سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴:۴۴
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

تولید ۱۵ داروی دامپزشکی توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بنابه گفته مدیرعامل این شرکت عمده جامعه هدف ۱۵ رقم محصول تولیدی گروه دامپزشکی به ترتیب برای دام‌ها، طیور، زنبور عسل و آبزیان است. این تولید کننده  «تمرکز بر کیفیت و اثربخشی داروها»، «توجه ویژه به طب سنتی کشور»، «پویایی و پیشرو بودن در زمینه‌های مختلف»، […]



به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بنابه گفته مدیرعامل این شرکت عمده جامعه هدف ۱۵ رقم محصول تولیدی گروه دامپزشکی به ترتیب برای دام‌ها، طیور، زنبور عسل و آبزیان است.

این تولید کننده  «تمرکز بر کیفیت و اثربخشی داروها»، «توجه ویژه به طب سنتی کشور»، «پویایی و پیشرو بودن در زمینه‌های مختلف»، «خودکفایی و اعتماد به تولیدات داخلی» و «توجه ویژه به صادرات و بازارهای خارج از کشور» از اهداف و آرمان‌های خود عنوان کرده است.

لاله حجازی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: مهمترین هدف واحد دامپزشکی شرکت ما جایگزین کردن داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی و ایجاد سبد کامل و جامعی از داروهای گیاهی است و برای رسیدن به این هدف هم اقداماتی مانند تحقیق و پیش فرمولاسیون داروهای جدید بر اساس نیاز بازار و منابع علمی معتبر، بررسی و پایش میزان اثربخشی و بهبود فرمولاسیون داروهای موجود و انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری مراکز و موسسات ذیربط را در اولویت قرار دادیم.

وی با اشاره به رشد تولید و افزایش میزان فروش ۳۰۰ درصدی محصولات دامپزشکی شرکت در چند سال اخیر، بیان ‌کرد: گروه دامپزشکی مجموعه ما سال گذشته موفق به دریافت هشت موافقت اولیه تولید داروی دامپزشکی شد.

 ۳۰داروی گیاهی دامپزشکی تا ۳ سال آینده

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، تولید، فروش و پخش محصولات دامپزشکی این شرکت، تحت شرکت جدیدی، فعالیت خود را از امسال آغاز کرده است و تصمیم دارد مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بالغ بر ۳۰ قلم داروی گیاهی دامپزشکی جدید را تا سه سال آینده وارد بازارکند که برخی از آن‌ها برای نخستین‌بار برای درمان یک نوع بیماری خاص فرموله شده‌اند.

حجازی بیان کرد: با ورود به فصل سرما بیماری‌های تنفسی در طیور به علت تهویه نشدن مناسب سالن‌ها  و در دام‌های بزرگ نیز  تب برفکی و بیماری قارچی در نتیجه افزایش رطوبت هوا تشدید می‌شود و با توجه به تغییر جیره غذایی، بیماری‌های گوارشی مانند نفخ و اسهال شایع می‌شود که برای درمان نفخ از داروی گیاهی وتیزیم  و برای برطرف کردن اسهال دام نیزاز زاتاسین استفاده می‌شود که این شرکت توانست مجوز ساخت آن‌ها را به ترتیب در سال ۹۴ و ۹۷ کسب کند.

این فعال فناور ادامه داد: محصول میرتووت (درمان تب برفکی) در سال ۸۵ از گروه دامپزشکی این شرکت وارد بازار شد. با توجه به اینکه واکسن تب برفکی نمی‌تواند مصونیت صددرصدی در مقابل این بیماری ایجاد کند بنابراین میرتووت یک داروی حیاتی برای بهبود این بیماری است .

حجازی بیان کرد: داروی مایکوسیدین برای درمان قارچ حیوانات از دستاوردهای متخصصان گروه دامپزشکی است که از صفر تا صد آن در این شرکت تولید و ساخته شده است. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شش − پنج =