دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۱:۲۵
دسته بندی: اقتصادی
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

برخی نمایندگان پیگیر استفساریه درباره قانون اقدام راهبردی هستند

به گزارش خبرنگارپارلمانی فرهنگ سار، محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز –دوشنبه- با تشریح جلسه غیر علنی امروز صبح نمایندگان گفت: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز، تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد.  وی […]



به گزارش خبرنگارپارلمانی فرهنگ سار، محمدحسین فرهنگی در حاشیه نشست علنی نوبت عصر امروز –دوشنبه- با تشریح جلسه غیر علنی امروز صبح نمایندگان گفت: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز، تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد.

 وی اضافه کرد: از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس هنگامی که موضوع بودجه در دستور کار باشد، نمی‌توان به موضوعات دیگر وارد شد و تنها به استناد تبصره ماده (۱۸۳) آیین‌نامه داخلی موارد فوری و اضطراری را می‌توان در دستور کار قرار داد.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس افزود: به استناد تبصره ماده (۱۸۳) موضوع توافق مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با استناد به ماده (۲۳۴) در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

فرهنگی خاطرنشان کرد: پایان وقت اداری سه‌شنبه ۵ اسفند ماه زمان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است و بر اساس قانون می‌بایست تکلیف این موضوع روشن شود و در نهایت ۲۲۱ نماینده موافقت کردند که ماده ۲۳۴ آیین‌نامه در ارتباط با توافق صورت گرفته اجرا شود.

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: آنچه مهم است تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و دولت و مسئولان آژانس و سازمان انرژی اتمی باید آن را اجرا کنند.

فرهنگی یادآور شد: طرف‌های مقابل اظهارات متناقضی را عنوان کردند اما هیچ گام جدی برنداشتند، لذا مجلس اصرار دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

وی همچنین با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نوبت عصر گفت: با توجه به حجم پیشنهادات، ممکن است که دو الی سه هفته جلسات بررسی بودجه به طول بینجامد.

 سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در نشست عصر امروز درباره حوزه انرژی، تأمین منابع مالی برای مایحتاج عمومی و تأمین مواد اولیه پتروشیمی‌ها و خوراک نفت و گاز مصرف‌کننده‌ها تصمیماتی گرفتند و پیشنهادهایی مطرح کردند البته تنها پیشنهاد مربوط به تعیین سقف برای کالاهای اساسی مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند مبنی بر اینکه با توجه به این قانون امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت وجود دارد یا خیر؟

 فرهنگی افزود: البته در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست در جلسه فردا به صورت علنی یا غیرعلنی به آن پرداخته شود چرا که ما با محدودیت رسیدگی به بودجه در جلسات صحن مواجه هستیم.

منبع:ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 2 =