چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴:۵۹
دسته بندی: ورزشی
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

ترابیان: «ایویچ» از بهترین‌ها بود/باید با پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شدیم

«رضا ترابیان» یکی از بازیکنان مورد علاقه مربیان خارجی در دهه ۷۰ بود. بازیکنی که از سوی «استناکو» سرمربی کروات قرمزپوشان لقب آچار فرانسه را دریافت کرد و به‌جز درون دروازه در تمامی پست‌ها بازی کرد. ترابیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار از روزهایی حرف زد که پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کرد. […]



«رضا ترابیان» یکی از بازیکنان مورد علاقه مربیان خارجی در دهه ۷۰ بود. بازیکنی که از سوی «استناکو» سرمربی کروات قرمزپوشان لقب آچار فرانسه را دریافت کرد و به‌جز درون دروازه در تمامی پست‌ها بازی کرد.

ترابیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی فرهنگ سار از روزهایی حرف زد که پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کرد. متن این گفت‌وگو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

چطور شد پیراهن پرسپولیس را بر تن کردید؟

من سال ۷۴ پرسپولیسی شدم، یعنی باید خیلی زودتر از این‌ها قرمز پوش می‌شدم.سه سال پرسپولیس دنبال من بود و هر سال پیشنهاد امضای قرارداد می‌داد اما من نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.

چرا؟
من زمانی که در فتح بودم مورد توجه پرسپولیس قرار گرفتم و مذاکرات جدی با آنها انجام دادم اما به خاطر شرایط اقتصادی و ویژه‌ای که در آن برهه زمانی داشتم تصمیم گرفتم به بانک تجارت بروم. در آن سال بانک تجارت یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های فوتبال ایران بود و بازیکنان بزرگی را در ترکیب خود داشت. مربی این تیم مرحوم ناصر حجازی بود و من این افتخار را داشتم در بانک تجارت شاگرد وی شوم.

از بانک تجارت به پرسپولیس آمدید؟

«یورگن گده» سرمربی پرسپولیس بود و بازی‌های من‌را دیده بود و از مسوولان پرسپولیس خواسته بود هر طور شده این بازیکن را بگیرید. وقتی پرسپولیس برای سال چهارم با من مذاکره کرد استقلالی‌ها نیز خواهان به خدمت‌گیری‌ام بودند و نماینده‌شان را به باشگاه بانک تجارت فرستادند.

به استقلال پاسخ منفی داده و پرسپولیسی شدید؟

هر کسی در دوران کودکی‌خود به تیمی علاقه دارد و من نیز از همان روزهایی که فوتبال را شناختم به پرسپولیس علاقه‌مند شدم. در آن روزها ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی و خیلی از ستاره‌ای دیگر در پرسپولیس بازی می‌کردند و این باعث شد به رنگ قرمز تمایل پیدا کنم.

اولین جلسه‌ای را که به تمرین پرسپولیس رفتید را به خاطر دارید؟

پرسپولیس در زمین اکباتان تمرین داشت، وقتی به محل تمرین رسیدم یورگن گده به استقبالم آمد و گفت به پرسپولیس خوش آمدی، من به توانایی‌های فنی تو ایمان دارم و امیدوارم بتوانی در طول فصل برای من و پرسپولیس بهترین بازی‌ها را انجام دهی.

چند سال در پرسپولیس حضور داشتید؟

من پنج فصل در بهترین و پر تماشاگرترین تیم ایران حضور داشتم. روزهای خاطره‌انگیزری در این تیم داشتم که همواره با غرور و افتخار از آن یاد کرده‌ام.

بعد به استاندارد لیژر رفتید؟

«تومیسلاو ایویچ» زمانی‌که هدایت تیم کشورمان را برعهده‌ داشت من‌را به تیم ملی دعوت کرد. او وقتی سرمربی تیم بلژیکی شد اولین نفر به من پیشنهاد همکاری داد، چراکه عاشق بازی من بود. به جرات می‌توانم بگویم ایویچ یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مربیانی بود که به ایران آمده و در همان دورانی که هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت تاثیرات مهمی را گذاشت. حیف که دوران حضور این مربی کوتاه بود و نتوانست در ایران ادامه دهد.

بهترین گلی که با پیراهن پرسپولیس به ثمر رساندید؟

من گل‌های زیادی با پیر اهن پرسپولیس به ثمر رساندم که برایم ارزشمند است اما گل‌هایی که به دو تیم زدم را هرگز فراموش نمی‌کنم.

به کدام تیم‌ها؟

ما با آلیما قزاقستان در چهارچوب رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازی داشتیم. بازی رفت را سه بر صفر باخته بودیم و برای اینکه به مرحله بعدی صعود کنیم کار سختی را پیش رو داشتیم.من گل پنجم پرسپولیس را با یک حرکت انفرادی به ثمر رساندم تا برد و پیروزی قرمزپوشان حتمی شود. در بازی با آرارات نیز دو گل زدم که پرسپولیس دو بر صفر برنده شد.

بهترین خاطره‌تان از روزهای حضور در پرسپولیس چیست؟

قهرمانی ‌های پیاپی که با این تیم به دست آوردیم بهترین خاطرات مرا در پرسپولیس رقم زده است. ما حتی توانایی قهرمانی در آسیا را داشتیم که با بدشانسی از این مهم محروم شدیم.

بدترین خاطره‌تان؟

شکست چهار بر دو مقابل الهلال عربستان، در روزی که باید حداقل با اختلاف دو سه گل به برتری می‌رسیدیم توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد و در نهایت روی اتفاق و حادثه چهار گل دریافت کردیم باعث شد این باخت سنگین در کارنامه ما ثبت شود.

و با خاطره تلخی از فوتبال خداحافظی کردید؟

من دچار آسیب‌دیدگی شدیدی شدم و در نهایت دیگر نتوانستم به فوتبال ادامه دهم. این باعث شد تا کفش‌ها را آویزان کنم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 + چهار =