سه شنبه, ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵:۳۵
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

ترکیب منتخب هفته شانزدهم لیگ برتر؛ سبقت پیکان از ۱۵ تیم

به گزارش فرهنگ سار، هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در یک روز به اتمام رسید. در این هفته ۱۳ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و هیچ تیم میهمانی موفق به ثبت پیروزی نشد. چهار بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسید و در چهار مسابقه تیم‌های میزبان […]



به گزارش فرهنگ سار، هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در یک روز به اتمام رسید. در این هفته ۱۳ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و هیچ تیم میهمانی موفق به ثبت پیروزی نشد. چهار بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسید و در چهار مسابقه تیم‌های میزبان سه امتیاز را به دست آوردند. حالا ترکیب منتخب هفته متشکل از نمایندگان هشت تیم است. پیکان بالاتر از بقیه با سه نماینده در صدر قرار دارد.

دروازه‌بان:محمدحسین اکبرمنادی(سایپا تهران):

با وجود اینکه یک گل خورد و تیمش شکست خورد؛ بازهم یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت و بارها با واکنش‌های تماشایی مانع از فروپاشی بیش از حد دروازه خودروسازان شد. او در بازی رفت هم مقابل پرسپولیس خوش درخشیده بود.

مدافعان: سید جلال حسینی(پرسپولیس)، نادر محمدی(پیکان)، عزت‌الله پورقاز(سپاهان)، مسیح زاهدی(مس رفسنجان)

باید به حضور سید جلال حسینی در ترکیب منتخب عادت کنیم. بازیکنی که در آستانه ۴۰ سالگی همچنان به درخشیدنش ادامه می‌دهد. این بار هم سید جلال، گل سه امتیازی زد و هم در خط دفاعی نقش رهبری را به بهترین شکل به نمایش گذاشت.

دیگر بازیکن باتجربه‌ای که در ترکیب منتخب حضور دارد؛ عزت‌الله پورقاز است. این بازیکن هم روی تک گل تیمش تاثیرگذار بود و هم اجازه خودنمایی به مهاجمان گل‌گهر را نداد تا یک کلین‌شیت دیگر برای طلایی‌پوشان رقم بخورد.

سرانجام پرتاب اوت‌های نادر محمدی بعد از هفته‌ها به بار نشست و نقش یک پاس گل را ایفا کرد. او روی گل اول تیمش تاثیرگذار بود و کارهای دفاعی‌اش را نیز به خوبی انجام داد تا یکی از برجسته‌ترین نفرات مهدی تارتار در بازی برابر صنعت نفت باشد.

مسیح زاهدی نیزدر دیدار مس مقابل استقلال یک گل بسیار مهم را وارد دروازه سید حسین حسینی کرد و در ادامه هم به خوبی در کارهای دفاعی شرکت داشت تا همچنان لیگ بیستم برایش به خوبی پیش برود.

هافبک‌ها: آیاندا پاتوسی(فولاد خوزستان)، مهدی حسینی(آلومینیوم اراک)، احسان حاج‌صفی(تراکتور تبریز)، فرشید باقری(استقلال تهران)

هافبک خوش‌فکر فولاد این بار در نقش گلزن ظاهر شد و توانست روی یک فرار خوب و ضربه نهایی عالی تیمش را به گل پیروزی‌بخش برساند. تیم اهوازی با این برد در آستانه بازی با استقلال از لحاظ روحی شرایط خوبی را پیدا کرد و پاتوسی در متن این ماجرا بود.

 سید مهدی حسینی، بازیکن فوق‌العاده آماده‌ی آلومینیوم نیز در غیاب رسول خطیبی دست از درخشش برنداشت و این بار با گلزنی در برابر نساجی تیمش را از شکست نجات داد. نماینده اراک با گل شماره ۶ تاثیرگذار خود همچنان جزو تیم‌های بالانشین باقی ماند.

احسان حاج‌صفی در شرایطی که سخت‌ترین انتقادات را تحمل می‌کند بازهم برای تراکتور نمایش قابل قبولی را به منصه ظهور گذاشت. او پاس گلِ سرنوشت‌ساز را برای محمد عباس‌زاده ارسال کرد تا رسول خطیبی در اولین بازی که سرمربی بود طعم تلخ شکست را نچشد.

فرشید باقری هم برای استقلال و در وضعیتی که چندان مورد وثوق هواداران نیست، توانست هم یک گل بزند و هم در میانه میدان مقابل تیم هم‌استانی‌اش عملکردی مثبت را داشته باشد و طبق نمرات متریکایی بهترین بازیکن استقلال باشد.

مهاجمان: سجاد شهباززاده(سپاهان اصفهان)، ابراهیم صالحی(پیکان تهران)

عضو ثابت ترکیب منتخب این بار نیز با گلی که به ثمر رساند و دوندگی بالایی که در خط حمله داشت در ترکیب ۱۱ نفره این هفته جای گرفت. سجاد شهباززاده حالا با ۱۳ گل، بهترین گلزن لیگ برتر است و بازهم آمار خوبش را تقویت کرد.

در کنار او ابراهیم صالحی دیگر مهاجم ترکیب است. بازیکن جنوبی پیکان با دوندگی بی‌امانش بارها دفاع صنعت نفت را به هم ریخت و سرانجام با فراری کم‌نقص و ضربه‌ای عالی، تیر خلاص را به پیکره تیم سیروس پورموسوی وارد کرد و پیکان را از بحران خارج نمود.

سرمربی: مهدی تارتار(پیکان تهران)

به برد در این هفته احتیاج داشت و به این مهم هم دست پیدا کرد. تیم مهدی تارتار تنها تیم این هفته بود که با فاصله بیش از یک گل به برتری رسید. خودروسازان حالا دوباره در جدول جایگاه قابل قبولی را کسب کرده‌اند و امیدوارند در هفته‌های آتی با کسب امتیازات لازم، به جایگاهی امن برسند. آنها اگر در تمام بازی‌ها شبیه به دیدار برابر صنعت نفت باشند به هیچ عنوان نباید نگرانی بابت جایگاه پایان فصلشان داشته باشند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 1 =