سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۹:۲۸
دسته بندی: زنان و خانواده
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

تصویب ایجاد ۱۱ بازارچه‌ دائمی در سفر معاون رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، فرشته اسدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به خراسان جنوبی که طی روزهای ۱۹ و ۲۰ تیر ماه جاری انجام شد افزود: بنابراین احداث ۱۱ بازارچه دائمی ویژه بانوان در ۱۱ شهرستان استان از مصوبات سفر معاون رئیس جمهور […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، فرشته اسدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به خراسان جنوبی که طی روزهای ۱۹ و ۲۰ تیر ماه جاری انجام شد افزود: بنابراین احداث ۱۱ بازارچه دائمی ویژه بانوان در ۱۱ شهرستان استان از مصوبات سفر معاون رئیس جمهور به خراسان جنوبی است که مشروط به تامین زمین اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرستان نهبندان اولین شهرستانی بوده که برای این موضوع زمین مورد نظر را تامین کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهر بیرجند نیز قول مساعد از شورای شهر اخذ شده تا زمینی در مرکز شهر با دسترسی عام و رعایت تمامی شئونات کسب و کار بانوان تامین شود.

وی یادآور شد: این بازارچه علاوه بر صنایع دستی و میراث فرهنگی مشمول تولیدات کشاورزی و باغی نیز خواهد بود.

اسدزاده از قول مساعد معاون رئیس جمهمور در امور زنان و خانواده برای ساخت ۱۱ پارک بانوان در شهرستان‌های مختلف استان نیز خبر داد و گفت: پارک بانوان برای شهرستان بیرجند در شمال شهر که منطقه کمتر برخوردار است، ساخته خواهد شد.

وی افزود: البته مصوبه ساخت پارک بانوان در منطقه شمال شهر مربوط به دوران گذشته بوده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به وسعت زیاد استان و نبود امکان سفر معاون رئیس جمهور به شهرستان‌های مختلف، با برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های بانوان سراسر استان در بیرجند توانستیم دستاوردهای خوبی در معرفی ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی داشته باشیم.

وی افزود: هماهنگی برپایی نمایشگاه “ایده، خانه و فن‌بازار” در کمتر از یک هفته با همکاری فرمانداران، ادارات کل میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی انجام شد.

اسدزاده با اشاره به برپایی ۱۸۷ غرفه در این نمایشگاه گفت: بازدید معاون رئیس جمهور از این نمایشگاه منجر به معرفی ظرفیت‌های بالقوه علمی، فرهنگی و اقتصادی استان شد.

وی از قول مساعد “انسیه خزعلی” برای رفع موانع فروش محصولات تولیدی بانوان خبر داد و افزود: در این سفر قول مساعد برای ارزیابی موضوع از طریق وزارت صمت داده شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی به حضور همزمان مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده در سفر معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این حضور نیز منجر به مصوبات خوبی در حوزه کارگری شد لذا چند مورد از خواسته‌های مطرح شده در نشست اقشار مختلف بانوان امروز در کمیته رفاه و امنیت کارگران بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: مهمترین مصوبه سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مربوط به حوزه درمان است لذا با توجه به قول مساعد یک خیر، دستگاه ماموگرافی و سونوگرافی تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

اسدزاده با اشاره به اینکه امکان حضور بانوان تولیدکننده در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی نیز فراهم خواهد شد افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده محل عرضه محصولات تولیدی بانوان استان در موزه‌های شاخص تهران به‌صورت دائمی احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به‌صورت ناگهانی رقم خورد اما قول مساعد رئیس جمهور و معاون اول برای اینکه آنچه به ضرورت تشخیص داده شود، اخذ شده تا مصوبات این سفر با درصد بالا محقق شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: خانم خزعلی پس از ورود به خراسان جنوبی با توجه به پیشینه فرهنگی استان درخواست سفر به یکی از روستاهای ثبت جهانی را داشتند که با توجه به نزدیکی به مرکز استان روستای خراشاد انتخاب شد.

وی اظهار داشت: مشخصه خانواده‌محوری اقتصاد بانوان در روستای خراشاد در این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفت که الگوی دیگر استان‌ها شود.

اسدزاده افزود: یکی از قول‌های مساعد معاون رئیس جمهور رفع موانع و مشکلاتی است که در راستای تحقق مصوبات قبلی وجود داشته لذا مسایلی همچون بازارچه خراشاد که به نوعی بین ۲ دستگاه در تعیین تکلیف نهایی معطل مانده از سوی این معاونت در سطح ملی پیگیری می‌شود.

وی رفع ضوابط سختگیرانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بانوان را از دیگر دستاوردهای برپایی نمایشگاه “ایده، خانه و فن‌بازار” عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور میدانی مدیران استانی و آشنایی با توانمندی‌های بانوان قول مساعد برای همراهی بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات داده شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی تقدیر از ۵۰ بانوی خبرنگار را از دیگر موارد مطرح شده در این سفر برشمرد و افزود: البته این موضوع جزو مطالبات و مصوبات سفر نبوده اما پیگیر تحقق آن هستیم.

وی گفت: پیگیر تصحیح تاثیر نرخ باروری در گزینش آموزش و پرورش نیز هستیم زیرا در حال حاضر ملاک نرخ باروری استان برای شهرستان بیرجند است که حق و حقوق تعداد زیادی از شهروندان تضییع شد ئ پیگیر هستیم تا ۳۰ تیر ماه نرخ باروری ۲.۸ به ۲.۳۳ تصحیح شود.

منبع : ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 1 =