چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰:۰۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

برگزاری آنلاین چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران

حمید فروتن روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد از برگزاری آنلاین خبر داد و گفت: مراسم اهدای چهارمین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران روز جمعه ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۹ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. قصد داشتیم آئین تجلیل از برگزیدگان این دوره را نیز همچون ادوار گذشته به‌شکل حضوری برگزار کنیم اما برای حفظ […]



حمید فروتن روز چهارشنبه در نشست خبری این رویداد از برگزاری آنلاین خبر داد و گفت: مراسم اهدای چهارمین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران روز جمعه ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۹ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. قصد داشتیم آئین تجلیل از برگزیدگان این دوره را نیز همچون ادوار گذشته به‌شکل حضوری برگزار کنیم اما برای حفظ سلامتی حضار و به‌دلیل بروز شرایط کرونایی تصمیم به برگزاری مجازی آن گرفتیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی، قرار بود این مراسم ساعت ۱۸ برگزار شود اما چون با مراسم افتتاحیه بخش سوم نمایشگاه محمد صیاد و مراسم رونمایی کتاب او که از پیشکسوتان عکاسی است، تداخل دارد با احترام به استاد برنامه را با یک ساعت تأخیر آغاز می‌کنیم.

 سجاد صفری عضو هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درباره جزئیات این دوره نشان گفت: برای این دوره سعی کردیم داورانی را انتخاب کنیم که سابقه زیادی در حوزه مطبوعات داشته باشند؛ داوری پرچالشی بود و تقریباً یک روز به‌صورت حضوری و دو جلسه به‌صورت آن‌لاین برگزار شد.

وی در تشریح آثار راه‌یافته به این رویداد افزود: حدود ۴ هزار عکس از ۳۶۸ عکاس به دبیرخانه ارسال شد. در این میان، ۱۱۱۱ تک عکس، ۲۹۳ مجموعه عکس و ۹ مالتی مدیا برای ما ارسال شد که داوران با توجه به سابقه مطبوعاتی و حرفه‌ای بودن‌شان، در دو جلسه آنلاین و یک جلسه حضوری آثار را داوری کردند. کارن فیروز ادیتور سابق رویترز، مهرداد اسکویی، آرش خاموشی، نیوشا توکلیان و محمد قوچانی داوران چهارمین دوره نشان بودند.

وی افزود: در بخش تک عکس؛ ۱۴۶ عکس پرتره، ۳۵۰ عکس خبری، ۱۲۹ عکس محیط زیست، ۳۸۲ عکس مستند و ۱۰۴ عکس ورزشی ارسال شده بود. همچنین در بخش مجموعه عکس؛ ۲۹ مجموعه عکس ورزشی، ۱۰۸ مجموعه مستند، ۴۸ مجموعه محیط زیستی، ۸۶ مجموعه خبری و ۲۲ پرتره خبری داوری شدند.

محسن سلیمانی طراح پوستر نشان چهارمین دوره این رویداد در تشریح شیوه طراحی خود گفت:  به‌دلیل علاقه‌ای که به خط نستعلیق داشتم، مستقیم به‌سراغ این خط رفتم و از این خط به‌عنوان فونت طراحی نشان استفاده کردم؛ برایم مهم بود که مخاطب پوستر مردم خودمان باشند و مخاطبان ایرانی به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. از عکس پوریا پاکیزه به‌عنوان عکس اصلی پوستر استفاده کردم.

نشست خبری چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان با حضور حمید فروتن رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی و جمعی از پیشکسوتان و خبرنگاران برگزار شد. در پایان این نشست از پوستر چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی رونمایی شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × پنج =