سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۹:۴۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

برخی رهبران مقاومت: تنها راه پیروزی فلسطین وحدت امت اسلامی است

معاون وزیر اوقاف و معاون مفتی اعظم سوریه در این مراسم گفت: موضوع فلسطین موضوع آزادی انسان و تمام آزادگان جهان است. شیخ علاء‌الدین زعتری افزود: با پشتیبانی از ملت فلسطین و تمام نیروهای مقاومت که راه جهاد اسلامی را برگزیدند، پیروزی محقق خواهد شد. وی ادامه داد: همانطور که فرماندهان مقاومت گفته‌اند هرگز شکست […]



معاون وزیر اوقاف و معاون مفتی اعظم سوریه در این مراسم گفت: موضوع فلسطین موضوع آزادی انسان و تمام آزادگان جهان است.
شیخ علاء‌الدین زعتری افزود: با پشتیبانی از ملت فلسطین و تمام نیروهای مقاومت که راه جهاد اسلامی را برگزیدند، پیروزی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: همانطور که فرماندهان مقاومت گفته‌اند هرگز شکست نخواهیم خورد، همه باید یک صدا و پشتیبان همدیگر باشیم تا وعده خداوند متعال که همان پیروزی است تحقق یابد.

اسلام بزرگترین تهدید علیه منافع غرب

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در این مراسم گفت: هدف غرب از اشغال فلسطین و سرزمین قدس، قدرت‌نمایی بود و اینکه نشان دهد تمدن غرب بر تمدن اسلامی سلطه دارد.
حسین اکبری افزود: امروز اسلام در اوج اقتدار و بزرگترین تهدید علیه منافع غرب است.
وی ادامه داد: غرب ادعای طرفداری از حقوق بشر و آزادی ملتها را دارد اما این ادعای آنها شعاری بیش نیست.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آنها ادعا می‌کنند اساس حکومت آنان مبتنی بر آزادی و دموکراسی است و کشورهای اسلامی از آزادی و دموکراسی برخودار نیستند در حالی که با اشغال فلسطین و قدس بزرگترین جنایت را مرتکب شدند.
وی افزود: با مطرح شدن روز جهانی قدس و مقاومت به جای مصالحه، مسیر مقاومت که انقلاب اسلامی آغازگر آن بود توسط فلسطینیان ادامه یافت.
اکبری ادامه داد: امروز در دنیای غرب و شرق شعار “آزادی قدس نزدیک است” سر داده می‌شود و نشان می دهد اراده جهانی حول محور قدس شکل گرفته است و تنها راه رهایی مقاومت است، رهبر معظم انقلاب نیز امروز گفتند تنها راه، مبارزه مشروع برای تن دادن رژیم صهیونیستی به همه‌پرسی است.
وی گفت: مردم فلسطین امروز بدون نیاز به دنیا می توانند به پیروزی برسند، امروز جبهه مقاومت عظیمی از یمن تا جنوب لبنان بر محور مبارزه با ظلم و دفاع از عدل شکل گرفته‌ است.
معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: وقتی موشکهای مقاومت تا “دیمونا” می رسند یعنی رژیم صهیونیستی هیچ نقطه امنی در سرزمین خود ندارد و به این رژیم فرصتی داده شده تا عقب نشینی کند و همه پرسی را به عنوان طرح جامع برای ملت فلسطین اجرا نماید.
وی ادامه داد: فروپاشی قدرت کاذبی که روزانه شاهد افول آن در آمریکا و اسرائیل هستیم، نوید شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جبهه مقاومت را می‌دهد امروز همه دنیا به این رسیده اند که اگر ملتی با تکیه بر خود و وعده‌های الهی در میدان مقاومت بایستد قوی‌ترین دشمن را می تواند شکست دهد و وعده‌های الهی در جغرافیای جهان در حال تحقق است.
اکبری گفت: امروز در صد کشور جهان مراسم روز قدس برگزار می‌شود، ملتها بیدار شده‌اند، مقاومت و حمایت جهان اسلام تنها راه برون رفت مسلمانان، آزادی قدس شریف و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

فلسطین مساله جهان اسلام است

نماینده حرکت جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز در این مراسم گفت: مساله فلسطین مساله جهان اسلام است، امت اسلامی باید حول این محور جمع شوند، البته برخی اعراب را می بینیم که به رژیم صهیونیستی کمک می کنند، رژیم هایی که این کار را می کنند نماینده اکثریت امت اسلامی نیستند و طبق نظرسنجی‌ها ۸۸ درصد مسلمانان جهان با داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی مخالفند، همچنین بر اساس آخرین نظرسنجی در آمریکا ۳۹ درصد مردم آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی مخالف و ۲۳ درصد موافق هستند.
ناصر ابوشریف افزود: رژیم صهیونیستی، تروریست است و مبارزه با آن فقط مسوولیت فلسطین، اعراب و مسلمانان نیست بلکه مسوولیت همه مردم جهان است.
وی ادامه داد: هر کس به رژیم صهیونیستی کمک کند، خائن به خدا، مسمانان و قدس است، همه باید پشت سر مقاومت در مقابل پروژه‌های رژیم صهیونیستی بایستیم و از مردم فسطین و مقاومت حمایت کنیم.
استاد دانشگاه الازهر مصر نیز در این مراسم گفت: برخی به فروع توجه می‌کنند تا اصول را تحت‌الشعاع قرار دهند، همه باید برمحور وحدت و آزادی قدس شریف متحد باشیم.
دکتر محمد عبدالسلام افزود: همه باید دشمن خود را بشناسیم، به اذعان مسیحیان، یهود هیچ حقی در سرزمین فلسطین ندارد، پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین است.

اسرائیل امنیت ندارد

رییس مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه خراسان نیز در این مراسم گفت: نگاه امت اسلامی نگاهی به وسعت جهان اسلام است و این نگاه در اندیشه امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی مشهود است.
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح افزود: اسرائیل موجودی نامشروع است و روز قدس روز مقابله ملتهایی است که زیر فشار آمریکا هستند، موضوع قدس و دفاع از فلسطین محور اتحاد جهان اسلام است.
وی ادامه داد: روز قدس نماد بسیج ظرفیت جهان اسلام است و سردار سلیمانی این نیروی بسیج مقاومت و سازماندهی جوانان در مقابل داعش را ایجاد کرد و امام خمینی (ره) نیز روز قدس را روز بسیج مقاومت جهان اسلام اعلام کرد.

رییس مرکز جامعه‌المصطفی العالمیه خراسان گفت: امروز تغییر بافت جمعیتی به نفع اشغالگران به عنوان سیاست دشمن برای غارت ثروت مسلمانان در دستور کار استکبار است، امروز اسرائیل در ضعیف ترین وضعیت خود طی ۴۰ سال اخیر بوده و با فروپاشی سیاسی مواجه است.
وی افزود: اسرائیل امروز امنیت ندارد و گنبد آهنین اسرائیل توسط حماس، حزب‌الله و محور مقاومت فروپاشیده‌ است.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن نیز طی ارتباط ویدئوکنفرانسی در این مراسم گفت: قیام برای قسط و عدالت، مفهمومی اسلامی است، قیام برای عدالت، عبادت است.
دکتر مسعود شجره افزود: اینکه امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را در ماه رمضان قرار داد نیز اشاره به مفهوم کلیدی اسلامی آن  دارد.
وی ادامه داد: مبارزه با ظلم و قیام برای عدالت و عدل را نباید فقط در یک روز از سال قرار دهیم، قیام برای قسط به عنوان عبادت باید در تعهدات، عادات و برنامه زندگی ما قرار داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 1 =