رخ نمایی در بین جهانیان است و بهبود فضای اقتصادی، استفاده از ظرفیت رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، علما و روحانیون و فرهنگیان و دانشگاهیان و جوانان نقشی مهم در ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =