چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۰:۳۳
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۷

جامعه با الگوپذیری از دفاع مقدس بر مشکلات فائق آیند

 ناصر رزاقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهارداشت: مردم در هشت سال جنگ نابرابر عراق علیه ایران با وحدت و یکدلی همه گره های کور دفاع مقدس را باز کردند و در برابر مستکبران و زورگویان ایستادگی کردند.این مسئول طرح و عملیات تیپ ۲۵ کربلا تصریح کرد: در جنگ تحمیلی هر جا […]



 ناصر رزاقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهارداشت: مردم در هشت سال جنگ نابرابر عراق علیه ایران با وحدت و یکدلی همه گره های کور دفاع مقدس را باز کردند و در برابر مستکبران و زورگویان ایستادگی کردند.
این مسئول طرح و عملیات تیپ ۲۵ کربلا تصریح کرد: در جنگ تحمیلی هر جا ارتش عراق به ایستادگی و اتحاد مردم  و جوانان در کنار رزمندگان ایرانی رسید مجبور به توقف شد.
وی افزود: همچنین جوانان با بصیرت انقلابی معتقد به فرماندهی امام خمینی (ره) تاکتیکی جبهه را مدیریت و فضای بین المللی را آماده پذیرش پیروزی جمهوری اسلامی ایران کردند.
سردار رزاقیان یادآور شد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در بحران ها و سختی های فراوان همیشه با امیدواری قدم بر می داشتند و ناامیدی و پوچی با تمام مشکلات جنگ در بین آنها جایگاهی نداشت و با این روحیه امروز برای وطن الگو و اسوه هستند.
این یادگار دفاع مقدس اظهارداشت: جوانان در جبهه های حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس با وجود تمام مشکلات، سختی ها، کمبود تجهیزات و تسلیحات در جنگ نابرابر با توکل و تلاش هیچ زمانی «نمی شود، نمی توانیم» نگفتند و با امیدواری در تمام لحظات دفاع می کردند.
این فرمانده دفاع مقدس تصریح کرد: جوانان در زمان حاضر با الگوپذیری از رزمندگان اسلام می توانند برای رسیدن به اهدافشان با نگاه امیدوارانه از تمام مشکلات و سختی ها عبور کنند.
وی افزود: رویکرد رزمندگان سلحشور دفاع مقدس صادقانه و پاک بود و همه مردم با این رویکرد صادقانه برای پیروزی انقلاب در کنار هم گام برداشتند و در جنگ تحمیلی خود را به جهانیان ثابت کردند و اگر امروز مسئولان با الگوگیری از دفاع مقدس بیان و عملشان یکی شود باز این مردم در کنارشان خواهند بود و با توجه به آرمان های امام همان راه را ادامه می دهند.
سردار رزاقیان با اشاره به پیشرفت جامعه گفت: پیشرفت و پیروزی جامعه را نباید از مردم جدا بدانیم و البته نقش اصلی در توسعه را نخبگان و جوانان جامعه انجام می دهند و مسئولان با الگوگیری از ستارگان دفاع مقدس و  دوری از رفاه زدگی و دنیا طلبی فاصله های خود را از مردم بردارند و در کنار هم برای حل مشکلات  و توسعه و پیشرفت  ایران تلاش کنند.
این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به خاطره ای از منطقه عملیاتی اروندرود اظهارداشت:  پس از جنگ نشستی در پاکستان با حضور  بسیاری از افسران از جمله  آمریکایی و مصری بود که سوال بیشترشان از ما این بود «از این اروند خروشان چطوری رد شدید؟» برای دنیا هنوزم سوال است که جوابش فقط همدلی، وحدت و تلاش بود اینکه همه در کنار هم برای پیروزی تلاش می کردند و اصلا در آن زمان با وجود تمام مشکلات و سختی ها جمله ای به نام «نمی توانیم» مفهومی نداشت و جوانان و مسئولان با یادآوری و الگوگیری از رشادت های رزمندگان و عبور از اروند خروشان می توانند بر رفع تمام مشکلات در کنار هم تلاش کنند.
سردار ناصر رزاقیان از فرماندهان، مسئولان عملیات و رزمندگان دفاع مقدس در سال ۱۳۴۰ در شهرستان کلاله متولد شد و در سن ۱۹ سالگی و از ابتدای جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات های جبهه های حق علیه باطل با وجود جراحات فراوان حضور داشت و بعد از ۳۰ سال خدمت در سپاه نینوای گلستان در سال ۱۳۸۸ به افتخار بازنشستگی نایل آمد.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شد که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

در تقویم جمهوری اسلامی ۳۱شهریور تا ششم ماه مهر هر سال هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + 11 =