سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۴:۲۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

به گزارش گروه اخبار استان های فرهنگ سار ، دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته همواره تلاش کرده است تا با اجرا، تکمیل و بهره‌ برداری از طرح‌های عمرانی ، صنعتی و  اقتصادی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و برنامه‌های اولویت‌دار که باعث رشد شاخص‌های توسعه‌ای و اشتغال زایی کشور در بخش‌های مختلف می […]



به گزارش گروه اخبار استان های فرهنگ سار ، دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته همواره تلاش کرده است تا با اجرا، تکمیل و بهره‌ برداری از طرح‌های عمرانی ، صنعتی و  اقتصادی به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و برنامه‌های اولویت‌دار که باعث رشد شاخص‌های توسعه‌ای و اشتغال زایی کشور در بخش‌های مختلف می باشد، همت گمارد.

اعضای هیئت دولت نیز با انجام سفرهای استانی و ارتباط ویدئو کنفرانسی در این برهه از زمان که کشور درگیر بیماری کرونا می باشد تلاش کرده اند که از نزدیک در جریان مشکلات استان‌های کشور و میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف در دست اجرا  قرار گرفته و برای حل مشکلات تصمیم ‌گیری کنند.

توسعه ، رونق اقتصادی و عمران و آبادانی کشور همراه با اشتغال پایدار برای همه ایرانیان همواره از برنامه های اولویت دار دولت بوده که بهره برداری از طرح های بزرگ صنعتی و اقتصادی در استان ها مختلف تحولی عظیم در مناطق دور و نزدیک بشمار می رود.

مقامات عالی دولت طی هفته گذشته با انجام سفرهای استانی و یا ارتباط ویدئو کنفرانسی خود با مردم  استان های گیلان ، آذربایجان شرقی ، یزد ، کردستان ، خراسان جنوبی ، آذربایجان غربی  ، لرستان  فارس ، البرز ، بوشهر ، خراسان رضوی ، مرکزی و دیگر استان ها  چندین طرح و پروژه زیر بنایی و اقتصادی را افتتاح و یا کلنگ زنی کردند .

گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد

در ادامه به برخی از سفرها و دستاوردهای مقامات عالی رتبه دولت به استان های مختلف برای عمران و آبادانی و توسعه و اشتغال کشور اشاره می شود:

بهره برداری از ۲۶ سد مرزی در مدت ۸ سال

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر نیرو در مراسم افتتاح سدهای قیزقلعه سی خداآفرین و گردیان جلفا و شبکه پایاب سه هزار و ۳۵۰ هکتاری یکانات شهرستان مرند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۵ سد مرزی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۲۶ سد در هشت سال گذشته افتتاح شده است.

رضا اردکانیان  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از موفق ترین کشورهای جهان در توسعه مناسبات خود با همسایه هاست، افزود: در سال های پس از پیروز انقلاب اسلامی تعداد ۵۵ سد در نوارهای مرزی مختلف در محدوده ۱۲ استان با همکاری کشورهای همسایه ساخته شده و این نشانه آشکار و مهم دوستی ها و ارتباطات نزدیک ایران با همسایگان است.

 وی اظهار کرد: این در حالی است که در سال های قبل از انقلاب اسلامی تنها سد مرزی ارس در کشور وجود داشت که در سال ۱۳۵۰ با توافق دولت های وقت ایران و اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود؛ اینکه در ۴۲ سال اخیر ۵۵ سد در ایران ساخته شده، نشان از توانمندی های فنی و مهندسی کشور و نیز مراودات نزدیک با کشورهای همسایه دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت همکاری های مشترک ایران با کشورهای همسایه در حوضه های آبریز، گفت: در این راستا طرح های سدسازی در مرزها از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

تکمیل پروژه های ناتمام سنواتی وزارت راه و شهرسازی رو به پایان است

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح جاده هشتگرد- طالقان و یک هزارو۷۰۸ واحد مسکونی مهر البرز گفت : بخش عمده این پروژه ها طی هشت سال گذشته به سرانجام رسیده و تکمیل مابقی رو به پایان است.

محمد اسلامی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی پروژه بزرگ عمرانی نیمه تمام بیان داشت: بخشی از این پروژه ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال از زمان آغاز عملیات آنها می گذرد که تعدادی از آنها طی هشت سال گذشته تاکنون تکمیل شده و تلاش ها بر تکمیل مابقی تاپایان دولت تدبیر و امید معطوف شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت : در سه سال گذشته با حمایت سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات این وزارتخانه نسبت به سال های ماقبل سه برابر شد که به پشتوانه این حمایت مالی توانستیم بخشی از پروژه های عمرانی سنواتی  را از جمله جاده طالقان که ۲۱ سال از آغاز آن می گذرد، تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بستر را برای آغاز پروژه های جدید در حیطه کاری خود در کشور فراهم کرده و تلاش ها براین است تا دست دولت آینده برای اجرای پروژه های جدید باز باشد.

 بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر کشور تنها تکمیل ۳۰ هزار واحدها آنها باقی مانده است ،گفت : تلاش بر بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان کار دولت دوازدهم معطوف شده است.

وی ادامه داد: از کل مسکن مهر کشور ۷۷۰ هزار واحد آنها در دولت دهم ساخته شد و مابقی در دولت تدبیر و امید ساخته و تکمیل شده است.

اسلامی بیان داشت:  البته تمام سرانه های مسکن مهر کشور شامل مدرسه سازی ، مسجد، آب ، برق ، گاز و سایر امکانات رفاهی و زیر بنایی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی تاکید کرد که افتتاح حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر کشور معطل تامین انشعابات آب و برق است که قرار است وزارت نیرو در اسرع وقت این نیازها را تامین کند.

بندر کاسپین گیلان امسال به ۲ پهنه آبی متصل می‌شود

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه افتتاح هفت پروژه فرودگاهی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت گفت:چهار پروژه بزرگ ملی و استانی در سال جاری به بهره برداری می رسد که یکی از آنها اتصال بندر کاسپین به خلیج فارس و دریای عمان است.

دکتر محمدباقر نوبخت افزود: اتصال راه اهن رشت به بندر کاسپین که در واقع بندر کاسپین را به خلیج فارس و دریای عمان وصل می کند اتفاق مهمی است که دریای خزر را به ۲ پهنه آبی در جنوب کشور متصل می کند.

وی اظهار داشت : عملیات اجرایی و اعتباری این پروژه عظیم روبه اتمام است که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و خاطره خوشی را برای مردم کشور رقم خواهد زد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به تکمیل پروژه هشت کیلومتر منجیل به رودبار اشاره کرد و افزود: اگرچه این پروژه مسافت محدودی دارد، اما مسیر بسیار دشواری را طی می کند که با بیش از هزار میلیارد تومان با سرعت و دقت در حال انجام است. 

نوبخت ابراز امیدواری کرد که تا ماه های آینده این پروژه نیز به بهره برداری برسد و تاکید کرد: اما آنچه در بهره برداری از این پروژه مهم است رضایت خاطریست 

 تجارت خارجی کشور در سال گذشته به ٧۴ میلیارد دلار رسید

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که حدود ۴۸ ساعت میهمان مردم، مسوولان، صاحبان صنایع، تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی بود، علاوه بر بازدیدهای مختلف و بررسی وضعیت استان، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد پروژه صنعتی که اغلب طرح توسعه ای بودند، به بهره برداری رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات و واردات ۱۴۶ میلیون تنی کالا از کشور طی سال گذشته گفت: حجم تجارت خارجی کشور در سال ۱۳۹۹ به ٧۴ میلیارد دلار رسید.

علیرضا رزم حسینی  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی اظهار داشت: جلوگیری از واردات ۵.۵ میلیارد یورو کالای غیرضروری طی سال گذشته، افتخاری برای دولت در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات بی‌رویه به کشور بوده است.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از اقلام ساخت داخل در صنایع مختلف استفاده و از واردات اقلام مشابه خارجی جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: اقلام داخلی نیز طبق گفته افرادی که از آنها استفاده کرده اند، کیفیت بسیار خوبی داشته و در کنار آن از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همچنین در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۴۵٠ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در کشور به امضا رسیده است. 

رزم حسینی اظهار داشت: در راستای حمایت از بخش معادن نیز ۶ هزار معدن راکد کشور آزادسازی می‌شود که سهم آذربایجان‌غربی ۵۰۰ معدن است. 

توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در اوج تنگدستی 

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح ۳۱ پروژه بهداشت و درمان با اعتبار ۳۰۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان در استان گیلان به توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در اوج تنگدستی و مدیریت سخت کرونا اشاره کرد و گفت: عده‌ای در این دوره پشت دیوارهای شیشه ای نشستند و برخی نیز مردانه به میدان آمدند.

دکتر سعید نمکی با اشاره به اجرای طرحی بزرگ در حوزه سلامت کشور اظهار داشت: در اجرای این طرح برنامه ریزی شده تا ۱۴۰۰ پروژه ، ۱۴ هزار تخت، در طول ۱۴ ماه به نیت ۱۴ معصوم تا مرداد سال جاری به اتمام برسانیم که این کار بسیار زیبا در کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در کشور و افزایش تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه در کشور خاطر نشان کرد: در این مدت پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور و ۱۳۸ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های کشور توزیع شده که از این تعداد ۲۲۰ دستکاه ونتیلاتور و  ۹ دستگاه سی تی اسکن در استان گیلان توزیع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تشریح اپیدمی بیماری کرونا در کشور و تلاش های انجام شده برای مهار این بیماری در موج های مختلف اظهار داشت: در روزهای اول برای تامین مایحتاج اولیه و تجهیزات دفاع از بیماری کرونا سخت های زیادی متحمل شدیم.

نمکی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه ایران خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و دشمنان برای ورود تجهیزات ناجوانمردانه مانع ایجاد می کردند و یک مشت تروریست بین الملل راه را حتی برای ورود ماسک بر ما می بستند.

وی ادامه داد: اگر چه در این مدت بسیار بر ما سخت گذشت اما در میان همه این سختی ها و لطف الهی در حالیکه واردکننده ملتمس ونتیلاتور، کیت و سایر تجهیزات بهداشتی و درمانی بودیم، در کمتر از ۶۰ روز تولید کننده این امکانات شدیم.

وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اگرچه امروز روز وحدت و همدلی برای شرکت در انتخابات است و روز گلایه و شکایت نیست، اما در اوج اپیدمی بسیاری پشت دیوارهای شیشه ای نشستند و عده‌ای دیگر مردانه به میدان آمدند.

اجرا ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور 

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاح طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در شیراز گفت: از ابتدای شیوع فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون به رغم تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات دیگر، افزون بر ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کشور عملیاتی شده است.

علی اصغر مونسان، افزود: علاوه بر این حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیز در جریان اجرا داریم که بسیار درصدهای بالای پیشرفت را دارند و می‌کوشیم تا پایان دولت هرچه بیشتر آنها را افتتاح کنیم.
وی ادامه داد: هم‌اینک حدود ۶۷۰ هتل نیز در کشور در دست ساخت داریم که ۱۷۵ هتل دارای ستاره‌های چهار و پنج هستند که آینده روشنی را برای گردشگری کشور نوید می‌دهند.
او اظهار داشت: همچنین از ابتدای شروع فعالیت دولت تدبیر و امید افزون بر ۴۰۰ هتل در سراسر کشور افتتاح شد که ظرفیت ما را در این زمینه به شدت افزایش داد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ایجاد حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم‌گردی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت گردشگری کشور دانست و افزود: با با بهره برداری از این واحدهای بوم‌گردی، ظرفیت تخت‌های ما از حدود ۲۵۰ هزار تخت به افزون بر ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافت.
مونسان، یکی دیگر از اقدامات خوبی شکل گرفته در دولت تدبیر و امید را ایجاد تنوع زیاد در محصولات گردشگری دانست و ادامه داد: در مقاطع مختلف عمده تکیه گردشگری ما در کشور به گردشگری فرهنگی و تاریخی بود که اکنون گردشگری طبیعت گردی و اکوتوریسم هم به میدان آماده و موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده و یک بخش پر رونق برای کشور ایجاد شده است.
وی بیان کرد: این تنوع محصولات گردشگری یک مزیتی را برای گردشگری کشور ایجاد کرده و گردشگری کشور را از حالت سکون خارج کرده و به سمت پویایی سوق داده است.

فضای مجازی ظرفیت کاهش فساد و افزایش بهره‌وری را دارد

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جشن اتصال صد درصدی روستاهای استان یزد به اینترنت پرسرعت با بیان اینکه فضای مجازی، پایه اقتصاد آینده جهانی است، گفت: ظرفیت‌های فضای مجازی و توسعه آن می‌تواند زمینه‌ساز ارتقاء تامین معیشت، ایجاد اشتغال و بهره‌وری شود و کاهش فساد در ساختارهای اداری را نیز به دنبال داشته باشد.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: امروز فضای مجازی اهمیت زیادی یافته و ظرفیت آن محدود به تعدادی رسانه ، کانال و چند صفحه نیست بلکه  راه حل رفع بسیاری از مفاسد امروز جامعه از طریق توسعه فضای مجازی امکان پذیر است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) تصریح کرد: اگر امروز جشن  می‌گیریم که تمامی روستاهای استان یزد به آخرین فناوری ارتباطی متصل شده است، این برگرفته از گفتمان و جهان بینی عدالت در کلام امام راحل است .

وزیر ارتباطات با بیان اینکه روستاییان نیز مانند ساکنان مناطق شهری باید از همه مواهب روز برخوردار باشند، اظهار کرد: دولت برای توسعه و برقراری عدالت در کشور اقدامات موثری انجام داده تا بین روستاییان و دانش آموزان این مناطق با افرادی که در شهر زندگی می کند، تفاوتی زیادی وجود نداشته باشد.

همچنین با دستور از راه دور وزیر نفت عملیات اجرایی سه طرح گازی در جنوب فارس آغاز شد

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

عملیات اجرایی سه طرح گازی شامل ایستگاه‌های تقویت فشار در میادین گازی هما و وراوی و همچنین مرکز تفکیک میدان گاز تابناک واقع در پالایشگاه پارسیان در جنوب فارس با دستور از راه دور بیژن زنگنه وزیر نفت با اعتباری افزون بر۲۸۱ میلیون یورو آغاز شد.

با اجرای این سه طرح مهم گازی که با هدف تامین پایدار و تضمین خوراک پالایشگاه پارسیان اجرایی خواهد شد، افزون بر ۶۰ میلیون متر مکعب در روز به سقف تولید گاز کشور نیز اضافه خواهد شد.
بنا بر اعلام مسئولان، این طرح‌ها در مدت ۳۶ ماه اجرایی خواهند شد و اشتغالزایی برای سه هزار نفر را به همراه خواهند داشت.

وصف صحیفه نورانی قرآن با هیچ قلم و اندیشه‌ای میسر نیست

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به آئین «انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران»، قرآن کریم را استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت عنوان کرد و گفت: وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.

« سید عباس صالحی» یادآورشد : قرآن کریم کلام وحی الهی و یادگار جاودان پیامبر اکرم (ص)، جامع لطائف و اصرار و معارف پروردگار است؛ مشعلی فروزان که همچون خورشید پر فروغ، صحنه‌های زندگی آدمی را به نور هدایت روشن می‌کند؛ مجموعه‌ای سرشار از اعجاز کلامی و معرفتی که دل‌ها را تسخیر و با معانی و مفاهیم و آموزه‌های بلند آن، عقل‌ها را مدهوش خویش کرده است، کتابی که بر آن نه اعوجاج و دگرگونی راه دارد؛ نه باطلی و ناراستی و از این رو استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آدمی هر چه در مسیر کمال و تعالی مقرب‌تر، بهره‌اش از این عروه‌الوثقای بی‌مانند بیشتر و هر که آیینه دلش پاکیزه‌تر، روشنای آفتاب هدایت قرآن در او نمایان‌تر خواهد بود.
صالحی ادامه داد: وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.

سپردن مسوولیت به افراد اهل،بخشی از تکالیف جمعی و فردی جوامع اسلامی است

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

وزیر اطلاعات در آیین رونمایی از پنج جلد کتاب “انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک” در گرگان گفت: امانت داری و واگذاری مسوولیت به اهلش بخشی از تکالیف جمعی و از جمله مسوولیت های واگذار شده قرآن و اسلام به فرد و جامعه است و انجام ندادن این مسوولیت، در سرنوشت جامعه اثر گذاشته و می تواند آن فرد یا جامعه را به ذلت بکشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی به تفاوت دیدگاه قرآن با برخی تفکرات غربی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دیدگاه برخی نظریه پردازان اروپایی، اصالت فرد و جامعه در موارد زیادی با تردید مواجه شده، اسلام به فرد و جامعه اصالت و شخصیت بخشیده و نقش آنها را به صورت فردی و مجزا در تعیین سرنوشت جوامع موثر می داند.

توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور به طور جدی دنبال می‌شود

تداوم توسعه کشور با تلاش بی وقفه دولت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سوی ایجاد شرکتهای دانش بنیان مورد حمایت جدی قرار دارد.

دکتر سورنا ستاری که به منظور افتتاح خانه خلاق و نوآوری محتوی دیجیتال به مشهد سفر کرده بود در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از مدیرانی که به دنبال توسعه اقتصاد دانش بنیان و تاسیس شرکتهای مربوط به آن هستند، حمایت کرده و با وجود بودجه محدود از هیچ  کمکی در این راستا دریع نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای احداث شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری و مراکز نوآوری در کشور، ارزشمند و مورد تاکید است.

سفر سایر مسوولان به استان‌ها در هفته ای که گذشت

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساماندهی اوضاع معلمان در کشور یکی از دغدغه‌های این شورا است، گفت: با وجود همه مشکلات، تلاش می کنیم در مهر ماه سال جاری مدرسه بدون معلم نداشته باشیم.

محمود امانی با بیان اینکه ارزشیابی و کم و کیف آن در دوره های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، افزود: تغییر تحول در محتوای آموزشی با توجه به تحولات و نیازهای روز از دیگر دغدغه‌های این شورا است.

وی با اشاره به اینکه  ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه مدرسه است، ادامه داد: در آموزش و پرورش اگر یک ریال هزینه کنیم صدها برابر عایدی خواهد داشت.

وی گفت: با وجود همه مشکلات تلاش می کنیم با ساماندهی معلمان و دبیران، در مهرماه سال جاری کلاس درس بدون معلم نداشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در بازدید از حوزه‌های امتحانی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم سنندج گفت: برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مهر امسال منوط به واکسینه کردن معلمان است.

 قاسم احمدی لاشکی ، دائر بودن کلاس‌ها به صورت حضوری را بسیار مهم اعلام کرده و اظهار داشت: اگر کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود، میزان آسیب ها به حداقل خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود برای مهر جاری اگر ستاد ملی کرونا اجازه دهد کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد واکسینه کردن معلمان تا قبل از مرداد را ارائه داده است، گفت: تمام توان و تلاش ما بر این است که همه معلمان تا پایان مرداد امسال واکسینه شوند تا کلاس‌ها را در اول مهر به صورت حضوری برگزار شده و دانش‌آموزان همانند گذشته به درس و تحصیل خود بپردازند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درآئین معرفی بوشهر بعنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور گفت: بوشهر بعنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور باید به مدلی برای الهام گیری سایراستان‌ها تبدیل شود.

عبدالهادی فقیهی زاده افزود: قرآن موعظه الهی و برهان حق وحقیقت است که حیطه‌های اعتقادی را دربرمی‌گیرد و شفای دردهای درونی و معنوی است.

وی بیان کرد: موانع بزرگی در جلو ما قرار گرفته، غفلت‌هایی که حاصل شده و سنگ‌هایی که در پیش پای ما نهاده شده بیشتر خودساخته و برداشتن آنها منوط به چنگ زدن به ریسمان الهی و کتاب‌نامه بزرگ مصون از تحریف رب العالمین که در قرآن متجلی است.

فقیهی زاده ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و رحمت است که ما را به دوردست‌های کمال می‌برد و از خاکزارهای تاریک مادیت به سطحی برین بر می‌نشاند.

رییس مرکز ملی فرش کشور در جلسه ستاد فرش کردستان که در بیجار تشکیل شد گفت: با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و مانع زدایی در صادرات فرش دستباف کردستان حمایت از این صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

 فرحناز رافع اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی فرش دستباف و ساماندهی صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف به ویژه کشور های عضو اتحادیه اوراسیا، در اولویت است و تسهیلات ویژه ای از محل اشتغال پایدار روستایی برای این منظور تامین شده است.

وی افزود: از محل اعتبارات توسعه روستایی می توان تسهیلات مورد نیاز تولید کنندگان و تا سه نوبت اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی به متقاضیان ارایه شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: ارزش واقعی فرش دستباف در جامعه شناخته نشده به همین خاطر قیمت واقعی برای فرش دستباف در جامعه وجود ندارد.

رییس سازمان فنی حرفه‌ای کشور نیز در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای بروجرد  گفت: هم اکنون ۱۷ مرکز تخصصی و دپارتمان فنی و حرفه‌ای و مهارتی در کشور وجود دارد که ۶۰ مرکز دیگر نیز ایجاد می‌شود.

علی اوسط هاشمی افزود: رویکرد اصلی فنی و حرفه ای در راستای تخصصی کردن مهارتها است و این که بحث‌های آموزشی به روش جامع محوری ایفا شود.

وی با اشاره به دپارتمان‌های ملی در کشور اضافه کرد: در شهرستان بروجرد در حوزه ورشو معروفیت بالایی دارد و باید قامت ملی داده شود به این حوزه که با ایجاد این مرکز تخصصی به تدوین استانداردهای این رشته نیز پرداخته می‌شود.

اوسط هاشمی فراهم کردن شرایط لازم برای ترغیب جوانان در این حوزه گفت: لازم است که نوع تجهیز کارگاه ها به گونه ای باشد که برای جوانان اشتیاق داشته باشد و در آینده یک رشته مهارتی باشد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان هم  در اولین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی گفت: مهارت‌گرایی جای خود را به مدرک‌گرایی داده و چالش جدیدی را به وجود آورده است که در بحث مدیریتی هم انحراف در اهداف را به وجود می‌آورد.

محمدمهدی تندگویان افزود: مهارت‌آموزی از موضوعات اصلی کشور در تحقق اشتغال جوانان است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس ارومیه با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ در آذربایجان‌غربی گفت: در این نشست، برنامه‌های حضور در رقابت های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ بررسی شد.

مهدی علی نژاد افزود: در این جلسه که نخستین نشست از نوع خود است، اهداف مدنظر به هیات‌هایی که شانس کسب سهمیه دارند اعلام شد تا با برنامه یک و سه ساله آماده حضور در این رقابت‌ها شویم.

مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در نشست هم اندیشی بانوان شاهد و ایثارگر در شیراز گفت: ازخلأهایی که در جامعه ایثارگران وجود دارد،نظارت بر حسن اجرای قوانینی است که برای استیفای حقوق قانونی خانواده شهدا و ایثارگران تصویب شده و همه دستگاه‌ها باید نظارت بیشتری بر اجرای این قوانین داشته باشند.

فریده اولادقباد افزود:‌ قوانین بسیار خوبی برای ایثارگران مصوب شده است، اجرایی شدن بند «ج»ماده ۸۷ اشتغال فرزندان شهدا و همچنین بند «و»ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه از قوانین بسیار خوبی که برای بهبود وضعیت جامعه ایثارگران به تصویب رسیده است.

او اضافه کرد:‌همچنین در حوزه بهداشت و درمان هم برنامه های قابل توجهی در دستور کار است و  کمیته حقوقی یکی از مهمترین کمیته هایی است که از طریق آن توانستیم خلأ های قانونی که در حوزه زنان جامعه ایثارگری وجود دارد را با حضور نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر مشخص و قصد داریم که این موارد را در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همت دولت، وام مسکن خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش چشمگیری پیدا کرد.

“سعید اوحدی” روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه شهرستان ورامین گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه مصوبه مجلس، وام مسکن افراد تحت پوشش بنیاد شهید می باید بر اساس تورم افزایش پیدا کند که با توجه به اعلام سازمان برنامه و بوجه و اعلام نرخ تورم، این افزایش سنواتی بر اساس تورم نمی‌توانست جوابگوی نیاز افراد فاقد مسکن باشد.

وی گفت: پیش از این وام مسکن در شهرهای کوچک ۱۰۰ میلیون و در روستاها ۶۰ میلیون تومان بود که بر اساس نرخ تورم این مبلغ به ۱۴۰ میلیون در شهر و ۸۵ میلیون در روستا افزایش می‌یافت.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در ستاد پیشگیری، هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در اراک گفت: سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تنش آبی ناشی از کمبود بارش‌ها و خشکسالی پیش رو در کشور اختصاص یافته است.

اسماعیل نجار افزود: طرح‌های مربوط به این مهم تعریف و فهرست استان‌ها دریافت شده و در نشست تخصصی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: آنچه که امسال کشور مواجه است خشکسالی بی سابقه‌ای در ۵۰ سال اخیر است و کشور با کاهش شدید بارندگی و تغییرات اقلیمی مواجه است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در حاشیه  اولین مرکز دیتا سنتر غرب کشور در دبیرستان ” هوشمند” شهر کرمانشاه با اشاره به تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تلاش مجموعه وزارت آموزش و پرورش اجرای رتبه‌بندی تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید است.

احمد لاشکی افزود: این لایحه دولت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و روز گذشته (۱۰خرداد) با جمع آوری امضای ۵۰ نماینده مجلس مقرر شده خارج از نوبت کلیات آن در صحن علنی مجلس تصویب شود.

وی گفت: انشاالله با تصویب کلیات لایحه در صحن مجلس؛ طرح دوباره برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات برخواهد گشت و سپس در صحن مجلس به تصویب نهایی خواهد رسید.

او اظهار امیدواری کرد ظرف چند هفته آینده این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب و تا پایان دولت ابلاغ شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری معلمان سراسر کشور افزود: برای واکسیناسیون معلمان حوزه های مختلف آموزشی کشور به چند میلیون دوز واکسن کرونا نیاز است و به همین خاطر روند این طرح سنگین باید در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود.

او گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح وزیر آموزش و پرورش مبنی بر واکسیناسیون معلمان حوزه آموزشی را تصویب و تا ابتدای سال تحصیلی اجرا شود حتما سال تحصیلی جدید در مدارس حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه پارک های علم و فناوری کشور اختصاص یافت، گفت : امسال این بودجه با افزایش ۴۰۰ میلیاردتومانی به یک هزار میلیارد تومان رسیده است. 

دکتر بهنام طالبی در بازدید از پارک علم وفناوری البرز با اشاره به اینکه  تلاش‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های این پارک آغاز شده  افزود: اکنون نگاه مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و مسوولان استان ها و سایر نهادها به تقویت پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری کشور معطوف شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در حاشیه نشست مدیران راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در استان های کشور در دست ساخت قرار دارد.

داریوش امانی اظهار داشت : در مجموع دو هزار کیلومتر راه روستایی جدید در سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن در همین مدت نیز سه هزار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز در قالب طرح ابرار در سطح کشور تحت پوشش آسفالت قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه راهسازی در هشت سال گذشته گفت :  براساس آمار در دولت یازدهم و دوازدهم به طور میانگین سالی یک هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه احداث شد.
توسعه زیرساخت حمل و نقل مرزی در اولویت دولت 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد توجه دولت یازدهم و دوازدهم به زیرساخت حمل و نقل مرزی اظهارداشت :  این دولت توجه ویژ ای به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در مناطق مرزی داشت  برای تقویت این زیر ساخت‌ها  زیر اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افتتاح پایانه مرزی رمیدان و پشین در استان سیستان و بلوچستان  را نمونه توجه دولت به زیرساخت حمل و نقل مرزی بیان کرد و افزود : در دولت یازدهم و دوازدهم به مبادلات با همسایگان خارجی نیز توجه زیادی شده است.
امانی  علاوه بر مرز میرجاوه بین ایران و پاکستان و راه اندازی دو مرز جدید بین دو کشور را نمونه دیگری از توجه به حمل و نقل مرزی اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در این دولت در ۵۰ درصد از پایانه های مرزی اقدامات توسعه ای همچون اجرای ساختمان در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − پانزده =