چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۵:۴۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

توانمندسازی زنان در تمام حوزه‌ها لازمه تحقق توسعه پایدار است

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از دانشگاه الزهرا، مهناز ملانظری در نخستین وبینار از سلسله نشست‌های توانمندی سازی زنان افزود: قطعا یکی از محل‌های طرح و بحث در حوزه زنان دانشگاه الزهرا است. دانشگاهی که بیش از ۱۰ هزار دانشجو دختر در آن مشغول به تحصیل هستند و عمده فعالیت های آن توسط بانوان توانمند […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از دانشگاه الزهرا، مهناز ملانظری در نخستین وبینار از سلسله نشست‌های توانمندی سازی زنان افزود: قطعا یکی از محل‌های طرح و بحث در حوزه زنان دانشگاه الزهرا است. دانشگاهی که بیش از ۱۰ هزار دانشجو دختر در آن مشغول به تحصیل هستند و عمده فعالیت های آن توسط بانوان توانمند اداره می شود.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه پایدار یکی از بسترهای رشد و تعالی انسان است، ادامه داد: توجه به بحث توانمندسازی زنان و تمرکز بر این موضوع، قطعا یکی از مصادیق و لازمه‌های تحقق توسعه پایدار در جامعه است که امید است حضور پژوهشگران در این نشست، فرصتی برای ادای این قدر و سهم باشد تا با پژوهش‌های علمی و تصویرسازی‌های دقیق، در تدوین برنامه‌ها و تصمیم گیری‌های اساسی کمک کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا درباره شرایط کنونی جهان و همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: در این دوران، تصویری جدید از مشارکت و نقش زنان در جامعه و حضور پررنگ آن‌ها در تیم های پزشکی در کمک به بیماران را شاهد هستیم. زنان ما بار دیگر نشان دادند که در بحران‌ها حضور جدی دارند و قطعا با حضور و فداکاری‌های آن هاست که سلامت روانی جامعه نیز در این دوران تأمین می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی با توجه و تعمق بر چالش های پیش رو، در حل معضلات بسیار موثر خواهد بود، افزود: امید است این نشست‌ها و همایش‌ها، زمینه ساز حضور پررنگ تر زنان در حوزه‌های مختلف جامعه باشد.

به گزارش فرهنگ سار، نخستین وبینار از سلسله نشست‌های توانمندی سازی زنان از سوی پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا با همکاری مراکز اجرایی، دانشگاهی، ملی و بین المللی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) با هدف تبادل تجربه و هم افزایی در زمینه توانمندسازی زنان در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

 این وبینارها همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر از ۱۵ بهمن تا ۲۲ بهمن با سخنرانی بیش از۸۰ استاد از کشورهای مختلف از جمله: عراق، عمان، مالزی، اردن و… برگزار خواهد شد.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + 9 =