چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۹:۱۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۱

بخش خصوصی در۱۰ طرح گردشگری چهارمحال وبختیاری سرمایه‌گذاری‌می‌کند

مهرداد جوادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار تاکید کرد: این طرح‌ها شامل احداث دهکده گردشگری، هتل، مجتمع‌های ورزشی گردشگری، واحد اقامتی و پذیرایی بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل مدرسه به موزه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ و کیار است.وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این […]



مهرداد جوادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار تاکید کرد: این طرح‌ها شامل احداث دهکده گردشگری، هتل، مجتمع‌های ورزشی گردشگری، واحد اقامتی و پذیرایی بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل مدرسه به موزه در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ و کیار است.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی پنج هزار و ۷۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و از این مبلغ تاکنون ۶۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
جوادی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد طرح تاکنون ۵۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مصوب شده که ۲۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی طرح‌های در حال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در استان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌های زمینه اشتغال مستقیم حداقل ۵۲۸ نفر در استان فراهم می‌شود.
جوادی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید بخش خصوصی در استان حداقل ۳۰۶ اتاق و سوییت با ۷۱۶ تخت به مجموع ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد.
به گزارش فرهنگ سار، چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهم‌ترین مقصدها برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود.
تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شامل یاسه‌چای، هوره، سوادجان و چلوان در حاشیه زاینده رود واقع در شهرستان سامان، روستاهای سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، روستای دستگرد امامزاده در شهرستان شهرکرد، روستای دزک در شهرستان کیار، روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان، روستای آورگان در شهرستان بروجن و روستای آتشگاه در شهرستان لردگان شناسایی شده که در ارتقای وضعیت گردشگری مؤثر است.
هم‌اینک ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، پنج مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده + شانزده =