شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۲:۰۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

بهداشت و درمان استان ها در مسیر بالندگی

به گزارش فرهنگ سار ،پویش افتتاح طرح‌های ملی و زیر بنایی در حوزه های مختلف در ( بیست و چهارمین افتتاح بزرگ ملی ) توسط رییس جمهوری نشان  از این دارد که عمل به وعده‌ها و ریل‌گذاری برای تحقق شعار جهش تولید همچنان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و  تحریم های […]



به گزارش فرهنگ سار ،پویش افتتاح طرح‌های ملی و زیر بنایی در حوزه های مختلف در ( بیست و چهارمین افتتاح بزرگ ملی ) توسط رییس جمهوری نشان  از این دارد که عمل به وعده‌ها و ریل‌گذاری برای تحقق شعار جهش تولید همچنان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد و  تحریم های ظالمانه دشمنان و شیوع  کرونا نتوانسته روند توسعه را متوقف کند .
با افتتاح طرهای ملی در هر هفته شاهد آن هستیم که  روند توسعه و پیشرفت کشور هر بار استوار تر ار قبل ادامه دارد و فضای کشور نشان می‌دهد نه تحریم های ظالمانه و نه بیماری کرونا  نتوانسته حرکت چرخ های پیشرفت را ارام یا متوقف کند و گواه این ادعا طرح هایی است که هر هفته  از طریق ارتباط تصویری توسط رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.
با وجود شیوع کرونا و تاثیرات آن بر حوزه کار و فعالیت دولتمردان دست از کار نکشیده و با تغییر در سبک کار از طریق  فضای مجازی خدمت رسانی به مردم را متوقف نکرده اند به طوریکه عمل به وعده در  قالب «کاروان پنجشنبه‌های افتتاح» با قدرت تمام پیگیری می‌شود.

 زیرساخت‌های نظام سلامت و بیمارستان سازی و خدمت رسانی به مردم از حوزه هایی است که همواره مورد توجه دولت ها در دوران های مختلف بوده است  اما پاسخ گویی به این نیاز و تحقق مطالبات مردمی در این بخش در دولت یازدهم و دوازدهم شتاب بیشتری گرفت بطوریکه دولت در نقاط مختلف کشور، بیمارستان سازی و تجهیز مراکز درمانی را در دستور کار قرار داد.

امروز ۲۷ شهریور ماه و در چهارمین آیین پویش «ره سلامت» حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری ۸ بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی را از طریق ارتباط تصویری در هفت استان افتتاح کرد.

 آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، تهران، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان استان هایی بود که طرح های بیمارستانی و درمانی در آنها به بهره برداری رسید که با این اقدام افزون بر ۱۲۵ هزار مترمربع و همچنین یک هزار و ۴۰۰ تخت به فضای درمانی و بهداشتی کشور افزوده می‌شود.

 این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمک خیرین حوزه سلامت ساخته شدند و  کل اعتبار هزینه‌ شده در این پروژه‌ها بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

 بیمارستان پوست رازی تهران

از جمله این طرح‌ها، افتتاح بیمارستان پوست رازی تهران بود که در  زیربنای ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۷۶ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۵۵۰ نفر ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پروژه در هشت طبقه از سال ۱۳۸۸ آغاز شد ،در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی می‌توان به بخش های تشخیصی از جمله رادیولوژی، فوتوتراپی، آزمایشگاه و بخش‌های شیمی درمانی اشاره کرد.

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری

مجتمع جامع پیوند حضرت مهدی (عج) بیمارستان مسیح دانشوری نیز امروز با حضور روحانی به بهره برداری رسید. این بیمارستان با زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و تعداد ۱۰۰ تخت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۰۰ نفر احداث شده و این مجتمع دارای ۶ تخت جراحی، بخش بستری با ۴۱ تخت و بخش های ویژه با ظرفیت ۵۳ تخت است.

بیمارستان “آیت‌الله خویی” خوی 

بیمارستان ۲۹۵ تختخوابی “آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی” شهر خوی نیز امروز در قالب پویش “ره سلامت” با دستور  رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

این بیمارستان با زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۲۹۵ تخت با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۵۰ نفر ساخته شده و هم اکنون آماده ارائه خدمت به مردم این منطقه است.

عملیات اجرایی این پروژه در ۴ طبقه از سال ۱۳۹۱ آغاز شد. بیمارستان دارای بخش‌های جراحی و درمانی و همچنین بخش های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، پاراکلینیک و آزمایشگاه کرونا است.

بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در سقز 

بیمارستان شفا شهرستان سقز نیز امروز با ظرفیت ۲۳۵ تخت بستری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان (ابنیه ساختمان و تجهیزات پزشکی) توسط رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان در ۴ طبقه از سال ۱۳۸۷ آغاز شد که دارای بخش‌های جراحی با ۵ تخت،  اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۷۶ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۳۴ تخت است. همچنین در این بیمارستان علاوه بر بخش‌های جراحی و درمانی ذکر شده می‌توان به بخش‌های تشخیصی از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و ماموگرافی اشاره کرد.

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش 

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در غرب استان گیلان، همزمان با هفت بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در استان‌های مختلف کشور، با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل 

بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی  توسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل دراین آیین اظهارداشت: عملیات ساخت این بیمارستان با زیربنای پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.

 هادی میرزایی افزود: برای راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی تنفسی ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) بهشهر

 بیماستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در استان مازندران نیز با زیربنای بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و ۲۲۴ تخت بیمارستانی امروز افتتاح شد.

 این بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۷۷۳ نفر ساخته شده  است. پروژه بیمارستان بهشهر که عملیات اجرایی آن در ۵ طبقه و از سال ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد، دارای بخش‌های جراحی با ۶ تخت، اورژانس با ۲۰ تخت، بخش بستری با ۱۴۷ تخت و بخش‌های ویژه با ظرفیت ۵۱ تخت است.

مصصم به افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در سالجاری هستیم

به گزارش فرهنگ سار،رییس‌جمهوری در آیین افتتاح این طرح ها با بیان اینکه به رغم همه فشارهای اقتصادی روند توسعه بهداشت و درمان در سال ۹۹ رو به افزایش بوده است، گفت: این روند نه تنها کاهش نیافته بلکه امسال مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه نیاز به بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی امروز بیش از سال های قبل احساس می شود، اضافه کرد: دولت همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان اولویت مهم دنبال می کند.

رییس جمهوری گفت : به نظر من یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم که در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده است.

۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی تا اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال برای اولین بار مصمم هستیم که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی را به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کنیم و حدود ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی و آموزشی تا هفته سلامت در اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

سعید نمکی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح همزمان ۸ بیمارستان و مرکز درمانی ک، افزود: امروز هشت پروژه با اولویت مناطق محروم به وسعت حدود ۱۲۴ هزار مترمربع و ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: هیچکس بر این باور منصفانه تردید ندارد که در دولت تدبیر و امید اتفاقاتی که در توسعه زیرساخت‌های سلامت و ماندگاری کادر پزشک و پیراپزشک در مناطق محروم افتاد، از دوران‌های ماندگار در نظام سلامت است.

افتتاح ۶ بیمارستان جدید تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی از تجهیز و بهره‌برداری از ۶ بیمارستان دیگر، حداکثر تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

محمد اسلامی‌ در جریان مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این بیمارستان‌ها در شهرستان‌های تربیت حیدریه، جهرم، گچساران، مهدی شهر سمنان، تکاب و خمین به بهره‌برداری خواهند رسید.

خانه های هلال عرصه تجلی کار داوطلبانه

افتتاح یک هزار و ۴۰۰ خانه هلال در کشور و همچنین عملیاتی شدن طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور و طرح ساخت، تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر  به صورت رسمی  از دیگر برنامه های رییس جمهوری بود.

 ۲۰ خانه هلال در البرز، هشت خانه در شهرستان های خراسان شمالی، ۲۹ خانه در اردبیل ، ۷۱ خانه هلال در استان فارس  ، ۱۳ خانه در لرستان و یک مورد در روستای مبارکه بافق از جمله طرح هایی بود که امروز افتتاح شد.

خانه های هلال فضاهای هستند که با همت و مشارکت خیرین تجهیز و راه اندازی می شوند و در راه اندازی آنها از ظرفیت های هر دولت یا محله به مانند مسجد، دهیاری، مدرسه و نظایر آن استفاده می شود.
خانه‌های هلال در اصل همان جمعیت هلال احمر است که با تمامی اختیارات، اقدام به ارائه آموزش‌های تخصصی به روستائیان می‌کنند تا شعار این جمعیت «در هر خانه یک امدادگر» محقق شود.این طرح ها با هدف اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی شده که می‌توانند در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه آیین رسمی افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال در سطح کشور گفت: افتتاح خانه‌های هلال در راستای تحقق برنامه‌های ششم ریاست جمهوری برای داشتن جامعه آماده و تاب‌آور در برابر حوادث و بلایاست.

کریم همتی افزود:ان شاء الله از ۳۷ هزار خانه هلال ۵ هزار واحد آن تا پایان دولت دوازدهم آماده بهره‌برداری خواهد شد و با راه‌اندازی و فعالیت این خانه های هلال در کنار آموزش همگانی می توانیم جامعه تاب آور در برابر حوادث را داشته باشیم.

 قرار است تا پایان سالجاری و به گفته رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ۳۶ هزار خانه هلال از سوی این جمعیت در روستاهای کشور ایجاد شود.

 هم‌اکنون ۲ هزار خانه هلال در کشور فعال بوده  و این تعداد تا پایان سال به ۳۸ هزار خانه افزایش خواهد یافت. ۲ میلیون نفر در کشور به عنوان اعضای افتخاری با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

ده − دو =