یکشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۲:۲۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۸

بنای ۸۰ ساله در ابرکوه، اقامتگاه بوم گردی می شود

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ابرکوه گفت: اقامتگاه بوم گردی شمس آباد ابرکوه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می رسد.



به گزارش فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، حمید مشتاقیان با بیان اینکه بوم گردی شمس آباد، در بنایی تاریخی به قدمت ۸۰ سال، توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری گردیده، افزود: تاکنون ۳ میلیارد ریال جهت مرمت و تجهیز این اقامتگاه هزینه شده است.

مشتاقیان ادامه داد: این اقامتگاه بوم گردی با مساحت ۵۵۰ متر مربع دارای ۳ اتاق مستر، ۴ اتاق پذیرائی، حیاط مرکزی، پارکینگ است که با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۲ نفر فراهم خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۳۳ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان برکوه، اظهار داشت: این فضاها زمینه مناسبی برای رونق گردشگری و توسعه شهرهای دارای بافت تاریخی، فرهنگی و روستاهای تاریخی است.

این مقام مسئول ایجاد اقامتگاه های بوم‌گردی را راهکاری مناسب جهت توسعه گردشگری روستایی و جذب مسافر در فضاهای بومی و طبیعی عنوان کرد و افزود: علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران، فرصت آشنایی آنها با نحوه معیشت و آداب و رسوم فرهنگی و اجتماعی سنتی نیز فراهم می شود.

انتهای پیام/و


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − بیست =