چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۹:۰۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

برگزاری انتخابات در البرز با ملاحظات بهداشتی

 برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار بود در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ باشد به دلیل شیوع بیش از پیش بیماری ویروسی کورنا به ۲۱ شهریور امسال موکول شد و اینک با ملاحظات بهداشتی از قبیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع اقلام بهداشتی در حوزه های انتخابیه تلاش شده تا […]



 برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار بود در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ باشد به دلیل شیوع بیش از پیش بیماری ویروسی کورنا به ۲۱ شهریور امسال موکول شد و اینک با ملاحظات بهداشتی از قبیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع اقلام بهداشتی در حوزه های انتخابیه تلاش شده تا با اولویت حفظ سلامت مردم این عرصه مشارکتی موثر در سرنوشت آحاد ملت ایران اسلامی به اجرا درآید.

براین اساس توصیه های بهداشتی و پروتکل های ایمنی سلامت در اولویت کار در این دوره از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت به گونه ای که استفاده نکردن از استامپ برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در رای‌گیری از مردم، یکی از اولین دستورالعمل‌هایی بود که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور ابلاغ شد.

با هماهنگی هایی که با متولیان حوزه سلامت و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا صورت گرفته تلاش ها از مدت ها قبل برای برگزاری انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد که با توجه به اهمیت موضوع  ، در هر استان، رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی با حکم استاندار عضو ستاد انتخابات استان شدند.

علاوه بر آن و به منظور کنترل و نظارت دقیق بر برنامه های تبلیغی نامزدها، کمیسیون تبلیغات در استانها با حضور معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان، رییس هیات نظارت و مدیرکل صدا و سیمای استان تشکیل شد.

البرز  که دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و پس از انتخاب ” مهدی عسگری ” برای یکی از ۲ نماینده حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس و ” علی حدادی” برای حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،نظرآباد و طالقان امروز  با آغاز زمان رسمی تبلیغات نامزدهای دومین دور یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتظار سرنوشت کرسی سوم به سر می برد.

براساس قانون انتخابات در حوزه‌هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، فقط افرادی مجاز به رأی دادن هستند که در مرحله نخست نیز در همان حوزه‌ها رای داده باشند. البته فردی که در دوره نخست انتخابات مجلس رای نداده است، می‌تواند در دور دوم رای‌گیری در هر حوزه انتخابیه رای خود را به صندوق بیندازد.

 دبیر ستاد انتخابات استان البرز از مردم خواست تا اگر به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا علایم کرونا دارند از صندوق های سیار که به همین منظور است پیش بینی شده، استفاده کنند.

مریم اسماعیلی فرد  با بیان توصیه های بهداشتی برای حضور در دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج افزود:  با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا هنگام رای گیری نیازی به ثبت اثر انگشت نیست.

وی ادامه داد: تمام  وسایل و تجهیزات شعب اخذ رای قبل از شروع ضد عفونی می شوند و  قبل از آغاز رای گیری از سلامت عوامل شعبه اطمینان حاصل  شده است .

اسماعیلی فرد گفت: رای دهندگان هنگام مراجعه به شعب اخذ رای حتما باید از ماسک استفاده کنند و بهتر است از دستکش نیز استفاده و فاصله اجتماعی را در تمام مراحل اخذ رای رعایت کنند.

دبیرستاد انتخابات استان البرز اظهار داشت: برای نوشتن رای حتما از خودکار شخصی استفاده شود و با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا  توصیه می شود  از همراه داشتن کودکان و خردسالان در شعب خودداری شود .

وی در ادامه به توصیه های انتخاباتی پرداخت و افزود:  رای گرفتن از افرادی که داخل شعبه حضور ندارند امکان پذیر نیست و جرم انگاری شده است.

اسماعیلی فرد اضافه کرد:  افراد ناتوان و کم سواد یا بی سواد افراد امینی را برای اخذ رای همراه خود بیاورند و  هرچند اعضای شعبه از معتمدین محلات هستند اما هیچ یک از اعضای شعبه حق نوشتن رای برای رای دهندگان یا دادن نظر و پیشنهاد را ندارند.

وی یادآورشد: رای دادن را به ساعتهای پایانی موکول نکنید با توجه به شرایط خاص امکان دارد زمان رای گیری تمدید نشود و از تجمع داخل یا خارج از شعب خودداری کنید. بعد از دریافت برگ رای و نوشتن رای در اولین فرصت شعبه را ترک کنید.

دبیر ستاد انتخابات استان البرز افزود:  قبل از حضور در شعبه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنید و صحبت در صف و داخل شعبه به منزله تبلیغات است.

وی خاطرنشان کرد:  شهروندان گرامی ضروری است هنگام حضور در شعبه از همراه داشتن تبلیغات و نشانه های تبلیغاتی جدا خودداری کنند و  رای خود را خوش خط و خوانا روی برگ انتخابات و در قسمت تعیین شده بنویسید.

اسماعیلی فرد تاکید کرد:  در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات، خرید و فروش رای و موارد مشکوک حتما موضوع را با نماینده هیات نظارت بر انتخابات که در شعبه های اخذ رای هستند درمیان بگذارید.

وی ،  شرایط رای دهندگان را حداقل ۱۸ سال تمام یعنی متولدیدن ۹۹.۶.۲۱ به ماقبل اعلام کرد و گفت: تمام  رای دهندگان مرحله دوم باید منحصرا در حوزه انتخابیه ای که مرحله اول انتخابات رای داده اند شرکت کنند یا در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخابیه رای نداده باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان البرز بیان داشت: باید   هنگام مراجعه به شعب شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته باشید.

همچنین به دستور فرماندار ویژه شهرستان کرج یک روز مانده به برگزاری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شعب اخذ رأی به همت خدمات شهر شهرداری ها ضدعفونی شد.

غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج نیز گفت: مردم عزیز بدون هیچ دغدغه ای و با رعایت دستور العمل های اعلام شده می توانند با حضور در شعب اخذ رأی در انتخابات شرکت کنند. 

وی تاکید کرد : رأی دهندگان برای جلوگیری از شیوع بیماری باید با خودکار شخصی و استفاده از ماسک در شعب اخذ رأی حضور پیدا کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: در تلاش هستیم علاوه بر حفظ سلامت مردم، سلامت کامل انتخابات نیز محقق شود و تمامی تمهیدات برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس در سه حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اندیشیده شده است.
وی افزود: در این مرحله از انتخابات با توجه به شرایط موجود در تلاشیم با رعایت دقیق قانون و دستورالعمل های ابلاغی سلامت تک تک رای دهندگان و همه مجریان برگزاری انتخابات را با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ کنیم.
قاسم پور با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام اخذ رأی خاطرنشان کرد: مردم عزیز برای حضور در شعب اخذ رأی با خود خودکار به همراه داشته باشند و بعد از رأی دادن نیز ضدعفونی کردن دست ها را فراموش نکنند.

حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .  در دور نخست تکلیف یک کرسی از سهمیه این حوزه انتخابیه مشخص شد و رقابت برای تعیین تکلیف کرسی دوم  بین ۲ داوطلب  به دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشانده شد.

  حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و  در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرج سه هزار نفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رای بودند.

  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  روز جمعه دوم اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور برگزار شد.

در مجموع در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج  ۹۰۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این مجموع ۸۳۴ شعبه شهری ، ۳۶ شعبه روستایی و ۳۸ شعبه سیار هستند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =