چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۶:۳۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۶

بسته خبری حوادث فرهنگ سار/ از کشف زمین‌خواری در خنج تا توقیف اتوبوس حامل تریاک

مهم‌ترین اخبار حوادث طی شبانه‌روز گذشته در استان فرهنگ سار را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.



سرویس اجتماعی فرهنگ سار؛ شیراز | مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های شبانه‌روز استان فرهنگ سار را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

با تیزبینی پلیس، مواد محترقه قاچاق ۸۰ میلیاردی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان لامرد خبر داد.

به گزارش پلیس فرهنگ سار، سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان لامرد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، یک دستگاه کامیون حامل بار را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه پس از بررسی اولیه مشخص شد که بار خودرو قاچاق است، گفت: در بازرسی از آن، ۴ میلیون و ۲۶۵ هزار عدد مواد محترقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فرهنگ سار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: مقابله با قاچاقچیان به‌صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار دارد و پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی از طریق شماره تماس ۱۱۰ است.

اتوبوس حامل ۱۰۰ کیلو تریاک در نی‌ریز توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران ایست و بازرسی قطرویه شهرستان نی‌ریز با توقیف یک اتوبوس، موفق به کشف ۱۰۰ کیلو تریاک شدند.

یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی قطرویه شهرستان نی‌ریز حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در لاستیک زاپاس جاسازی شده بود کشف کنند.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شد، گفت: متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف زمین‌خواری ۱۸ میلیاردی در شهرستان خنج

جانشین فرمانده انتظامی استان فرهنگ سار از رفع تصرف ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان خنج خبر داد.

یوسف ملک‌زاده در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در راستای گزارش‌های واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر از اهالی روستای «چاه طلا و سده» شهرستان خنج اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند که موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل‌های موردنظر اعزام و در این خصوص ۱۷۸ هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی را رفع تصرف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف‌شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 جمع آوری ۹۰ معتاد کارتن خواب در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در ۲۴ ساعات گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۹۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب جمع‌آوری شد.

فرج شجاعی گفت: روز گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شهرستان شیراز با اولویت قرار دادن محله‌های آلوده با رعایت کلیه موارد بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی، اقدام به جمع‌آوری ۹۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب کردند.

وی با بیان اینکه دستگیرشدگان تحویل اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محل قرارگرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کسانی که اقدام به تهیه، مصرف و توزیع مواد مخدر می‌کنند از طریق تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.

کشف کالاهای قاچاق میلیاردی در سپیدان

 فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف کامیون و کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

احمد فداکار اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان «سپیدان» هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۹۶ قطعه لوازم‌یدکی خودرو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را ۴  میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

۲ میلیارد کالای قاچاق در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک اتوبوس، ۲ میلیارد انواع کالای قاچاق کشف شد.

داوود امجدی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی «هورمود عباسی» این فرماندهی حین کنترل محورهای مواصلاتی «بندرعباس-لارستان»، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۴۵۰ ثوب پوشاک، ۳۰ دستگاه لوازم‌خانگی برقی، ۷۰ جفت کفش، ۱۴۰ عدد ساز بادی، یک هزار و ۴۵۰ عدد لوازم آشپزخانه و ۹۵ عدد ماساژور چوبی کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرائم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

محمدهاشم قسام با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح‌های نظارت پلیس بر اماکن عمومی در شهرستان ممسنی، ۳۰ واحد صنفی مورد کنترل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۲ واحد صنفی در این شهرستان به دلیل نداشتن پروانه فعالیت تعطیل و پلمب شدند، تصریح کرد: رعایت قانون، موجب آسایش خاطر شهروندان می‌شود و از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ م


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × دو =