جمعه, ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶:۳۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۳۰

بخش تعاون کردستان بیش از ۳۷ میلیون دلار کالا به خارج صادر کرد

رییس توسعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: سال گذشته بخش تعاون استان ۳۷ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالا به خارج صادر کرده است.



محمد یاره در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در سنندج، صادرات بخش تعاون استان در سال گذشته را ۳۷ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار عنوان کرد و اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا میزان صادرات بخش تعاون کاهش داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بخش تعاون ۳۰ میلیون دلار به خارج صادرات داشته باشد.

وی عمده محصولات صادراتی بخش تعاون را شامل میوه و تره‌بار، محصولات لبنی، عرقیات گیاهی، سوخت گاز دانست و گفت: این محصولات عمدتا به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر شده است.

یاره تعداد تعاونی‌های استان را یک هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال ذکر کرد و افزود: از این تعداد تنها ۲۴ تعاونی صادرکننده است.

وی سهم بخش تعاون را در اقتصاد کشور پنج درصد عنوان کرد و گفت: در این راستا بخش تعاون به عنوان یکی از بخشی‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

یاره اذعان داشت: اهمیت‌دادن به شرکت‌های تعاونی و توسعه و ترویج تعاونی‌ها و استفاده از امکانات بالقوه این بخش حرکت به سمت توسعه و اشتغال پایدار است.

به گزارش فرهنگ سار، کردستان از استان‌های مرزی کشور است که ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه مرزی و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال دارد.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر است که از این تعداد ۷۰،۸ درصد در مناطق شهری و ۲۹،۲ درصد در مناطق روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵/ی


منبع: فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × دو =